فرماندار لاهیجان در جلسه تبیین حقوق شهروندی

بسیاری از نقدها منصفانه نیست | منشور حقوق شهروندی یادگار دولت یازدهم است

احمدی بر نقد منصفانه و آگاهانه از عملکرد مدیران و دولت تاکید کرد و گفت: ما بر این باوریم که نقد ها می بایست آگاهانه و منتقدانه باشد نه تخریب، یکی از مشکلات جامعه ما، نوع نقدی است که در مورد برجام می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه تبیین حقوق شهروندی که با حضور کلیه مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بزرگترین رویداد قرن را در ۳۸ سال پیش شاهدش بودیم، امیدواریم بتوانیم در این ایام که متعلق به همه مردم ایران اسلامی است، یاد و خاطره شهدایی که با جانفشانی و ایثار و رشادت های خود باعث شدند امروز من و شما وارث انقلاب اسلامی باشیم، را گرامی داریم.

سید محمد احمدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی فقط سرنگونی یک رژیم نبود، اگر فقط بعد قضیه این بود، این انقلاب بعد از ۳۸ سال نمی توانست این چنین قدرت خود را به نمایش جهانیان بگذارد، ما انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی و یک انقلاب تمدن ساز می دانیم.

فرماندار لاهیجان اظهار کرد: امروزه می بایست همه ما از دستاورد ها و هرآنچه انقلاب اسلامی برای ما به همراه داشته است حفظ و حراست کنیم، اگر امروزه عزت، امنیت، اقتدار و … در کشورمان حاکم است همگی از برکات انقلاب اسلامی و بهای خون شهدایی است که آسمانی شدند تا من و شما امروز با امنیت و اقتدار زندگی کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: منشور ۱۲۰ ماده ای رئیس جمهوری تحت عنوان منشور حقوق شهروندی از روح دین اسلام و متن قانون اساسی گرفته شده و براساس این منشور حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، حق آزادی و حق مشارکت در تعیین سرنوشت، حق اداره شایسته جامعه، دسترسی به فضاهای مجازی و داشتن حق تجمع و راهپیمایی از جمله مواردی است که بر آن تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منشور بر فضایل اخلاقی تاکید دارد و مدیران نیز باید برای بدست آوردن فضایل اخلاقی، آستانه تحمل خود و امید در مردم را افزایش دهند، منشور حقوق شهروندی برای حفظ کرامت انسانی افراد و برخورداری از حقوق یکسان براساس آموزه های دینی تدوین شده است.

احمدی تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی، بر قانون تکیه دارد و دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود بر عمل به قانون و قانونگرایی پایبند بوده و به قانون اعتقاد عملی دارد و قانون اساسی به عنوان بالاترین قانون نقشه راه اداره کشور است.

وی تصریح کرد: قانون اساسی نیز به کرامت انسانی و ارزش های آن و اصل عدل و پرداختن به مسایل زیربنایی و فضایل اخلاقی تاکید دارد.

فرماندار لاهیجان افزود: هرجا که نتوانستیم قانون اساسی را خوب اجرائی کنیم و یک هماهنگی لازم را برای درک و اجرای قانون داشته باشیم به مشکل برخورد کرده ایم.
احمدی اظهار داشت: وظیفه حاکمیت این است که امید را در دل مردم بوجود بیاورد و دولت تدبیر و امید از اولین روزی که حکم تنفیذ را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، بر امیدآفرینی و نشاط افزایی در جامعه تاکید دارد.

وی افزود: در سال ۹۲ رئیس جمهوری با وعده هایی در رابطه با سیاست داخلی و سیاست خارجی دادند که برای مردم نو بوده و جذابیت داشت، و مردم به آقای روحانی رای دادند و رئیس جمهور نیز از همان روز اول در حال اجرای وعده های داده شده است.

فرماندار لاهیجان یادآور شد: دولت یازدهم، منشور حقوق شهروندی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی ضمن تاکید بر تبیین و معرفی این منشور در بین آحاد جامعه گفت از ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، بحث حقوق متقابل مردم و دولت در قبال هم مد نظر بوده است.

احمدی بر نقد منصفانه و آگاهانه از عملکرد مدیران و دولت تاکید کرد و گفت: ما بر این باوریم که نقد ها می بایست آگاهانه و منتقدانه باشد نه تخریب، یکی از مشکلات جامعه ما، نوع نقدی است که در مورد برجام می شود؛ بسیاری از این نقدها منصفانه نیست و بعضی از افراد که نقد می کنند، به ساختار جمهوری اسلامی ایران و قانونی اساسی آشنایی ندارند و نمی دانند که هیچ تصمیمی بدون مصوبه شورای عالی امنیت ملی اجرایی نمی شود، برجام تصویب و اجرائی شده و رهبری نیز حمایت های خود را از آن داشته اند.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: اگر برجام وجود نداشت، با وجود تحریم ها امروزه باید شاهد فروش حداکثر ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز بودیم در حالی که بخش اعظم اقتصاد ما همچنان وابسته به نفت می باشد، اما امروزه شاهد تولید و صادرات حدود ۳ میلیون بشکه نفت در روز می باشیم علاوه بر این ایران هراسی از بین رفته است و هیچ کشوری نمی تواند این ادعا را کند که ایران پای مذاکره با جهان ننشسته است.

نماینده دولت در شهرستان لاهیجان تاکید کرد: ما از نقد های صادقانه و منصفانه بسیار استقبال می کنیم، بسیاری در پشت تریبون ها نقد های سازنده می کنند و این نه تنها ایرادی ندارد بلکه بسیار مفید می باشد.

احمدی با اشاره به اینکه مدیران باید در مواجهه با نقدها صبور باشند، افزود: دولت پذیرای نقد منصفانه و مشفقانه است و از آن استقبال می کند.

وی با اشاره به ایام دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر امسال باید همه همکاری کنند تا دهه فجر با شکوهی را در شهرستان لاهیجان پشت سر بگذاریم. همچنین در بحث اشتغال برای رفع مشکلات نیازمند زمان و برنامه ریزی های متداوم و نیازمند برقراری تناسب بیشتر میان دانشگاه، صنعت و تجارت هستیم.

فرماندار لاهیجان با تاکید بر مشارکت همه نهادها و دستگاه ها در برگزاری دهه فجر گفت: دهه فجر، متعلق به همه است و هیچ کس حق ندارد آن را به نفع خود مصادره کند و مدیران باید در جشن های این ایام مشارکتی فعالانه داشته باشند و حضور مدیران در جشن ها و مراسم پشت گرمی برای مردم است.

وی همچنین یادآور شد: ۲۰۱طرح عمرانی در شهرستان لاهیجان در دهه فجر امسال با اعتبار ۴۹میلیارد و ۶۵میلیون تومان افتتاح می شود که از نظر تعداد، ۲۴درصد و از نظر ارزش اقتصادی ۷۳درصد نسبت به طرح های دهه فجر سال گذشته افزایش دارد.

در ادامه این جلسه، شماری از مدیران بمنظور تحقق حقوق شهروندی، بر ضرورت فراهم سازی بستر مناسب فعالیت برای احزاب، گروه های سیاسی و همچنین انتقاد سازنده از عملکردها تاکید کردند.

Share