معاون سیاسی و امنیتی استاندارای گیلان:

جنگ یکی از واقعیت‌های جامعه است/ در بدترین شرایط و حوادث نباید کشور فلج شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سیاسی و امنیتی استاندارای گیلان پدافند غیر عامل پشتوانه اقتدار ملی دانست. در کنار فعالیت پدافند غیر عامل یک موضوع مهمی بنام امنیت ملی داریم و بخشی از سیاستهای هرکشور برای حفظ امنیت ملی پدافند غیر عامل است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد احمدی پور در سمینار آموزشی پدافند غیر عامل که در سالن اجتماعات راه و شهرسازی گیلان در حال برگزاری است، اظهارکرد: این جلسه تخصصی و تاثیر گذار در اجرای مجموعه قوانین و شرایط ضروری پدافند غیر عامل است.ahmadi

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، معاون سیاسی و امنیتی استاندارای گیلان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اهداف اصلی پدافند غیرعامل را مطرح کنیم باید به چهار قالب توجه کنیم که شامل افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، کاهش تداوم فعالیت غیر ضروری و ارتقای پایداری است.

وی با بیان اینکه در کنار پدافند غیر عامل موضوع مهمی بنام امنیت ملی قابل اهمیت است، اظهار کرد: سیاست کشورها در امنیت ملی هر نظامی علی الخصوص نظام جمهوری اسلامی حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حاکمیت کشور و حفظ سیستم اقتصادی و سیاسی است.

احمدی پور یادآور شد: امنیت ملی ما تنها در شرق و غرب کشور نیست بلکه در سوریه و… نیز می باشد که برای دفاع از آن شهدای مدافع حرم را تقدیم می‎کنیم. هیچکس در دنیای امروز نمی تواند فکر کند وقوع جنگ امکانپذیر نیست و جنگ یکی از واقعیتهای جامعه است. در طول تاریخ موضوع پدافند غیر عامل همواره وجود داشته که می توان به ساخت قلعه های مستحکم و یا دیوار چین اشاره کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارای گیلان پدافند غیر عامل پشتوانه اقتدار ملی دانست و افزود: اگر بخواهیم در هراستان و یا کشور یک مجموعه را مشخص کنیم که بیشترین تاثیر را در پدافند غیر عامل دارد، موضوع نهایی پدافند غیر عامل این است که در بدترین شرایط و حوادث کشور فلج نشود.

وی افزود: مجموعه ای که در حوزه های مهندسی فعالیت می‎کنند مهم ترین نقش را در پدافند غیر عامل دارند. بحث گفتمان سازی در پدافند غیر عامل یکی از مشکلاتی است که داریم وجلب مشارکت مردم و نخبگان از جمله مواردی است که در برنامه داریم.

احمدی پور در پایان گفت: ما باید به بحث پدافند غیر عامل عمومیت ببخشیم و اگر این موضوع به گفتمان عمومی تبدیل نشود افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند بامشکل مواجه خواهند شد.

Share