استاندار گيلان در نشست ستاد تسهيلات سفر استان

فرمانداران و شهرداران عقلانیت را در کارهایشان درنظر بگیرند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به فرصت کم مانده تا نوروز گفت:جلسات دیگری هم با حضور شهرداران و فرمانداران برگزار خواهد شد تا هم آمادگی بیشتری برای نوروز داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به فرصت کم مانده تا نوروز گفت : جلسات دیگری هم با حضور شهرداران و فرمانداران برگزار خواهد شد تا هم آمادگی بیشتری برای نوروز داشته باشند و هم سیاست های دولت تدبیروامید برای آنها تشریح شود.

دکتر نجفی افزود: گیلان پر از جنگل و دریا و زیبایی های طبیعی و گردشگری است و جذب مسافران بیشتر از آنکه بودجه و اعتبار بخواهد، همت مسئولان را می طلبد.

وی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفردر سال آینده درنظر گرفته شده است، اظهارداشت: هرکجا هدایت و نظارت و هماهنگی وجود داشته باشد، کارها با موفقیت انجام خواهد شد.

najaf70 استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه، کاروتلاش، عدم ارائه آمار دروغ و اشتغالزایی ازجمله انتظارات مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا از مسئولین است، گفت: صنعت گردشگری و توسعه توریسم می تواند در کاهش بیکاری استان بسیار تاثیرگذار باشد به همین دلیل مدیران باید همه ی توان خود را در این زمینه بکار گیرند.

وی با اشاره به آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، تصریح کرد: مسائل مربوط به گردشگری باید در آمایش سرزمینی هر شهرستان درنظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت درگیلان افزود: فرمانداران و شهرداران باید نگاه توسعه ای داشته باشند و عقلانیت را درکارهایشان درنظر بگیرند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: محیط زیست آماده حمایت از بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری در استان است.

وی ادامه داد: به صنعت گردشگری ، ضمن نگاه اجتماعی، نگاه اقتصادی هم آن داریم و بخشی از اشتغال استان را از این راه باید ایجاد کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: در همه اماکن و مناطق گردشگری ، تاریخی و مذهبی استان باید فرهنگ اصیل گیلانی دیده شود چرا که گیلان درای فرهنگ غنی است که باید به گردشگران نشان داده شود.

دکتر نجفی افزود: باید نهضتی صورت گیرد که مسافران وقتی به گیلان وارد می شوند، عزم جدی در پاکسازی محیط داشته باشند نه اینکه به آلودگی دامن بزنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان هم در این نشست گفت: شرایطی فراهم می کنیم تا مردم در امنیت و آسایش کامل در ایام نوروز، روزهای خوشی را در کنار خانواده در گیلان داشته باشند.

محمد احمدی پور افزود: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی بیشتر و معرفی قابلیت های استان است که باید بیشترین بهره رابرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم ضمن ارائه گزارشی از تمهیدات اندیشیده شده برای ایام نوروز، گفت: در این ایام ۶۰ ایستگاه و نمایشگاه صنایع دستی در نقاط مختلف استان برپا می شود تا آثار هنرمندان توانمند استان در آنجا به گردشگران عرضه شود.

در این جلسه هریک از مدیران و فرمانداران به بیان اقدامات و برنامه های خود برای استقبال از گردشگران در نوروز سال ۹۳ پرداختند.

Share