رييس كل دادگستري استان گيلان؛

جاده های گیلان باید از روشنایی مناسب برخوردار شوند/ گیلان دارای بیشتری کنترل جاده ای از طریق ماموران پلیس است/گلایه از ساخت وساز در حریم جاده ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کل دادگستری استان گیلان در هفتمین نشست شورای پیشگیری دادگستری استان گیلان با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی و با توجه به تکالیف محول شده به قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی استان نیز در راستای حفظ جان و اموال مردم و اجرای عدالت تمام تلاش خود را در اجرای قوانین و پیشگیری از حوادث بکار خواهد بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم به ریاست احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

dsc_0073

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در ابتدای نشست این شورا با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، پیروی از سیره و منش و آزادمردی سید الشهدا علیه السلام و یارانش را به همگان توصیه کرد.

رئیس شورای قضایی استان با تشکر از حضور مدیران و مسئولان استانی، از تعهد شغلی و حرفه ای و پیگیری دلسوزانه نسبت به جان و مال و حقوق مردم قدردانی نمود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تلفات رانندگی در استان خاطر نشان کرد: مشکلات ناشی از جاده، خودرو، فرهنگ و مسائل اقتصادی از مهم ترین عوامل تصادفات بوده و باید با فرهنگ سازی درست، احترام به حقوق دیگران را به منظور پیشگیری از جرائم رانندگی آموزش داد.

این مقام ارشد قضایی بر مبنای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و با توجه به تکالیف  محول شده به قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی استان نیز در راستای حفظ جان و اموال مردم و اجرای عدالت تمام تلاش خود را در اجرای قوانین و پیشگیری از حوادث جاده ایی بکار خواهد گرفت.

احمد سیاوش پور در ادامه افزود: جاده های استان گیلان به لحاظ تراکم زیاد جمعیت و نزدیک بودن شهرها و روستاها باید از روشنایی مناسب برخوردار بوده تا امنیت عابرین و رانندگانی که در شب سفر می نمایند حفظ شود.

وی استان گیلان را دارای بیشتری کنترل جاده ای از طریق ماموران پلیس ذکر کرد و در کشور در این زمینه پیشرو دانست.

رئیس کل دادگستری استان با ابراز گلایه مندی از ساخت وساز در حریم جاده ها اعم از سکونتگاه های غیر رسمی و رستورانها و دکه های بین راهی ابراز داشت: باید پیگیری های لازم در خصوص عدم مجوز به چنین بناهایی انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان ساخت جاده با استاندارد لازم و کیفیت بالا را ضروری دانست و ازمسئولین ذیربط استانی خواست تا از طریق دهیاری ها آموزش های پیشگیرانه در راستای فرهنگ سازی  به روستاییان در زمینه استفاده از کلاه امینی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و … ارائه شود.

در این نشست آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان حجم بسیاری از پرونده های وارده به دستگاه قضایی را مسائل مربوط به حوادث جاده ای عنوان کرد که تعداد زیادی از آنها نیز منجر به فوت افراد می شود.

وی افزود: تاکنون ۲۰۴ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است که ۷۸ نقطه برجسته سازی شده و پیشگیری های وضعی در آنها به عمل آمده است.

جان احمد آقایی در ادامه آماری از تلفات جاده ای از سالهای ۸۹ تا ۹۵ را ارائه نمود و به تشریح آنان پرداخت.

مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و نظامی حاظر در جلسه نیز به شرح نقطه نظرها و پیشنهادات خود پرداخته و راهکارهای مناسب را بررسی نمودند. در خاتمه، پس از طرح مسایل مرتبط، تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.

Share