فرمانده انتظامی استان گیلان در نشست با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان

دستگیری قاچاقچیان ۱۰ درصد افزایش یافت/۷۰ درصد فوتی‌های تصادفات را راکبان و سرنشینان موتور سیکلت ها تشکیل می دهند/افزایش ۶۲ درصدی کشفیات مواد مخدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سردار میرحیدری با بیان اینکه ۶۲ افزایش کشفیات را در مواد مخدر را داشته ایم، ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان ۱۰ درصد نیز افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سردار محمدرضا میرحیدری در نشست با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و هفته قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضایی استان تکیه گاه و نقش آفرین در حفظ سلامت نیروهای مسلح و مجموعه انتظامی است.

۱فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی گیلان نقش بی بدیلی را در امنیت و عدالت استان ایفا کرده است،افزود: در سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی جرم و به طور میانگین کاهش از بیش ۴۰ درصد در سرقت های مختلف را در گیلان شاهد بوده ایم.

سردار میرحیدری با تصریح بر اینکه با افزایش عملکرد پلیس های تخصصی رضایت عمومی افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: استان گیلان رتبه نخست رضایتمندی و اجرای دستورالعمل ها را کسب کرده است.

وی از اجرای طرح جمع آوری معتادین در ماه های اخیرخبرداد، گفت: اردوگاه اجباری جمع آوری معتادان در قالب ماده ۱۶ در مرکز استان با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر افتتاح خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی از افزایش ۱۰ درصدی کش روزنی و سرقت اماکن خصوصی خبر داد و افزود: با فعالیت شبانه روزانه پلیس این آمار را نیز رو به کاهش خواهیم برد.

سردار میرحیدری با بیان اینکه ۶۲ درصد افزایش کشفیات را در مواد مخدر را داشته ایم، ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان ۱۰ درصد نیز افزایش داشته است.

رئیس پلیس گیلان با تاکید براینکه در سه ماهه گذشته در حوزه برون شهری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات داشته ایم، افزود: ۷۰ درصد فوتی های تصادفات را راکبان و سرنشینان موتور سیکلت ها تشکیل می دهند.

وی خواستار رعایت قوانین از سوی راکبان موتور سیکلت و استفاده الزامی از کلاه ایمنی شد.

DSC_0142فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه باید از ترویج بی بند و باری و فساد اخلاقی جلوگیری کرد، متذکرشد: ارزش های انقلاب و اسلام باید در همه حال از سوی مسئولان حفظ شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه پلیس باید در راستای نظم و امنیت تلاش کند، گفت: هدف از قوانین اصلاح افرادی است که از حدود قوانین عدول کرده اند.

موسوی در یادآوری اینکه دور کردن نیروهای خطا کار از زندان اثر مثبتی در سوابق نشان داده است، ادامه داد: هدف از تنبیهات قانونی اصلاح فرد می باشد.

وی با بیان اینکه گزارشات ماموران باید دقت و صحت کامل داشته باشد، ادامه داد: در ماده ۳۴ قانون آیین دادرسی دستور شفاهی قضات برای ضابطین قضایی نیز مورد تصویب قانون گذار قرار گرفته است تا دسترسی ضابطین قضایی به قضات در برخورد با جرایم بهتر باشد.

موسوی با تصریح براینکه ماموران پلیس باید قوانین را به درستی اجرا کنند، خاطرنشان کرد: طبق قوانین ضابطان قضایی باید در اسرع وقت به دستورات قانون و قضایی عمل کنند.

گفتنی است، نشست تعاملی پلیس با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور فرمانده انتظامی استان گیلان،رئیس عقیدتی سیاسی،جانشین، رئیس حفاظت وجمعی از فرماندهان، معاونان و روسای پلیس تخصصی در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

tel final1

Share