بدن آرا: سرانه فضای مطالعه در گیلان پایین تر از میانگین کشوری است، نیازمند کمک خیرین هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در ایران سرانه کتابخوانی برای هر نفر ۲ متر مربع است اظهار کرد: در گیلان این سرانه ۱٫۲ متر مربع بوده که از میانگین کشوری پایین تر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کپورچال بندر انزلی، افتتاح کتابخانه را نشان دهنده جایگاه و منزلت مردم جامعه دانست و یادآور شد: کتابخانه یک مکان اجتماعی درخدمت جامعه است و بدون درنظر گرفتن نژاد، سن و قومیت در فکر ارائه آموزش به مردم است.photo_2016-12-04_17-24-24

زهرا بدن آرا با بیان اینکه امروز تفاوت چندانی بین کسی که خواندن نمی داند و کسی که نمی خواند وجود ندارد، افزود: کسی که نمی خواند نه تنها صاحب اندیشه نیست بلکه بقیه را نیز زیر سول می برد.

وی افزود: جایگاه کتابخانه و ارتباطی که با مردم منطقه برقرار می کند تنگاتنگ است  و نقش کتابخانه ها در چند سال اخیر تغییر کرده و علاوه بر امانت دادن کتاب برنامه های فرهنگی نیز برگزار می کند.

بدن آرا به کمک های بنیاد قلمچی در اتمام پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال ۹۰ کلنگ خورده و برای ساخت و تجهیز آن ۳ میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ ۹۲۰ میلیون ریال توسط بنیاد قلمچی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: از خیرین درخواست می کنیم در بحث احداث و تجهیز کتابخانه ها با توجه به سرانه پایین فضای مطالعه در استان یار و یاور نهاد کتابخانه ها باشند.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در ایران سرانه کتابخوانی برای هر نفر ۲ متر مربع است اظهار کرد: در گیلان این سرانه ۱٫۲ متر مربع بوده که از میانگین کشوری پایین تر است.

بدن‌آرا در پایان با بیان اینکه کتابخانه روستا کپورچال مجهز به نرم‌افزار سامان و اینترنت وای فای است، متذکر شد: برای رشد و تجهیز این کتابخانه باید تلاش فرهنگی صورت گیرد و نیازمند همت و کمک همگان هستیم.

Share