در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان شد

مسرور: نهضت کتابخوانی در کشور احیا شود/محمدپور: جشنواره کتابخوانی رضوی خانواده محور بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور با تاکید بر اینکه باید کتاب به سبد روزانه مردم اضافه شود, متذکر شد: این کار برنامه بسیار مفصلی می‌خواهد و باید نهضت کتابخوانی در کشور احیا شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوان رضوی که در مجتمع شهید مطهری و به میزبانی منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است, اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی علی بن موسی‌الرضا  چهاردهمین سال برگزاری خود را سپری می‌کند و شش سال است که بخش کتاب‌خوانی رضوی به آن اضافه شده است.photo_2016-08-12_10-58-33

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا محمدپور افزود: درحالیکه در ۵ دوره قبلی مجموعا ۴۰ هزار نفر شرکت کرده بودند امسال ۲۳۵ هزار ۳۸۲ نفر در آن شرکت کردند که سهم مردم فهیم و فرهنگ دوست گیلان نزدیک به ۲۱ هزار نفر بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان یادآور شد: هدف ما از برگزاری جشنواره ترویج سیره و سبک زندگی امام رضا و در نهایت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بوده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار تفکیک سنی صورت گرفت  و در سه گروه سنی کودک, نوجوان و بزرگ‌سال این مسابقه برگزار شد.
محمدپور تصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ما تاکید داشتیم تا این مسابقه خانواده محور برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در پایان گفت: امروز در کتابخانه‌های عمومی استان ۴۲۰ عنوان کتاب در مورد امام رضا(ع) وجود دارد.

photo_2016-08-12_11-17-50ایران باید جزو ۱۵ کشور برتر دنیا در کتابخوانی باشد

مهرداد لاهوتی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه این مراسم با تقدیر از عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: در روز معارفه آقای محمد پور می‌دانستم با توجه به توانمندی ایشان در این عرصه تحول بسیار زیادی جهت ترویج امر فرهنگی کتابخوانی صورت می‌پذیرد.

لاهوتی به افزایش سرانه مطالعه در کشور از ۲ دقیقه به ۱۸ دقیقه خبرداد و افزود: نسبت به کشورهای دنیا که ژاپن ۹۰ دقیقه است این رتبه برای کشور ما رتبه مناسبی نیست و ما باید جزو ۱۵ کشور برتر دنیا باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: به عنوان نماینده باید بودجه لازم و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: در تهران به عنوان پایتخت فرهنگی کشور سرانه فضای مطالعه ۰.۶۷ درصد است.

نهضت کتابخوانی در کشور احیا شود/توسعه یک جامعه بدون کتاب میسر نیست
photo_2016-08-12_11-45-24
رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این مراسم به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

مسرور با تاکید بر اینکه باید کتاب به سبد روزانه مردم اضافه شود, متذکر شد: این کار برنامه بسیار مفصلی می‌خواهد و باید نهضت کتابخوانی در کشور احیا شود.

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که در کنار موبایل یک کتاب هم با خودمان حمل کنیم زیرا رشد و توسعه یک جامعه بدون کتاب میسر نیست.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های مسئولان شاهد رشد فرهنگی خوبی در کشور خواهیم بود و در گیلان نیز آقای محمدپور با ارتباط خوبی که با مسئولین دارند, زیر ساخت‌های خوبی را در حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم نموده‌اند.

مسرور به اقدامات منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کردد و گفت:در همین راستا اولین کتابخانه سیار در شمال کشور در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

گفتنی است در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علاوه بر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور, مدیران کل و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند.

photo_2016-08-12_11-36-13

tel final1

Share