استاندار گیلان در مراسم افتتاح زیرگذر سرداران شهید لطفی خیابان شهید رجایی رشت

با افتخار می‌گویم که رشتی و گیلانی هستم/ مدیران استان زحمتکش و پرتلاش هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با بیان اینکه فرهنگ، تاریخ و مفاخر گیلان و رشت موجب شده تا شمال را با نام رشت بشناسند، اظهار کرد: بنده در هر مکانی حضور می‌‌یابم با افتخار می‌گویم که رشتی و گیلانی هستم زیرا رشت و گیلان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح زیرگذر سرداران شهید لطفی خیابان شهید رجایی رشت، با بیان اینکه خداوند بزرگ را شاکریم که فرصت خدمت به مردم را برای ما مهیا کرده است، افزود : بسیار خرسندیم که در هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) این پروژه به بهره برداری رسیده است(گزارش تصویری)

با افتخار می‌گویم که رشتی و گیلانی هستم

استاندار گیلان وحدت و هماهنگی موجود در گیلان را در کشور مثال زدنی دانست و یادآور شد: بسیار خرسندیم در استانی حضور داریم که ۱۳۰ هزار تن از اهل تسنن در کمال وحدت در کنار شیعیان هم زیستی دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ، تاریخ و مفاخر گیلان و رشت موجب شده تا شمال را با نام رشت بشناسند، اظهار کرد: بنده در هر مکانی حضور می‌‌یابم با افتخار می‌گویم که رشتی و گیلانی هستم زیرا رشت و گیلان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

استاندار گیلان با اشاره به تنگناهای موجود اقتصادی اظهار کرد: در تلاش هستیم به رغم تمامی محدودیت های اعتباری فرصت تازه ای را برای خدمت رسانی هر چه بیشتر برای شهروندان رشتی فراهم کنیم.

 نجفی با اشاره به روند احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان که در یک سال و نیم گذشته مطرح شده بود افزود: علاقه مند به استفاده از این پارک در همین روزها بودیم اما برخی موانع قانونی باعث طولانی شدن اجرای پروژه شد. و بشخصه بر اجرای کامل قوانین، صرفه جویی و امانت داری در اجرای پروژه ها تاکید دارم.

سرمایه گذاران باید احساس امنیت کنند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اجرای پنجره واحد جهت صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران را از جمله اقدامات خود در بدو ورود به استان ذکر کرد و افزود: به منظور جذب سرمایه گذاران باید مجوزهای لازم ظرف مدت ۱۰ روز از سوی دستگاه‎ها صادر شود اما گاهی صدور این مجوزها به درازا کشیده می شود.

استاندار گیلان در ادامه یادآور شد: حوزه شهری باید با جذب سرمایه گذاران و استفاده از منابع مردمی مدیریت شود و در این راستا ضرورت بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی اهمیت دارد و اعضای شورا و شهرداری باید فضایی را فراهم کنند تا سرمایه گذاران احساس امنیت کنند.

نجفی با بیان اینکه خدمات صادقانه به مردم ماندگارترین افتخاری است که برای ما باقی می ماند و آیندگان نیز درباره آن قضاوت خواهند کرد، متذکر شد: هیچ چیز جز خدمت صادقانه به مردم ماندنی نیست.

استاندار گیلان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه امروز دکتر ثابت قدم شهردار رشت خدمات خود به مردم را اعلام نکردند، افزود: گاهی اوقات خدمات شایسته شهرداری به خاطر یکسری موراد جزئی و کوچک زیر سوال می رود.

وی گیلان را سومین استان پر تراکم کشور عنوان کرد و افزود: گیلان همواره به میزان جمعیت خود پذیرای دو نیم میلیون نفر مسافر از اقصی نقاط کشور است اما سهم  اعتبارات در نظر گرفته شده تنها به میزان جمعیت خود استان است و در تقسیم اعتبارات گیلان را جمعیت ۵ میلیون نفری در نظر نمی گیرند و این مساله گاهی موجب طولانی شدن چندین ماهه اجرای پروژه ها می‎شود.

نجفی رشت را نیز دومین شهر پر تراکم کشور خواند و همراهی و هماهنگی مدیران را مثال زدنی دانست و افزود: مدیران استان زحمتکش و پرتلاش هستند.

ساماندهی دستفروشان کار ساده ای نیست

استاندار گیلان افزود: طی دو سال گذشته گام های بزرگی در ایجاد فضای سبز و افتتاح پارکهای محله در رشت صورت پذیرفته است که قبال ستایش است.

وی ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه‌ای محلی که سبب ایجاد شغل برای ۳ هزار نفر شده را از جمله اقدامات خوب شهرداری رشت در حوزه شهری عنوان کرد و افزود: اینگونه اقدامات نیازمند کارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی است و به سادگی نمی توان چنین اقدام مهمی را انجام داد.

نجفی در همین راستا به ماجرای برخورد با زن دستفروش فومنی توسط سد معبر شهرداری اشاره کرد و با اشاره به اهمیت نحوه برخورد با دستفروشان اظهار داشت: همانطور که مشاهده نمودید برخورد با دستفروش فومنی ملعبه عده ای در خارج و رسانه های استکباری قرار گرفت و ما هرگز راضی نیستیم که چنین برخوردهایی با یک نیازمند و محروم صورت گیرد زیرا همواره باید ادب و اخلاق را رعایت کنیم.

استاندار گیلان در ادامه اظهارات خود با اشاره به شکل گیری فروشگاههای بزرگ زنجیره ای در رشت افزود: افتتاح این فروشگاه ها با اشتغالزایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر همراه بوده وطبق اعلام مرکز آمار نیز نرخ بیکاری در گیلان به ۹٫۹ رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بخش پسماند، پارکینگ های طبقاتی وجمع آوری آبهای سطحی اقدامات خوبی در رشت در حال شکل گیری است متذکر شد: قطعاً جهت اجرایی شدن پروژه ها کمک خواهیم کرد.

اختلاف را رسانه‎ای نکنید / صدا و سیما خدمات شهرداری را نشان دهد

نجفی در بخش دیگری از اظهارات با بیان اینکه نیازی نیست که تمام مباحث مطرح شده در صحن شورا رسانه ای شود افزود: تمامی بحث ها و استدلال ها باید داخل شورا باشد و همانگونه که ماهم چنین می کنیم و حتی در اعتراض به عملکرد سه تن از مدیران علاوه بر آنکه آنها از جلسه بیرون کردم بلکه اجازه ورود به گیلان را نیز به آنها ندادم.

استاندار گیلان کیفیت آسفالت خیابان ها را از جمله نگرانی های به حق مردم عنوان کرد و افزود: صدا و سیما چنانچه مشکلات را به تصویر می کشد باید خدمات این حوزه را نیز نشان دهد. اشکالی ندارد که موفقیت های شهرداری و شورا نشان داده شود زیرا نشان دادن این موفقیت ها در واقع نشان دادن موفقیت نظام است.

ایران در اوپک حرفی برای گفتن دارد

وی در بخش دیگری از اظهارت خود به برجام و همچنین موفقیت دیپلماسی نفتی دولت اشاره کرد و گفت: با تدابیر صورت گرفته توسط آقای زنگنه و با افزایش صادرات نفت از ۹۰۰ هزار بشکه به بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه، امروز ایران در اوپک حرفی برای گفتن دارد و به جایگاه سابق خود بازگشته است.

نجفی نوسازی ناوگان هوایی را نیز در استای حفظ جان مردم دانست و گفت: سلامت و جان مردم برای دولت اهمیت دارد.

 

Share