رسولی مطرح کرد

لزوم استفاده فرصت بوجود آمده برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با طرح جدید وزرات کشور/۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی رشت اضافه می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، متذکر شد: حداقل پنجاه دستگاه از اتوبوسهای شهر رشت را می‎توانیم بصورت بازسازی شده از مرکز مورد تایید سازمان همیاری شهرداری که در قزوین است تحویل بگیریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت امروز در کمیسیون مشترک عمران، بودجه و حمل و نقل گفت: فرصت مناسبی برای تامین ناوگان حمل و نقل شهری رشت براساس طرح وزارت کشور فراهم آمده است. photo_2016-11-06_15-52-01

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، رضا رسولی به طرح جدیدی در همین رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: براساس طرح جدیدی که اخیرا وزارت کشور ابلاغ کرده است می‎توانیم مشکل حمل و نقل برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در محدوده های کم برخوردار بیشتر احساس میشود متذکر شد: در حال حاضر تعداد ۱۲۵ دستگاه اتوبوس فرسوده در پارکینگ موجود است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه وقتی که قیمت نفت ۱۵۷دلار بود هیچ کاری در راستای بهبود ناوگان حمل و نقل همگانی انجام نگرفت، متذکر شد: متاسفانه در تامین ناوگان در آن دوران به صفر رسیدیم و یک فرصت مناسب را از دست دادیم.

رسولی با اشاره به اینکه سازمان شهرداریهای کشور به منظور تامین ناوگان باهزینه دولت فرصتی ایجاد کرده است گفت: اخیرا بحث تامین ناوگان همگانی توسط سازمان شهرداریهای کشور با یک فرمول اقتصادی مطرح شده که در این طرح بازسازی، نوسازی و تبدیل اتوبوسهای فرسوه از محل اعتبارات دولتی برمبنای نظر کارشناسان اعمال خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بیان اینکه در این راستا نسبت به فروش، جایگزینی یا تبدیل به احسن اتوبوسهای باعمر بالای ده سال و اتوبوسهای مستعمل با عمر نزدیک به ده سال پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام خواهد شد، متذکر شد: حداقل پنجاه دستگاه از اتوبوسهای شهر رشت را می‎توانیم بصورت بازسازی شده از مرکز مورد تایید سازمان همیاری شهرداری که در قزوین است تحویل بگیریم.

رسولی افزود: اگر در این کار تعلل صورت بگیرد یقینا این فرصت مناسب را از دست خواهیم داد و عواقب آن متوجه شهروندان خواهد شد.
۰۱۶kargarnia
لایحه مبهم است

در ادامه این جلسه کارگرنیا عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک نیز گفت: دو سال پیش به شهرداری و ناوگان حمل و نقل عمومی گفتیم که رشت دارای پتاسیل بالایی است و تعمیرکاران و تعمیرگاههای خوبی دارد و میتوان برای توسازی و بهسازی ناوگان از انها استفاده کرد که همان موقع قبول کردند اما انجام ندادند و اکنون باید رشت که داری پیشینه قدیمی تری در حمل و نقل است باید زیر مجموعه قزوین شود و فرصت جذب درآمد را به شهرداری قزوین واگذار کند.

وی در ادامه اظهارات خود خطاب به مدیرعامل حمل و نقل بار و مسافر شهر رشت گفت: در لایحه ای که فرستاده به خوبی مشخص نشده است که چند دستگاه فرسوده بالای ده سال و چند دستگاه زیر ۱۰ سال هستند. باید در این لایحه اطلاعات دقیقی ارائه می شد که عمر مفید هر دستگاه چقدر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در حیطه وظایف تخصصی خودش اظهار نظر کندrajabi2016-10-20_13-35-39

در ادامه این نشست مجید رجبی ویسرودی در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورا در خصوص عملکرد کمیسیون عمران در بحث پیاده راه رشت و روند نظارت بر احداث آن، اظهار داشت: فکر نمی کنم این عضو شورا اشرافیت لازم برای مطالب مطرح شده در کمیسیون عمران را داشته باشند و با کمال احترام در زمینه بحث های تخصصی موضوع، دانش کافی و وافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای شورای شهر در خصوص بحث پیاده راه و انحراف بودجه نظرات خود را به طور شفاف بیان کردند گفت: جذب چند نیروی خدماتی در پارک مفاخر از طرف عضو شورا، نباید سبب شود که عضو مورد نظر در خصوص انحرافات بودجه و کارهایی که مخالف مصوبه است سکوت کند.

عضو شورای شهر رشت ضمن یادآوری بررسی هایی که در زمینه ایجاد پیاده راه فرهنگی رشت در زمان ریاستش بر کمیسیون توسعه و عمران شهری شورا انجام شد ،گفت: مباحث و بررسی های زیادی در کمیسیون عمران مطرح و نتایج آن به صحن علنی آورده شد و در نهایت در همان موقع به اداره بازرسی، اطلاعات و دادستانی شهرستان رشت اعلام شد اما هیچ کدام پاسخی ندادند.

رجبی افزود: چندین مورد بازرسی میدانی با چند تن از اعضای شورای شهر انجام شد که مستندات آن موجود است و باید گفت که به دلیل حمایت چند تن از اعضای شورا، جناب شهردار هیچ توجهی به نظارت و مصوبات شورا نمی کنند.

وی تصریح کرد : آن عضو محترم ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی را بر عهده دارند و پیشنهاد می کنم که تجارب خود را در زمینه های فرهنگی به کار گیرند. بهتر است این عضو محترم شورا در خصوص مراسم روز رشت و پیرامون عکس خود در کنار بازیگر مشهور سینما در رشت که چندان صورت خوشی نداشت اظهار نظر کنند.

Share