نیکومنش در جلسه شورای شهر رشت:

دستگاه زباله سوز شرکت تی تی اس از رده خارج و غیراستاندارد است/ دست هایی پشت پرده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش گفت: چرا در این سه سال به این مهم پرداخت نشده است و اکنون که پرداخت شده بدون اطلاع شورا بوده حتما دست هایی پشت پرده است. این قرار داد دارای ابهاماتی است و نباید به راحتی از این قضیه گذشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید رضا موسوی روزان در جلسه عصر امروز شورای شهر رشت گفت: اعضای شورای چهارم نباید در نطق هایشان عملکرد شورا را زیر سوال ببرند.-------۰۹rozan

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، این عضو شورا اظهار کرد: همه ما عضو شورای چهارم هستیم و چنانچه عملکرد شورای چهارم را زیر سوال ببریم در واقع عملکرد شخصی خودمان را زیرسوال برده ایم.

وی در مورد پاکسازی دو رودخانه رشت گفت: متاسفانه سالهاست که فاضلابهای صنعتی به دو رودخانه گوهررود و زرجوب سرازیر میشود که این موضوع موجب آلودگیهای زیست محیطی می‌شود.

موسوی روزان دیگر الودگی شهر رشت را انباشت زباله در منطقه سراوان عنوان کرد و گفت: آلودگیهای فراوان و سرازیری شیرابه ها به داخل رودخانه ها از دغدغه های مسئولین این شهر است. انباشت زباله در سراوان تنها به مردم آن منطقه آسیب نمی‎زند بلکه موجب آلودگی رودخانه هانیز می‎شود.

وی افزود: متاسفانه عواملی از جمله عدم همکاری منابع طبیعی در خصوص قطع درختان در مسیر احداث لندفیل و… از جمله مواردی است که احداث تصفیه خانه سراوان را به تاخیر انداخته است.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری رشت افزود: حقوق کارکنان همه سازمانهای شهرداری رشت باید بطور همزمان پرداخت شود و امید است با پرداخت به موقع حقوق کارکنان و کارگران شهرداری رشت دغدغه های آنان برطرف گردد.

نیکومنش: دستگاه زباله سوز شرکت تی تی اس از رده خارج و غیراستاندارد است/ دست هایی پشت پرده است

سهام دار شرکت تی تی اس در صحن شورای اسلامی با بیان اینکه زباله سوز سروان بر اساس استاندارهای جهانی است گفت: قرداد این زباله سوز در سال ۹۲ بسته شده و قرار است ششصد تن زباله سوخته شود.

وی گفت: در تمام این مدت قرار بود زمین بابت اینکار فراهم گردد و آزمایشاتی روی زباله ها و ارزش حرارتی آنها بررسی شود. این زباله سوز بر اساس استانداردهای آمریکا می‎باشد و این که میگویند دارای استاندارد جهانی نیست را من قبول ندارم.

امامی گفت: انتظار داریم که اول کارمان را ببیند و سپس درباره ما اظهار نظر کنند.

وی افزود: همین دستگاه برای تهران نصب شده و همگی رضایت دارند بنده و تمام عوامل این شرکت توان خود را بکار می‎گیریم تا اینکار به نحو احسنت انجام شود.

در ادامه حاجی پور مدیر پسماند شهرداری رشت گفت: این قرارداد با مبلغ ۴۵ میلییون دلار بسته شده است که اگر همه چیز به روال انجام شود در ۲۷ ماه این پروژه به اتمام میرسد و میتوان از آن استفاده کرد.nikoomanwsh-10-02_21-04-27_resize

در همین زمینه مظفر نیکومنش به عنوان منتقد این مساله گفت: در زمان استانداری آقای هاشم نیا  چندین بار به دنبال این مساله رفتیم تا بررسی شود که در آن زمان استانداردهای این شرکت رد شد. این کارخانه زباله سوز از رده خارج است و در کشورهای اروپائی و آسیایی بهره برداری نمی شود و به همین استناد طرح مسکوت ماند.

وی افزود: چرا در این سه سال به این مهم پرداخت نشده است و اکنون که پرداخت شده بدون اطلاع شورا بوده حتما دست هایی پشت پرده است. این قرار داد دارای ابهاماتی است و نباید به راحتی از این قضیه گذشت.

tel final1

Share