در هیجدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهرها مطرح شد

نوذرپور: لایحه مدیریت شهری به دولت ارایه شده است/علوی:در سه سال گذشته اتفاقات بزرگی در رشت رخ داده است/شروط تبدیل رشت به قطب گردشگری استان گیلان به روایت میرسیدی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نوذرپور با بیان اینکه لایحه مدیریت شهری به دولت ارایه داده شده است گفت : این لایحه از مسیر کمیسیون های تخصصی گذر کرده است و اکنون در مرحله کمیسیون فرعی قرار گرفته است و این لایحه دارای ۱۵۲ ماده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هیجدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهر امروز در رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)photo_2016-08-25_17-55-41

در این مراسم علی نوذرپور معاون شهرداری های کشور با بیان اینکه این نشستها خروجی های مناسبی دارند گفت: در این نشستها انتقال تجربه در بین مدیران شهری کشور انجام می شود و با ارسال این تجربه، نظرها و پیشنهادات حوزه معاونت شهری کشور می توانیم تصمیمات مناسبی برای شهرها و کلانشهرها بگیریم.

معاون شهرداری های کشور گفت: امور زیر بنایی شهری مانند آب و فاضلاب، برق، فرهنگی و اجتماعی اگر توسط مدیران محلی نظارت شود بهتر از نظارت کشور است.

وی با بیان اینکه لایحه مدیریت شهری به دولت ارایه داده شده است گفت : این لایحه از مسیر کمیسیون های تخصصی گذر کرده است و اکنون در مرحله کمیسیون فرعی قرار گرفته است و این لایحه دارای ۱۵۲ ماده است.

نوذرپور افزود: تامین منابع درآمدی در شهرداری ها از مهمترین بحثهای است که شهرداری ها با آن مواجه هستند و در لایحه مدیریت شهری که به مجلس ارایه داده شده است یکی از پیشنهادات برای رفع این دغدغه تغیر عوارض ساخت و ساز به عوارض مصرف فضای سبز بوده است.

معاون شهرداری های کشور با بیان اینکه در دولت، کمیسیون هشت مدیریت شهری شکل گرفته است گفت: در این کمیسیون به اسناد آسیب شناسی تولید شده با هدف مشکلات ادارات، آب، برق، وزارت جهاد کشاورزی با شهرداری ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت که بسیاری از مشکلات در این زمینه که شهرداری ها دارند برطرف خواهد شد.

نوذرپور افزود: در حال حاضر ۵ سند که از جمع بندی های این نشستها حاصل شده است در زمینه حوزه های آتش نشانی، فضای سبز و صنایع مشاغل شهری و حمل ونقل است تهیه و تولید شده است و به مجلس ارایه داده شده است و به غیر از این اسناد چندین سند نیز در حال تهیه و تنظیم است که با رویکرد سند آسیب شناسی فرهنگی و اجتماعی شهرها می باشد و قرار است به دولت ارایه داده شود.

در سه سال گذشته اتفاقات بزرگی در رشت رخ داده است

photo_2016-08-25_17-57-01در ادامه این نشست امیر حسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت جز کلانشهرها محسوب می شود اما از درآمدهای ملی بی بهره است گفت: در سه سال شورای چهارم شهر رشت اتفاقات بزرگی به همت مدیران شهرداری و هدایت شورای اسلامی در شهر رشت افتاده است که از مهمترین آن می‌توان به حضور رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو اشاره کرد و این برندی بزرگ برای شهر ماست.

علوی افزود: در زیر این چهره زیبا, شهر رشت دارای مشکلات بزرگی است که امید داریم با برگزاری این نشست‌ها و استفاده از نظرات مدیران بتوانیم مشکلات شهر رشت را برطرف کنیم.

وی از بزرگترین مشکل شهر رشت یعنی وجود آلودگی ها در رودخانه های این شهر صحبت کرد و گفت: اسم شهر رشت در کنار کلانشهر ها است اما از امکانات مالی و اعتباری کلانشهر ها بی بهره است و تمام تلاش شورا و شهرداری شهر رشت این است که شهر رشت را که روزی جز اولین های کشور بود به جایگاه خود برگرداند.

photo_2016-08-25_17-56-13رشت چه زمانی قطب گردشگری می‌شود؟

در ادامه میر سیدی مدیر کل امور شهری استانداری گیلان با بیان اینکه هنوز جمعیت شهری و روستایی در گیلان در نقطه تعادل وجود دارد گفت: استان گیلان دارای ۵۲ شهر است و شهر رشت از نظر وسعت، جمعیت و تردد از بزرگترین شهرهای این استان است که به عنوان مرکز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر امید نگاه توسعه متوازن و متعادل در شهرها است گفت: شهر رشت تاکنون نشان داده است دارای ظریفتهای زیادی است و نگاه امروز ما به شهر رشت باید یک نگاه در زمینه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی باشد و زمانی که مشکلات اساسی شهر رشت مانند دفع زباله ها و نجات رودخانه ها از آلودگی ها و فراهم کردن بستر سرمایه گذاری در این شهر برطرف شود, این شهر را می‌توان به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل نمود.

tel final1

Share