رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

مشاوره‌ ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شد/سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دولت و مجلس در بررسی لایحه ششم توسعه پذیرفتند که همه مشاوره‌های ژنتیک ازدواج اجباری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشاوره‌ ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شد، گفت: سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند.

۱۳۶۳۰۹۵۳۸۴انوشیروان محسنی‌بندپی با بیان اینکه این سازمان برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری وظیفه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد، افزود: با توجه به اینکه اعتیاد و طلاق مهم‌ترین معضل اجتماعی است در تلاشیم تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در بحث توانمندسازی افراد معتاد در سال ۹۴ به بیش از ۱۲ هزار معتاد آموزش فنی و حرفه‌ای آموخت، گفت: برای ۷۵۰ نفر نیز اشتغال‌زایی انجام شد.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در بحث طلاق برنامه آموزش پیش از ازدواج، آموزش مهارت زندگی، آموزش سبک صحیح زندگی و آموزش فرزندپروری را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: با پنج دبیرستان تهران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که برای آموزش در این مدارس ۳ هزار و ۹۰۰ مدرس ازدواج را به‌کارگیری کردیم و همچنین یک‌هزار و ۶۰۰ مرکز مشاوره با سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق همکاری دارند.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند، ادامه داد: آزمایش‌های ژنتیک و مشاوره ژنتیک را به صورت پایلوت در چند استان کرمان،یزد و مازندران شروع کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه دولت و مجلس در بررسی لایحه ششم توسعه پذیرفتند که همه مشاوره‌های ژنتیک ازدواج اجباری شود و آزمایش ژنتیک که هزینه بالایی دارد و افراد توانایی پرداخت آن را ندارد سازمان بهزیستی هزینه آن را پرداخت کند، گفت: در هفته دولت امسال یک‌هزار و ۵۰۰ منزل برای جامعه هدف تحویل دادیم و ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه داشتیم.

tel final1

Share