استاندارگیلان:

پایداری و ثبات قشر غنی جامعه وابسته به محرومیت‏ زدایی است

به گزارش دیارمیرزا مراسم واگذاری ۸۵ واحد مسکونی به مددجویان و توانخواهان بهزیستی استان گیلان دیروز در بالا محله امامزاده هاشم با حضور استاندار و جمعی از مسولان استان گیلان  برگزار شد مهندس کیهان هاشم‏نیا استاندار گیلان ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان افزود: بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک در جمع روستائیان باصفا و […]

به گزارش دیارمیرزا مراسم واگذاری ۸۵ واحد مسکونی به مددجویان و توانخواهان بهزیستی استان گیلان دیروز در بالا محله امامزاده هاشم با حضور استاندار و جمعی از مسولان استان گیلان  برگزار شد

مهندس کیهان هاشم‏نیا استاندار گیلان ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان افزود: بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک در جمع روستائیان باصفا و در جوار مرقد مطهر امامزاده هاشم(ع) هستم.

استاندار با تاکید بر اهمیت محرومیت‏زدایی در جامعه خاطرنشان کرد: برخی آموزه‏ها وجود دارند که در زندگی روزمره خود با آن روبرو هستیم و این کنش ها و واکنش‏ها از نظر علم و منطق نیز درست هستند و منطقی محسوب می‏شوند اما در این میان برخی از آموزه‏ها را در اختیار داریم که با علم نمی‏توان آنها را ثابت کرد.

وی ادامه داد: یکی از آموزه‏هایی که علم بشری نمی‏تواند آن را ثابت کند ثبات زندگی ناشی از توجه به اقشار محروم و ضعیف جامعه است.

وی افزود: در روایات ما تاکید بسیاری شده است که اگر نسبت به کهنسالان و محرومین بی‏تفاوت باشیم، برکت و نعمت الهی نیز از زندگی ما خارج می‏شود، این موضوع به خوبی در تجربیات زندگی ما نیز ثابت شده است. افراد غنی زمانی می‏توانند در آخرت هم غنی باشند که به زیردستان خود توجه و رسیدگی داشته باشند، پایداری و ثبات قشر غنی جامعه وابسته به محرومیت‏زدایی است.

هاشم‏نیا ضمن قدردانی از نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد تصریح کرد: این نهادها در واقع نماینده حاکمیت در جامعه هستند، حاکمیتی قوی است که بتواند به قشر ضعیف جامعه توجه ویژه داشته باشد، قشر ضعیف و محروم جامعه همان دوستان و همنشینان خدا هستند که حاکمیت باید همیشه در کنار آنها باشد.

در ادامه این مراسم کیانوش کوچکی‏نژاد مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت ایام ماه رمضان افزود: ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان حرکت خوبی است که از سال ۸۴ تاکنون اجرا می‏شود و طبق ردیفی که در بودجه‏ی بهزیستی برای آن درنظر گرفته شده، طی سالیان گذشته سرعت خوبی بخود گرفته است.

وی افزود: از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی در اختیار مددجویان قرار گرفته است، در سال گذشته نیز تعداد ۴۰۰ واحد و در نیمه اول سال جاری تعداد ۳۲۰ واحد مسکونی ساخته شد و طبق برنامه‏ریزی‏های انجام تا پایان سال تعداد ۸۵۰ واحد دیگر را نیز آماده بهره‏برداری خواهیم کرد.

کوچکی‏نژاد ابراز امیدواری کرد: در آینده‏ای نزدیک شاهد این باشیم که هیچ مددجوی فاقد مسکن در استان نداشته باشیم، حق تمام اقشار جامعه از جمله محرومین است که از نعمت یک مسکن خوب برخوردار باشند.

وی ضمن تشکر از استاندار گیلان مبنی بر حمایت‏های ایشان از بهزیستی استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‏هایی که صورت می‏گیرد، سرعت ساخت و سازها نیز افزایش یابد تا تمام مددجویان و توانخواهان بهزیستی استان از این امکانات برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، تعداد ۸۵ واحد مسکونی که امروز به مددجویان واگذار شد در دوازده شهرستان گیلان ساخته شده است. این واحدها دارای مساحت بین ۴۵ تا ۷۵ مترمربع است که برای ساخت آنها دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

از این ۸۵ واحد، تعداد ۷ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر مورد بهره‏برداری قرار گرفته‏اند. سازمان بهزیستی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان را از اعتبارات دولتی هزینه کرده است و مابقی هزینه ساخت نیز از آورده‏های مددجویان و کمک‏های مردمی است.

همچنین در این مراسم استاندار گیلان در خصوص تکمیل و تجهیز واحدهای مسکونی مددجویان استان قول مساعدت داد.

 

 

 

 

 

 


 

 

گفتنی است : هم اکنون ۷۱ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره می برند .

Share