بزرگداشت جلال آل‌احمد در اسالم با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری+ جزئیات

در چهل و هفتمین سالمرگ جلال آل‌احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده صاحب‌سبک و نامدار ایرانی در شهر اسالم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در حالی آیین بزرگداشت جلال آل‌احمد، داستان‌نویس، مستندنگار و منتقد پیشرو و تأثیرگذار ایرانی در شهر اسالم برگزار می‌شود که خالق کتاب‌هایی چون غربزدگی، زن زیادی، مدیر مدرسه، نون والقلم، ارزیابی شتابزده، سنگی بر گوری و … در ۱۸ شهریور سال ۱۳۴۸ در همین شهر درگذشته است.photo_2016-09-07_22-35-15

بر اساس این گزارش، مراسم چهل و هفتمین سالمرگ جلال، با حضور جمعی از مردم اسالم، نویسندگان، مستندنگاران، چهره‌های علمی و دانشگاهی کشور و استان گیلان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع خلیف‌آباد برگزار می‌شود.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا زائری، سخنران آن خواهد بود و مستند «جلال در اسالم» پخش خواهد شد، همچنین جمعی از هنرجویان کارگاه سه‌روزه مستندنگاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان شرکت خواهند داشت.

این کارگاه از روز چهارشنبه ۱۷ شهریور با سفر ۱۵ تن از پذیرفته‌شدگان آغاز شده و تا جمعه در اسالم ادامه خواهد یافت. شرکت‌کنندگان کارگاه مستندنگاری، پیش‌تر و در پی فراخوان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نمونه‌ای از کار خود را برای حضور در این دوره ارسال کرده بودند.

محمدرضا سرهنگی، رضا امیرخانی و محمدرضا زائری، استادان این کارگاه هستند که هنرجویان را در طول این سفر و حضور در شهر اسالم گیلان همراهی خواهند کرد.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان پیش‌تر چهار دوره داستان‌نویسی با عنوان «آل‌جلال» و سه دوره آموزش شعر با نام «کلک خیال» برگزار کرده است.

tel final1

Share