آیت الله قربانی در پیامی نشت کانون گیلانی های مقیم تهران :

گیلانیان مقیم تهران دغدغه رفع مسائل گیلان را اولویت قرار دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا :نشست سالانه کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گیلانی دانشگاه‌های تهران (گیلداد) با عنوان “نخستین همایش همگرایی توسعه گیلان” در تهران برگزار ‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : نشست سالانه کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گیلانی دانشگاه‌های تهران (گیلداد) با عنوان “نخستین همایش همگرایی توسعه گیلان” در تهران برگزار ‌شد.

در این همایش که عصر روز دوشنبه با حضور پرشور گیلانیان مقیم تهران در محل فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار شد، پس از سخنرانی یکی از اعضای شورای مرکزی کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گیلانی دانشگاه‌های تهران، پیام نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت توسط دکتر رمضانعلی صادق‌زاده (نماینده مردم رشت در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی) قرائت شد.

متن کامل پیام حضرت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بدین شرح است:
فرزندان عزیز گیلانی‌ام
خداوند متعال را برای داشتن فرزندانی خلف که علی‌رغم عدم حضور فیزیکی در استان زادگاه خویش، دغدغه توسعه استان و زادگاه خود را دارند، شاکرم. جامعه عظیم گیلانیان مقیم خارج از گیلان، بالاخص گیلانیان حاضر در تهران، مهر گیلان را باید بیش از پیش داشته باشند.
اینک که به‌واسطه مسافت راه و مسائل داخل استان مجال حضور در جمع صمیمانه شما فرزندان فرهیخته دانشگاهی‌ام را نیافتم، ولی فرصت را غنیمت شمرده و انتظافتم، ولی فرصت را غنیمت شمرده و انتظاراتم را از همایش مذکور به‌شرح زیر اعلام می‌دارم:
۱- لازم است با برگزاری همایش‌های دیگری با موضوعات تخصصی، مشکلات استان با حضور همه صاحب‌نظران در حوزه مذکور و مسئولان داخلی استان تشکیل و نتایج حاصله همراه با راهکار پیشنهادی به اطلاع رسانده شود.
۲- این برنامه‌ها که با ابتکار کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گیلانی دانشگاه‌های تهران (گیلداد) شروع شده، لازم است با حضور سایر نیروها و تشکل‌های گیلانی ادامه یابد.
۳- اولین و بزرگترین هدف شما عزیزان باید تحصیل علم همراه با تهذیب نفس باشد.
۴- شما فرزندان دانشگاهی‌ام، شما گیلدادی‌ها، چشم امید رهبر و امید آینده ایران و گیلان هستید. پس از هم‌اکنون تمرین کار گروهی را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده و در این راه از تجربیات بزرگان استفاده نمایید.
۵- شما فرزندان عزیز فرهیخته و نخبه گیلانی‌ام، سرمایه انسانی اصلی و عظیم گیلان و ایران هستید و امیدوارم شما از مدیران ارشد فردای نه‌چندان دور کشور باشید.
۶- لازم است دبیرخانه دائمی توسعه گیلان با همت شما عزیزان در تهران تشکیل و جلسات منظم راهبردی با حضور مسئولان ارشد استان و این پدر پیرتان تشکیل گردد.
۷- دور بودن شما عزیزان از استان نباید به معنای عدم دغدغه‌تان به مسائل استان تعبیر شود.
۸- لازم است مدیران استان دغدغه شما عزیزان فرهیخته دانشگاهی را برای توسعه بیش از پیش گیلان غنیمت شمرده و ضمن حضور در جلسات تخصصی شما، گزارشات حاصله را به اطلاع برسانند.
۹- انتظار دارم تلاش نمایید تا تعدادی از جلسات تخصصی توسعه استان در داخل گیلان تشکیل شود.
۱۰- انتظار دارم در جریان مسائل جاری گیلانیان مقیم مرکز و مشکلات آن‌ها قرار گرفته تا در صورت لزوم در حل آن‌ها از ظرفیت مجموعه استان استفاده نماییم.
والسلام
زین‌العابدین قربانی
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت

در ادامه این مراسم، دکتر حسن تأمینی (نماینده مردم رشت در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی)، الیاس حضرتی (مدیرمسئول روزنامه اعتماد، نماینده مردم رشت در ادوار‌ سوم، چهارم، پنجم و مردم تهران در دوره ششم مجلس شورای اسلامی)، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی (فرمانده قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به ایراد سخن پرداختند.
آوازخوانی و اجرای موسیقی محلی گیلان توسط استاد ناصر وحدتی و همکارانش، پایان‌بخش این مراسم بود که با تشویق و شور و شعف حاضران همراه شد.

گفتنی است، کانون دانشجویان و دانش‌آموختگان گیلانی دانشگاه‌های تهران (گیلداد) از سال ۱۳۷۷ با حضور دانشجویان گیلانی دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، علم و صنعت، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، آزاد اسلامی، شهید رجایی، شهید عباسپور، شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران و شمار زیادی از دانشجویان و دانش‌آموختگان گیلانی سایر دانشگاه‌های تهران پایه‌ریزی شد و تا کنون ده‌ها برنامه فرهنگی، اجتماعی و تفریحی را برای گیلانیان مقیم تهران تدارک دیده است./لاهیگ

Share