استاندار گیلان :

درباره فرهنگ ، کارها باید ریشه ای باشد نه جزیره ای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با اشاره به مردمی بودن برنامه فرهنگی در استان، گفت: نقشه راه توسعه فرهنگی گیلان تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به پیشینه فرهنگی غنی استان، اظهار کرد: کارهای فرهنگی انجام شده در استان با سایر مناطق کشور متفاوت است و باید از انجام کارهای جزیره‌ای و بخشی در این حوزه مهم و تأثیر گذار پرهیز کرد.

najafi

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ هستند، افزود: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی و کارهای ریشه‌ای ضروری است و نمی‌توان انتظار داشت در این بخش مهم کار جزیره‌ای و بخشی انجام داد.

استاندار گیلان گفت:‌ در اجرای برنامه‌های مهم فرهنگی باید به بحث آمایش، پالایش و کار کارشناسی به عنوان نقشه راه دقت کرد.

نجفی از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خواست با انسجام بیشتر نسبت به پیگیری مسائل فرهنگی تلاش کند و خاطرنشان کرد: تقویت همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی منجر به بهبود کارآیی تصمیم‌گیری‌های فرهنگی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئول بودن دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگی نافی  مردمی  بودن این عرصه  مهم نیست، تصریح کرد: همه باید نسبت به تقویت مردمی شدن حوزه‌های فرهنگی تلاش کرده و نقشه راه توسعه فرهنگی گیلان تدوین شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان علاوه براینکه استانی نخبه پرور است، گفت: گیلان مهد پرورش علمای بزرگ است و باید از ظرفیت‌های علمای بزرگ گیلان در حوزه‌های فرهنگی بیشتر استفاده کنیم.

نجفی با تاکید بر حفظ هویت بومی و سنتی در ساخت و سازهای شهری، تصریح کرد: در استان فرهنگی و ارزشی گیلان باید شهرداری‌ها برساخت و سازهای نظارت داشته باشند تا هویت فرهنگی در این زمینه حفظ شود.

وی با اشاره به گرامیداشت مناسبت‌های مختلف در جامعه از جمله یادواره میرزا کوچک جنگلی، خاطرنشان کرد: در چنین مباحثی که ریشه غنی فرهنگی و تاریخی در گیلان دارد نباید فقط به یک روز و یا یک هفته بسنده کنیم./تسنیم

Share