رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

استان گیلان از فعال ترین استان های کشور در عرصه نظارت عالیه بر ساخت و سازها است/معرفی بیش از یک‌هزار مهندس متخلف ساختمان به شورای انتظامی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن‌آوری‌های نوین ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از معرفی یک‌هزار و ۳۷ مهندس متخلف ساختمان به شورای انتظامی استان از سال ۹۱ تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،سیدحمیدرضا موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وضعیت نظارت بر ساخت و سازها در این استان، اظهار کرد: گیلان از استان‌های فعال کشور در زمینه پیگیری رعایت مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و ساز است.موسوی

وی با بیان اینکه در گیلان ۴۰۰ دفتر مهندسی ساختمان دارای پروانه اشتغال به‌کار وجود دارد، افزود: بالغ بر سه هزار نفر کاردان فنی ساختمان و بیش از ۶۰۰ معمار تجربی در این استان فعالیت دارند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فن‌آوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی گیلان از فعالیت بالغ بر ۲۰ هزار مهندس در این استان خبر داد و گفت: مهندسان به همراه دیگر فعالان در این عرصه در کنترل ساخت و ساز پرتلاش هستند.

به گفته وی، در راستای ترویج مقررات ملی ساختمان در گیلان، نظارت عالیه در بخشداری‌ها و روستاهای این استان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی است.

موسوی خاطرنشان کرد: نظارت مذکور توسط کارشناسان دارای پروانه اشتغال به‌کار مهندسی و کاردانی اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌ها زیرپوشش قرار گرفته است.

وی از بازدید ۴ هزار و ۶۳۷ پروژه ساختمانی به مساحت دو میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۱۳ متر مربع در اجرای نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی در گیلان خبر داد و یادآور شد: این نظارت از سال ۹۱ تاکنون انجام شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نظارت‌های مذکور منجر به اعلام ۸۵۴ مورد تخلف ساختمانی به شهرداری شده و بیش از یک‌هزار و ۳۷ مهندس به شورای انتظامی گیلان معرفی شدند.

tel final1

Share