فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:

آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۴ از امروز در استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده پلیس راه گیلان از آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۴ از امروز در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده پلیس راه گیلان از آغاز اجرای طرح ترافیکی نوروز ۹۴ از امروز در این استان خبر داد. ۳۹۹۸۲۳_PhotoA

مهیار رستگار با اشاره به آغاز طرح ترافیکی نوروزی در گیلان اظهار کرد: این طرح از امروز همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شده و تا نیمه فروردین ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در طرح مذکور با تخلفات رانندگی به شدت برخورد می‌شود، افزود: به همراه داشتن چهار مدرک رانندگی شامل گواهینامه، کارت خودرو، برگه بیمه و معاینه فنی در هنگام رانندگی امری ضروری است.

فرمانده پلیس راه گیلان در ادامه به وضعیت راه‌های مواصلاتی و ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: اکنون محدودیت ترافیکی در محورهای ارتباطی استان وجود ندارد و به دلیل بارش باران سطح جاده‌ها لغزنده است.

وی با تصریح بر اینکه با پیش‌بینی هواشناسی احتمال بارش برف در ارتفاعات گیلان وجود دارد، تصریح کرد: استفاده از زنجیر چرخ به همراه داشتن امکانات تجهیزات در محورهای کوهستانی گیلان امری ضروری است.

رستگار رانندگان را به رعایت نکات قوانین رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده‌ها به ویژه محورهای فرعی استان توصیه کرد.

در طرح ترافیک نوروزی ۹۴ تعداد یک‌هزار و ۲۳۴ نفر به صورت محسوس و نامحسوس وظیفه نظم‌بخشی و تامین امنیت استان را در ایام تعطیلات نوروزی به‌عهده دارند.

برخورد با رانندگان پرخطر و حادثه ساز برابر قانون، انتظام‌بخشی و برخورد با تخلفات پارک دوبله در میادین، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، توقیف خودروها و ضبط گواهینامه رانندگان متخلف و… از جمله موارد طرح نوروزی است.

۴۲۵ واحد گشتی خودرویی و موتوری، ۴۵۶ واحد راهنمایی و رانندگی و استقرار ۱۱ کاروان پلیس راه علاوه بر پاسگاه‌های گشت هشت‌گانه در محورهای استان از دیگر موارد مهم در طرح نوروزی ۹۴ است.

استفاده از پلیس یاران جوان و همیاران پلیس در امور راهنمایی و راهنمایی با تجهیز و ساماندهی دانش‌آموزان در مقاطع راهنمایی و ابتدایی جزو برنامه‌های مهم پلیس در طرح ترافیکی نوروز است./فارس

Share