آیت الله رمضانی در جمع اعضای شورای مرکزی هیأت روضات الحسین(ع) رشت

اندیشه را با چوب و چماق نمی توان پاسخ گفت/جوانان هیاتی باید خرد ورز و معنویت گرا باشند/باید مبلغان تولیدگر داشته باشیم نه مصرفی/ عاقل کسی است که بین بد و بدتر را تشخیص دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رمضانی با اظهار اینکه جوانان هیأتی باید افراد خردورز و معنویت گرا باشند، تصریح کرد:عقل، قوه تشخیص را بالا می برد و معنویت به انسان بینایی می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا, آیت الله رضا رمضانی گیلانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع اعضای شورای مرکزی هیأت روضات الحسین(ع) رشت گفت: هیئات مذهبی باید از دو جهت «عقلانیت» و «معنویت» تقویت شوند، داشتن هر کدام از این دو مقوله بدون دیگری باعث ایجاد ضعفی جدی در فعالیت های این هیئات می شود.photo_2016-06-01_13-58-58

وی با بیان اینکه در روایات ما آمده است که انسان باید عاقل باشد، افزود:عاقل کسی نیست که خوبی را از بدی تشخیص دهد، چرا که فاصله بین راست و دروغ، امانت و خیانت و… بسیار روشن است؛ عاقل کسی است که بین بد و بدتر را تشخیص داده و راه درست را انتخاب کند.

آیت الله رمضانی با اظهار اینکه جوانان هیأتی باید افراد خردورز و معنویت گرا باشند، تصریح کرد:عقل، قوه تشخیص را بالا می برد و معنویت به انسان بینایی می دهد.

وی با اشاره به ایام پایانی ماه شعبان و استفاده معنوی از ایام، گفت: هیأتی های ما باید در یک سری ایام خاص، به فکر استفاده بهینه از فرصت برای شخصیت پروری خود برای رسیدن به باورهای قوی باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار هیئات مذهبی بسترسازی معنوی است، ادامه داد: فعالان این هیئات، گاهی آنقدر در عرصه های میدانی حضور پیدا می کنند که از خودشان غافل می شوند. نیاز است که انسان گاهی خودش را شارژ کند تا در این عرصه خسته نشود و کم نیاورد.

آیت الله رمضانی در ادامه شناخت سیره علمی و عملی ائمه و بزرگان را از دیگر لوازم ضروری فعالیت در هیئات مذهبی عنوان و اضافه کرد: با توجه به بالا رفتن سطح سواد جامعه و متعاقب آن نیازهای علمی و معرفتی، باید سیره ائمه را به روشنی بشناسیم و به درستی منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه باید مبلغان تولیدگر داشته باشیم نه مصرفی؛ اظهار کرد: با توجه به گسترش علم و در دست بودن ابزارهای نوین ارتباطی در جامعه، دیگر به اطلاعات محدود نمی توان بسنده نمود و مبلغان باید ضمن آشنایی به فضای روز جامعه و برای رفع سوالات و شبهات مطروحه، خود را از هر نظر تجهیز نمایند.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ گفت: امروزه در فضای مجازی، تک و پاتک ها به صورت لحظه ای شده است و اگر ما جواب مناسبی برای سوالات و شبهات مطروحه در این فضا نداشته باشیم و عرصه را خالی کنیم، بازنده میدانیم.

وی اضافه کرد: نسل امروز ما دانشگاهی است و دارای علم، فهم، درک و دانش بالاست و هیچگاه اندیشه را با چوب و چماق نمی توان پاسخ گفت بلکه باید با فهم برتر پاسخ داد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت در هیأت تراز انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی امروز نیازمند نیروهای فهیم و درک کننده است تا شرایط حساس را درک کند و پاسخ های لازم را در زمان مناسب از خود نشان دهد.

آیت الله رمضانی، یکی از آسیب های جدی در هیئات مذهبی و افراد حاضر در این عرصه را قادر نبودن به پاسخگویی شبهات به دلیل نداشتن سند برای سخنان خود دانست.

وی با تأکید بر انس گیری بیشتر جوانان به قرآن و احکام دینی، گفت: نکته مهم این است که باید بر مفاهیم دینی کاملاً مسلط بوده تا سخنان ما بر اساس آیات و روایات و دلایل مستند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، جوانان هیأتی را اهل نقد و طرح مسأله معرفی و ابراز کرد: نکات و مسائل مربوط به فعالیت هیئات مذهبی باید به صورت موشکافانه و فنی بیان و نقد شود.

آیت الله رمضانی با اشاره به این نکته که نظام ما نظامی اسلامی است، تصریح کرد: مسئولان ما نیز باید بیشتر از پیش در چنین فضاهایی ورود نموده و از این گونه فعالیت ها حمایت کنند.

رضا ثقتی، مسئول هیأت روضات الحسین (ع) شهر رشت نیز در ابتدای این جلسه، گزارش مختصری از فعالیت های ۱۷ ساله این هیأت مذهبی را ارائه کرد.

وی رویکرد فعالیت ها و شعار امسال این هیأت را «هیأت برای همه» عنوان و تصریح کرد: هیأت روضات الحسین(ع) شهر رشت، امسال در حد وسع خود برای گروه های مختلف سنی و اقشار جامعه، برنامه تعریف کرده است.

ثقتی افزود: خط قرمز و آرمان هیأت روضات الحسین (ع)، هیأت تراز انقلاب اسلامی است که در رأس آن ولایت فقیه و ارزش های انقلاب و شهداست.

Share