منتخب مردم رودسر و املش در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

مسوولان گیلان نتوانستند در این ۴ سال به تعهدات خود عمل کنند/تملک زمین مهمترین مشکل پیش روی سایت نفتی سردار جنگل رودسر/شرکت نفت خزر به دنبال انتقال سایت نفتی به « نکا » است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباسی گفت: حدود سه ماه پیش پیمانکار و شرکت نفت خزر به دلیل بی توجهی مسوولین تصمیم گرفته بودند احداث سایت نفتی را به نکا در استان مازندران منتقل کنند و قرار داد خود را با مسوولان گیلان لغو کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز گذشته بود که دیارمیرزا در خبری (اینجا) از برور برخی اتفاقات در خصوص انتقال سایت نفتی سردار جنگل رودسر به استان مازندران و لزوم هوشیاری و توجه مسوولین در این خصوص پرده برداشت.حال دیارمیرزا در گفتگو با دکتر اسدالله عباسی منتخب مردم رودسر و املش در مجلس دهم و فردی که قرارداد احداث این سایت نفتی در زمان نمایندگی وی به امضای مسوولان رسید حقایق تازه ای را بازگو می کند.abasi۱۲۲۱۰۳۰۲۱۸۲۴۳۶۹۳۰۴

اسدالله عباسی منتخب مردم رودسر و املش در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا در خصوص احداث سایت نفتی سردار جنگل رودسر می گوید:حدود ۵ سال پیش با مصوبه هیات دولت و حضور وزیر وقت نفت جناب مهندس قاسمی گلنگ زنی این سایت نفتی آغاز شد و تعهد سه جانبه ای بین وزارت نفت, پیمانکار و مدیران استانی به امضا رسید.

نماینده وقت رودسر و املش در مجلس می افزاید: حدود ۲۹۰ هکتار زمین برای احداث سایت پشتیانی درنظر گرفته شده بود و مدیران استانی موظف بودند در جهت آزادسازی اراضی ملی , اعم از حریم دریا, منابع طبیعی ,زمین های مردمی و زمین های متعلق به نهادهای مختلف گام بردارند و ۲۰۰ هکتار زمین خریداری شود و به همراه ۹۰ هزار هکتار اراضی ملی بحث تملک زمین این سایت نفتی به اتمام برسد اما طی ۴ سال گذشته هیچ حرکتی از سوی نمایندگان استانی و نماینده شهرستان انجام نشد و پیگیری لازم برای تامین اعتبار برای خرید زمین ها و  همچنین آزادسازی آن صورت نگرفت.

عباسی ادامه داد: مسوولان گیلان پشت گوش انداختند تا اینکه وزارت نفت و پیمانکار بخشی از زمین های متعلق به منابع ملی و حریم دریا را دیوارکشی کرد درحالی که این دیوار کشی متعلق به محدوده سایت نفتی نبود و این مسئله منجر به نارضایتی مردمی و تنش اجتماعی شد تا اینکه در نهایت اینکار متوقف شد.

منتخب مردم رودسر و املش با اشاره به نارضایتی های شرکت نفت خزر اظهار داشت:مسوولان شرکت نفت خزر می گفتند که وقت گذرانی می شود و کسی به دغدغه های آنها توجه ای نمی کند.همانطور که می دانید اساسا قبل از اینکه گیلان انتخاب شوند آنها اصرار به احداث این سایت  نفتی در نکا داشتند اما پیگیری های ما باعث شد که رودسر انتخاب شود. تا اینکه حدود سه ماه پیش پیمانکار و شرکت نفت خزر به دلیل بی توجهی مسوولین تصمیم گرفتند احداث سایت نفتی را به نکا در استان مازندران منتقل کنند و قرار داد خود را با مسوولان گیلان لغو کنند.

عباسی به پیگیری های خود در تهران در خصوص توقف چنین اقدامی خبر می دهد و می گوید: با پیگیری های بنده و تماسی که با استاندار داشتم و همچنین جلسه آخر دکتر نجفی استاندار گیلان با شرکت نفت,  تلاش کردیم آنها را متقاعد کنیم تا فعلا حضور داشته باشند و از آن طرف تعهدات مسوولان شهرستان و استان گیلان نسبت به شرکت نفت در خصوص تملک و آزادسازی اراضی صورت پذیرد.

منتخب رودسر و املش در خصوص اهمیت این سایت نفتی می گوید: گیلان با معضل اشتغال و بیکاری مواجه است و یکی از پروژه هایی که می توانست تحول بزرگی در استان ایجاد کنید و از نظر شاخصه های توسعه گیلان ارتقا دهد سایت نفتی رودسر بود که به دلیل بی توجهی ها بی ثمر مانده است.اما با پیگیری هایی که بشخصه خودم در تهران دارم و همچنین مذاکرات دکتر نجفی تلاش می کنیم این سایت نفتی در رودسر حفظ شود.تا صدها نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در آنجا مشغول کار شوند و استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

عباسی اصلی ترین و مهمترین مانع اجرایی شدن این سایت نفی را مشکل تملک زمین دانست و گفت:باید بودجه به موقع توسط مسوولان محلی و استانی انجام می شد.حدود ۴۰ دستگاه اعم از محیط زیست, ثبت اسناد , دادگستری , جهاد کشاورزی ,راه و شهرسازی و…تعهد کردند که زمین ها را با قیمت مناسب آزاد کنند اما متاسفانه اقدامی انجام ندادند و هم اکنون این پروژه یک عزم ملی و استانی نیاز دارد تا ما بتوانیم کار را آغاز کنیم.

عباسی در توضیحات  سایت نفتی سردار جنگل می گوید:این سایت پشتیبانی نفتی برای سکوی نفتی امیرکبیر است و کشتی سازی و لوله گذاری ها و تاسیسات باید در رودسر ساخته شود که این مسئله سبب ایجاد اشتغال پایدار می شود و از منظر دیگر رودسر تبدیل به عسلویه شمال می گردد اما با حفظ محیط زیست و حقوق مردم و رعایت دغدغه های آنها. مطمئنا باشید احداث این سایت نفتی باعث افتخار گیلان خواهد بود.

وی در پایان در خصوص زمان نهایی اجرا و بهره برداری اظهار می دارد:در آن زمان یک پروسه ۵ ساله را پیش بینی کرده بودند اما اگر وزارت نفت بخواهد طی ۲ الی ۳ سال می تواند زیرساخت های اصلی را ایجاد نمایند به شرط اینکه مشکل تملک زمین حل شود.

 

tel final1

Share