در نشست خبری جشنواره فرهنگی و هنری فجر مطرح شد:

برگزاری جشنواره فرهنگی ‌ـ‌ هنری فجر در گیلان/حضور۷ گروه نمایشی گیلان در جشنواره تئاتر فجر/محصولات فرهنگی گیلان در سبد خانوار قرار می گیرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب برای اولین بار هفت گروه نمایشی از گیلان در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند ,گفت: علاوه بر این هفت گروه، ۴ گروه صحنه ای، ۳ گروه خیابانی نیز حضور خوهند داشت و ۳ گروه موسیقی نیز به خارج از کشور اعزام می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری و رونمایی از پوستر و تندیس نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فجر صبح امروز در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء (صل الله علیه و آله) رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)
fazeli_8571فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نشست خبری و رونمایی از پوستر و تندیس نخستین جشنواره فرهنگی و هنری فجر با بیان اینکه این مراسم تجمیع فعایت های اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان می باشد اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره ساعت ده صبح روز ۱۲ بهمن و اختتامیه چهارشنبه ساعت نه صبح ۲۱ بهمن می باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر «دیده نشدن» است. کسی که روی صحنه می رود یا قلم زنی می کند اولین چیزی برای او دغدغه دیده شدن است و به همین علت ما برون داد سالیانه تمام موسسات و آموزشگاه ها را در این جشنواره خواهیم دید.
فاضلی اجرای موسیقی توسط هنرجویان این رشته، اکران فیلم ها و تولیدات آموزشگاه های سینمایی و شرکت های فیلم سازی، اجرای نمایش توسط آموزشگاه های نمایشی، برگزاری همایش «در بهار آزادی جای شهدا خالی»، ویژه برنامه «عصری با شعر انقلاب»، رونمایی از کتاب، شبی با قرآن، معرفی و رونمایی از تازه های نشر دانشگاه گیلان، ورک شاپ عکاسی را از برنامه های این جشنواره دانست و گفت: از فضای پیاده راه نیز می خواهیم استفاده کرده و آنها را غرفه بندی کنیم.

مدیرکل ارشاد استان گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره برون داد فرهنگی و هنری شهرستان رشت را بیش از پیش نمایش می دهد, گفت: اعتقاد بنده این است که از هنرمند نباید به عنوان «زینت المجالس» استفاده کرد بلکه هنرمند ذاتا زینت است.
وی گفت: در مراسم معارفه خود دو جمله گفتم یکی اینکه «صداقت، سلامت، کار» و دیگری «ورود حاشیه های سیاسی به فرهنگ و هنر ممنوع است» که هر زمان این دو نکته رعایت نشود دچار مشکل می شویم.

قدردانی از حمایت های رییس مجمع نمایندگان گیلان/حضور۷ گروه نمایشی گیلان در جشنواره تئاتر فجر

فاضلی با تشکر از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیده اند ,تصریح کرد: مدیران در کارها دیده می شوند اما واقعیت این است که کارها اکثر اوقات توسط کسانی صورت می گیرد که روی صحنه نمی آیندو این افراد کارکنان واقعی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که بنده آنها را «خورشید سواران» می نامم.

وی با قدردانی از حمایت های مهندس جعفرزاده رییس مجمع نمایندگان استان گیلان جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اظهار داشت: آقای جعفرزاده به سرعت کار برگزاری این جشنواره را پیگیری کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب برای اولین بار هفت گروه نمایشی از گیلان در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند ,گفت: علاوه بر این هفت گروه، ۴ گروه صحنه ای، ۳ گروه خیابانی نیز حضور خوهند داشت و ۳ گروه موسیقی نیز به خارج از کشور اعزام می شوند.

کارها به خود مردم سپرده شود

varaste_8640علی وارسته معاون سیاسی – اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته هفته فرهنگ و هنر رشت آغاز شد و  انتظارمان این بود که در سال های آینده هم ادامه دار شود که به حمدالله این کار امسال در دهه فجر صورت می گیرد.
وی گفت: در ستاد فرمانداری شهرستان رشت ۲۰ کمیته تشکیل شده اند تا بتوانند برنامه ریزی های خوبی در دهه فجر اجرا کنند.
وارسته با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به جهت واگذاری امور اصلی این جشنواره به هنرمندان و مردم عنوان کرد: به تعبیر میشل فوکو یک پدیده در انقلاب اسلامی ایران وجود داشت و این پدیده، پدیده دین باوری است و یک محور داشت و آن محور نیز اندیشه های بی نظیر امام راحل بود.

وارسته با بیان اینکه شایسته است که کارها به خود مردم سپرده شود تصریح کرد: هرگاه حاشیه های سیاسی به فرهنگ و به دانشگاه رسوخ کرد از ناحیه آسیب دیدیم.

وی گفت: ۲۲ بهمن، جشن انقلاب اسلامی ما می باشد و یکبار در سال به نام انقلاب اسلامی با تمام سلایق کنار هم جمع می شویم و شایسته است که همه اقشار جامعه در این مراسم حضور گسترده داشته باشند.

محصولات فرهنگی گیلان در سبد خانوار مردم

hasanpoor_8573محمد حسن پور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت نیز در ادامه این نشست خبری اظهار کرد:برای بر گزاری این جشنواره از توانمندی و ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری شهرستان رشت استفاده کردیم.
وی در خصوص اهداف جشنواره فرهنگی و هنری فجر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره نمایش خروجی مراکز فرهنگی و هنری تحت پوشش ارشاد شهرستان رشت و همچنین نمایش تونمندی های این مراکز برای مردم و ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و هنرمندان است تا استفاده از محصولات فرهنگی گیلان در سبد  خانوار مردم قرار گیرد.

این مسئول ایجاد حس شور و نشاط اجتماعی فرهنگی در کنار  نشاط سیاسی که با برگزاری انتخابات و بزرگداشت دهه مبارک فجر صورت می گیرد را از دیگر اهداف دانست و افزود: از ویژگی های این جشنواره دخالت خود هنرمندان و مراکز فرهنگی و هنری در طراحی و تدوین و اجرای این کار، نمایش خروجی مراکز فرهنگی و هنری تحت پوشش ارشاد و تمرکز بر ظرفیت های مردمی و بخش های خصوصی می باشد و این جشنواره به مدت ۱۰ روز برگزار می گردد.
حسن پور از محدودیت های مکانی به عنوان یکی از مشکلات برگزاری این جشنواره یاد کرد و افزود: ظرفیت شهرستان به گونه ای است که می توانیم تا دویست غرفه برنامه برگزار کنیم و امیدوارم که سال آینده در فضای بزرگتر برگزار گردد.

خبرنگار:صابر عاشری

tel final1

Share