اعلام آمادگی صدا و سیما برای همراهی در مسیر توسعه منطقه آزاد انزلی

آغاز فاز دوم مرکز تفریحات دریایی و ساخت استخر برای استفاده در فصول سرد/می توان استان گیلان و منطقه آزاد انزلی را به عنوان یک برند خاص معرفی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی همچنین به آغاز ساخت فاز دوم مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران اشاره داشت و افزود : ظرفیت این مجموعه بین المللی خواهد بود تا بستر لازم برای میزبانی ورزش های ساحلی مثل فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار علی طلوعی مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و معاونین این مرکز گفت: قطعآ با کمک و تعامل صدا و سیما در فضای پسا تحریم که رونق اقتصادی را به دنبال دارد با هم افزایی پتانسیل ها میتوان ظرفیت ها و زیرساخت های موجود را طریق تولیدات مشترک رسانه ای جهت حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کرد.
a302e7eb-a100-432e-909e-361546393d73وی خاطر نشان کرد: همراهی صدا وسیما میتواند روند رسیدن به اهداف منطقه آزاد انزلی را تسهیل کرده تا در مدت زمان مشخص شده به اهداف خود دست یافته و جهت همکاری های لازم در زمینه ساخت مستند های فاخر و آثاری که ظرفیت های منطقه و گیلان را در حوزه های اقتصادی ،فرهنگی و گردشگری معرفی میکنند استقبال میکنیم.
مسرور در ادامه به شرح برنامه ها و طرح های در دست اجرا پرداخت و رشد شاخص های اقتصادی، کارآفرینی، پیشرفت فیزیکی پروژها و تکمیل پروژه های ناتمام، کسب درآمد ارزی و تلاش برای راه اندازی کریدورها و اقدامات فرهنگی و گردشگری را به عنوان گوشه ای از دستاوردهای این سازمان طی بازه زمانی دو ساله یاد کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی به پروژه های در دست اقدام منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: بزرگترین پروژه در دست ساخت توسط این سازمان مجتمع بندری کاسپین است که انشاالله تا پایان سال آینده عملیاتی خواهد شد .
رضا مسرور از راه اندازی مرکز همایش و نمایشگاهی بین المللی منطقه آزاد نیز خبر داد و افزود این مرکز در زمینه معرفی محصولات استان میتواند بسیار موثر باشد و از اواخر سال ۹۳ ساخت این مجموعه آغاز شده است و تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و فاز دوم مرکز تفریحات دریایی و ساخت استخر برای استفاده در فصول سرد سال شروع شده است.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی همچنین به آغاز ساخت فاز دوم مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران اشاره داشت و افزود : ظرفیت این مجموعه بین المللی خواهد بود تا بستر لازم برای میزبانی ورزش های ساحلی مثل فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد با رییس فدراسیون فوتبال هماهنگی های لازم انجام شده و تفاهم نامه همکاری میان منطقه آزاد انزلی و فدراسیون فوتبال برای معرفی منطقه آزاد انزلی به عنوان پایگاه قهرمانی فونبال ساحلی کشور امضا خواهد شد.
ac3974fa-4226-4e2f-9268-783f00017178مدیرکل صدا وسیمای مرکز گیلان نیز در این بازدید گفت: صدا و سیمای مراکز استان یک پتانسیل مناسب به منظور معرفی استان و مجموعه های فعال در آن بوده و بهره گرفتن از صدا و سیما گیلان به عنوان یکی ار موفق ترین شبکه های استانی یک فرصت مناسب برای سازمان منطقه آزاد انزلی محسوب می گردد.
وی با اذعان به این مطلب که منطقه آزاد انزلی فرصتی بی بدیل و مزیت نسبی برای استان بوده و اهمیت استراتژیک برای گیلان دارد خواستار هم افزایی و تولیدات مشترک برای جذب سرمایه گذار و همچنین همکاری برای پیشبرد مباحث فرهنگی استان شد.
طلوعی با بیان اینکه برای همراهی در مسیر توسعه منطقه آزاد انزلی آمادگی لازم را داریم افزود: با به کار گیری توان رسانه ای میتوان توان تجاری ، اقتصادی و سیاسی منطقه را افزایش داد و استان گیلان و منطقه آزاد انزلی را به عنوان یک برند خاص معرفی کرد.
وی رسانه ملی را زبان فرهنگ توسعه دانست و تصریح کرد : تدوین پیوست رسانه ای با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و راه اندازی دفتر خبری ،استودیوی تلویزیونی و رادیویی در منطقه آزاد انزلی زمینه های توسعه همکاری های همه جانبه را فراهم خواهد کرد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان همچنین آمادگی این رسانه را جهت همکاری با منطقه آزاد و به ویژه در حوزه فرهنگ سازی در مقولات سرمایه گذاری و برنامه سازی اعلام نمود.
در پایان این جلسه  رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان حکم شورای فرهنگی منطقه آزاد انزلی را به علی طلوعی مدیرکل صدا وسیمای مرکز گیلان به عنوان عضو شورای فرهنگی منطقه آزاد انزلی اهدا کرد و اعلام شد تفاهم نامه همکاری مابین منطقه آزاد انزلی و صدا و سیمای مرکز گیلان تنظیم و منعقد خواهد گردید.
گفتنی است بازدید از مجتمع بندری کاسپین ،مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی ،مرکز تفریحات دریایی ، فاز تجارت و گردشگری ،مجموعه ورزشی های ساحلی زنده یاد قایقران بخشی پایانی حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و شورای معاو نین این مرکز از منطقه آزاد انزلی بود.

tel final1

Share