مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

اختصاص معافیت ویژه برای صادرکنندگان از طریق منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور در دیدار با اعضای کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای تجار و بازرگانان مزیتهای جدیدی ایجاد می کنیم اظهار داشت: برای صادرکنندگان از طریق منطقه آزاد انزلی معافیت ها و تخفیفات ویژه صادراتی بر اساس ظرفیت قانونی مناطق آزاد در نظر می گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی, رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با اعضای کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای تجار و بازرگانان مزیتهای جدیدی ایجاد می کنیم اظهار داشت: برای صادرکنندگان از طریق منطقه آزاد انزلی معافیت ها و تخفیفات ویژه صادراتی بر اساس ظرفیت قانونی مناطق آزاد در نظر می گیریم.

جلسه-سرمایه-گذاری-در-تهران مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیتهای تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، این مبادلات را رو به افزایش اعلام کرد و افزود: وجود مزایا و معافیتهای قانونی، نزدیکی جغرافیایی به کشورهای فوق، دارا بودن توانمندیهای فراوان در عرصه های ترانزیت هوایی با فرودگاه بین المللی سردار جنگل، ترانزیت دریایی با بندرانزلی و بندر درحال ایجاد کاسپین بهمراه مسیر ریلی درحال ایجاد قزوین رشت انزلی، از جمله مزایای انتخاب منطقه آزاد انزلی به عنوان نقطه پایلوت تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز از سوی تجار و بازرگانان است.

مسرور رویکرد منطقه آزاد انزلی را خلق مزیت جدید و تقویت ظرفیتهای صادراتی این منطقه اعلام و خواستار همکاری کنفدراسیون صادرکنندگان کشور برای خلق این مزیتهای با توجه به مزایای قانونی و موقعیت استراتژیک منطقه متبوع خود شد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه صادرات را از جمله الزامات توسعه این حوزه اعلام و گفت: تولیدات داخلی نیز باید با توجه به نیازهای بازارهای منطقه ای و بین المللی انجام شود تا صادرکنندگان و تجار ما به موفقیت بیشتری نائل شوند.

وی افزود: به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیتهای صادراتی منطقه آزاد انزلی کارگروه مشترکی تشکیل شود.

سید رضا نورانی رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه ۳۳ تشکل عضو این کنفدراسیون ۸۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را برعهده دارند افزود: صادرات نیازمند بسترهایی است و با توجه به مزایا و معافتهای قانونی متعدد، مناطق آزاد بسترهای مناسب تقویت و توسعه صادرات کشور می باشند.

حمزه ن‍‍ژاد عضو هیات مدیره صادرکنندگان مواد معدنی ایران با بیان اینکه پیشنهاد کریدورجدید تجاری میان ایران و چین از سوی مدیرعامل این سازمان، که بنابراین پیشنهاد از چین آغاز و با گذر از بندر اکتائو قزاقستان به منطقه آزاد انزلی ختم می شود با مهیا شدن امکانات بسیار مناسب است افزود: انتظارمان از مناطق آزاد و بخصوص منطقه آزاد انزلی این است که رویکرد خود را در جهت حمایت از توسعه صادرات داخلی قرار دهند.

مظفر علیخانی دبیر کنفدراسیون صادرات ایران فلسفه تأسیس مناطق آزاد را ایجاد زیرساختهای لازم برای گسترش صادرات اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی ما وجود تفسیرهای انقباضی و تنگ نظرانه نسبت به مزایای قانونی مناطق آزاد است که امیدواریم با بررسی دلایل عدم توفیق در رشد صادرات و برگزاری چنین جلساتی شاهدروان سازی فرآیندها و گسترش همکاریهای دو جانبه باشد.

علیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با بیان اینکه تجاری کردن صنعت کشاورزی می تواند به افزایش نقش آن در صادرات کشور منجر شود افزود: دارا بودن تنوع محصولات کشاورزی، کیفیت بالای محصولات تولیدی و وجود نیاز بازارهای مصرف کشورهای منطقه ازجمله مزایای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامی گیلان به منظور سودآوری بیشتر در زمینه صادرات است.

وی برگزاری نشست با اعضای کنفدراسیون صادرات ایران را از سوی مدیرعامل منطقه آزاد انزلی فرصتی بی نظیر برای توسعه همکاریها در زمینه افزایش صادرات ارزیابی و اضافه نمود: آمادگی خود را برای تولید محصولات بر مبنای سفارش بازار مصرف اعلام می کنیم.

Share