از 23دي ماه به مدت يک هفته

هفته فرهنگی قومیت های تالش و گالش در پایتخت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفته فرهنگی قومیت های تالش و گالش از ۲۳دی ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرا و پارک اندیشه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هفته فرهنگی قومیت های تالش و گالش از ۲۳دی ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرا و پارک اندیشه برگزار می شود.IMG_20151214_092245

فرماندار ماسال صبح امروز در نشست با رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص برگزاری هفته فرهنگی تالش و گالش با قدردانی از تلاشهای و ایده های بسیار ارزشمند دکتر مرتضی طالع در خصوص معرفی فرهنگ غنی تالشی، گفت: فرمانداری ماسال از هیچ گونه همکاری و مساعدت در راستای اجرای برنامه هفته فرهنگی تالش و گالش فروگذار نخواهد کرد.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه برگزاری این برنامه، پیامدهای مثبت فرهنگی فراوانی در پی خواهد داشت افزود: البته جدای از تاثیرات برگزاری این نمایشگاه و جشنواره در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم تالشی، این برنامه می تواند قابلیت های اقتصادی شهرستان ماسال را به خوبی معرفی نماید.

وی برگزاری چنین جشنواره ای و در چنین سطحی را بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مسئولیت برگزاری چنین جشنواره ای بسیار سنگین است چرا که فرهنگ تالش به لحاظ جغرافیایی و تنوع آداب و رسوم گستره وسیعی دارد.

فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی همچون صنایع دستی چوبی و شالبافی اظهار داشت: باید از چنین فرصت هایی برای معرفی این قابلیت ها و رونق اقتصادی منطقه به خوبی بهره برد.

رییس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست، دنیای عصر حاضر را دنیای مطرح کردن پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای دانست و افزود: امروزه شاهد هستیم بسیاری از استانها در راستای معرفی قابلیت ها و ظرفیت های خویش هزینه های بسیار زیادی را انجام می دهند.

مرتضی طالع برگزاری هفته فرهنگی تالش و گالش در پایتخت را فرصت بسیار مناسبی جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم و همچنین فرصت های اقتصادی این منطقه برشمرد و اظهار داشت: هفته فرهنگی تالش و گالش با همکاری شهرداری تهران و دبیرخانه کلانشهرهای ایران از ۲۳ دی ماه به مدت یک هفته با محوریت معرفی آداب و رسوم دو قوم تالش و گالش در فرهنگسرا و پارک اندیشه تهران برگزار می شود.

در ادامه این نشست شهردار شاندرمن به عنوان دبیر اجرایی جشنواره هفته فرهنگی گیلان به ارائه گزارشی از اقدامات در دست اجرا جهت برگزاری پرشکوه این جشنواره پرداخت.

نظام عبدالحسین زاده با اشاره به جمعیت بالای کلانشهر تهران، برگزاری هفته فرهنگی تالش و گالش را فرصت خوبی برای آشنایی بیش از پیش پایتخت نشینان با فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه عنوان کرد و افزود: این جشنواره در بخش های متنوع فرهنگی و هنری  برگزار می شود و ضمن تجلیل از هنرمندان و پژوهشگران فرهنگ گیلان، فرصت های اقتصادی موجود در منطقه را به عموم مردم و سرمایه گذاران معرفی می کند.

tel final1

Share