در جلسه کمیسیون بهداشت شورا

شیرزاد:تنها راه کاهش حوادث افزایش آگاهی و فرهنگ سازی است/نیکومنش:امتیازات ویژه ای برای پرسنل آتش نشانی در نظر گرفته شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شیرزاد با بیان اینکه تنها راه کاهش حوادث افزایش آگاهی و فرهنگ سازی شهروندان است تصریح کرد: در این مورد آتش نشانی خوب عمل کرد و نشان داد که مشارکت مردم می تواند اتفاقات خوبی را در هر زمینه ای رقم بزند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شصت و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت پیش از ظهر امروز در ساختمان این شورا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,دستور جلسه امروز این کمیسیون در خصوص ارائه گزارش علی مقصودی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر رشت به کمیسیون بود.

آتش نشانی جزو مشاغل سخت شناخته نشده است

photo_2015-12-08_14-55-24فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت به زحمات زیاد آتش نشانان برای حفظ جان و مال شهروندان ,اظهار کرد: با وجود اینکه آتش نشانی جزو مشاغل سخت و زیانبار است اما علی رغم تلاش های صورت گرفته توسط مسئولین متأسفانه این شغل جزو مشاغل سخت و زیان آور در کشور پذیرفته نشده است تا این قشر زحمت کش جامعه بتوانند از امتیازات مشاغل سخت استفاده کنند.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم  با تلاش های مسئولین مربوطه آتش نشانی نیز جزو مشاغل سخت شناخته شود تا با این کار بهره وری، کارآیی و رضایت مندی این قشر جامعه را به وجود بیاوریم.
شیرزاد با اشاره به حادثه رخ داده در هفته گذشته برای« امین سلحشور »پرسنل ایستگاه آتش نشانی شماره ده رشت که در حین اطفاء حریق دچار سوختگی  شد,برای این آتش نشان فداکار آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت انتخاب امین قاسمی پور یکی آتش نشانان شهر رشت و از قهرمانان بوکس کشور را به عنوان رئیس جدید هیئت بوکس گیلان تبریک گفت و افزود:خوشبختانه روابط عمومی شهرداری رشت از جهت آماری بیشترین تولید اخبار را در حوزه مربوطه خوشان در بین روابط عمومی سازمان ها و مناطق به دست آوردند که این افتخار را به آقای رازی و همکارانشان تبریک عرض می کنم.

لزوم افزایش آگاهی و فرهنگ سازی برای شهروندان

شیرزاد با بیان اینکه تنها راه کاهش حوادث افزایش آگاهی و فرهنگ سازی شهروندان است تصریح کرد: در این مورد آتش نشانی خوب عمل کرد و نشان داد که مشارکت مردم می تواند اتفاقات خوبی را در هر زمینه ای رقم بزند.
وی اظهار داشت: همه ی اعضای شورای شهر رشت دغدغه پرداخت به موقع حقوق به کارمندان شهرداری از جمله آتش نشانان را دارند و باید همه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر با کمک به شهردار رشت موانع پیش رو را از میان بردارند.

* نیکومنش:امتیازات ویژه ای برای پرسنل آتش نشانی در نظر گرفته شود

عباس صابر با قدردانی از آتش نشان شهر رشت اظهار کرد: آنها همیشه سعی کردند با کمترین امکانات وظایف خود را به درستی انجام دهند و بر خود وظیفه می دانم که پیگیر مطالبات شخصی و اداری این عزیزان باشم.

مظفر نیکومنش نودهی نیز در این جلسه با قدردانی از خدمات سازمان آتش نشانی به شهروندان گفت:آتش نشانان در بدترین و حساس ترین شرایط و در کوتاه ترین زمان به کمک شهروندان می روند و خوشبختانه این سازمان هیچ حاشیه ای نداشته  وهمه از آن  راضی هستند.

نیکومنش بر ضرورت اعطای برخی امتیازات به پرسنل آتش نشانی تاکید کرد و افزود: باید یک سری امتیازات تشویقی از جمله سهمیه ای برای جذب اقوام درجه این افراد در سازمان آتش نشانی، تعلق گرفتن سختی کار، تقویت تعاونی مصرف شهرداری، ارائه مسکن مهر به کارمندانی که اجاره نشین هستند.

این عضو شورای شهر رشت گفت:متاسفانه در هنگام احداث ساختمان ها به نظر کارشناسان آتش نشانی توجه نمی شود اما  شهرداری می تواند سازنده را موظف به تامین نظر آتش نشانی کند.

مشخص شود چقدر با نقطه مطلوب فاصله داریم

امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز ضمن قدردانی از آتش نشانان شهر رشت اظهار کرد: قطعاً منابع مالی باید به موقع و سر وقت پرداخت شود و به نظر می رسد برای سال آینده این مشکلات وجود نداشته باشد.

فرانک پیشگر نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نیز دغدغه مشترک جمع حاضر را به روز رسانی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت دانست و گفت: برای پیشرفت در کار خود باید نقطه پایداری این سازمان را مشخص کنیم و ببینیم که چقدر با این نقطه فاصله داریم.

tel final1

Share