جعفرزاده در همایش هم‌پیمانی ایمنی راه‌ها مطرح کرد:

اختصاص ۳۰ درصد اعتبارات برنامه ششم به ایمنی راه‌ها/میزان تلفات تصادف رانندگی در ایران ۳۵ برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل ۳۰ درصد اعتبارات برنامه ششم توسعه به حوزه راه و ایمنی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل ۳۰ درصد اعتبارات برنامه ششم توسعه به حوزه راه و ایمنی اختصاص یافته است.

IMG_3215غلامعلی جعفرزاده ظهر امروز در همایش هم‌پیمانی ایمنی راه‌ها در مسجد آقا سید اسماعیل روستای «بلسنبه» این شهرستان اظهار کرد: کشور دارای مشکلاتی است که باید در سایه تعامل برطرف شود.

وی به ارائه آماری از وضعیت حوادث ترافیکی اشاره کرد و افزود: طبق آمار سازمان جهانی ایمنی، حوادث جاده‌ای سومین عامل مرگ و میر در دنیاست و هر سال در جهان ۲.۵ میلیون نفر در حوادث جاده‌ای کشته و بیش از ۵۰ میلیون نفر مجروح می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۵ درصد مرگ‌ها در برخی کشورهای جهان بر اثر حوادث جاده‌ای است و در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال ۱۰ دلیل مرگ را بررسی کردند که آثار حوادث جاده‌ای در صدر بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۵ درصد عوامل مرگ و میر مربوط به حوادث برون‌شهری، ۲۷ درصد درون‌شهری، ۷.۵ درصد روستایی و بقیه نامعلوم بوده و ۳۰ درصد مرگ و میرهای حوادث جاده‌ای مربوط به گروه‌های سنی زیر ۳۰ سال و ۴۸ درصد برای افراد بی‌سواد و تحصیلات کم بوده است.

جعفرزاده اشتباهات عمدی و غیرعمدی و تخلفات را از عوامل وقوع تصادفات عنوان کرد و گفت: نابردباری و عجله و شتاب در رانندگی عامل مهم وقوع تصادفات است.

وی اظهار کرد: در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۹ نفر کشته می‌شوند و این رقم در ایران به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۳۰ نفر است و در ایران در سال ۲۷ هزار نفر کشته و ۲۵۰ نفر مجروح حاصل وقوع تصادفات جاده‌ای است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران رتبه ۱۸۵ را در بین ۱۹۰ کشور جهان را در بحث حوادث رانندگی دارد، خاطرنشان کرد: میزان تلفات تصادف رانندگی در ایران ۳۵ برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است.

وی افزود: خودروهای سبک و سنگین در ایران بیش از ۱۰۰ برابر خودروهای جهان با هم برخورد می‌کنند و تصادفات کشورمان ۳۲ برابر انگلیس بوده و روزانه ۳۲ میلیارد تومان بابت تصادفات جاده‌ای رانندگی در ایران پرداخت می‌شود که از نظر اقتصادی و اجتماعی ضرر است.

جعفرزاده هزینه سالانه درمان مجروحان تصادفات رانندگی را ۱۱ هزار میلیارد تومان دانست و یادآور شد: با پول‌هایی که برای تصادفات جاده‌ای هزینه می‌توان ۸۰۰ هزار زوج‌ را به سرانجام رساند و مدارس بسیاری ساخت.

وی با بیان اینکه برای عبور از بحران تصادفات رانندگی به حداقل ۲۰ هزار کیلومتر راه نیاز داریم، یادآور شد: باید در کنار دولت اعتبارات لازم و مناسب را به این امر اختصاص دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص حداقل ۳۰ درصد اعتبارات برنامه ششم به حوزه راه و ایمنی خبر داد و یادآور شد: ساختن راه به تنهایی کافی نیست و راه‌ها باید از ایمنی لازم برخوردار باشند.

tel final1

Share