حسن خسته بند:

سرمایه گذاری در بخش معدن گیلان را فعال کنیم | پرورش ماهی در قفس هنوز نهادینه نشده است

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب گیلان در بخش معادن، یادآور شد: در ماسوله معادن باارزشی وجود دارد، اما هنوز سرمایه گذاری را فعال نکردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسن خسته بند در شورای برنامه ریزی توسعه استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، سال ۹۶ را سال خوبی به لحاظ اقتصادی ندانست و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید ادامه پیدا کند و سال آینده با جدیت کار کنیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان باید از ظرفیت ها و پتانسیل های خود استفاده کند و منتظر کشور نباشد، تصریح کرد: استان گیلان دارای زمین های زیاد و مرغوب است که بعضا بدون کاربرد مانده لذا باید کشت موقت داشته باشیم و این زمین ها را در اختیار جوانان فارغ التحصیل بیکار قرار دهیم و حتی اجازه دریافت کنیم.

نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم استفاده کشاورزی از زمین های بلااستفاده، گفت: اگر زمین ها زیر کشت برود، حداقل استفاده این خواهد بود که خروجی ارز برای تامین برنج نخواهیم داشت.

خسته بند، آب بندان های استان را حدود ۱۰ هزار هکتار دانست و عنوان کرد: باید با حفظ مسائل زیست محیطی، از این آب بندان ها برای آبزی پروری و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی پرورش ماهی در قفس را مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور دانست و متذکر شد: متاسفانه بحث پرورش ماهی در قفس هنوز نهادینه نشده است و باید این بخش را فعال کنیم و سرعت ببخشیم.

نماینده انزلی در مجلس، با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش تولید و صنعت گیلان اعتبار تزریق شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز شاهد خروجی آن در بخش اشتغال نیستیم که باید مشخص شود.

خسته بند، با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب گیلان در بخش معادن، یادآور شد: در ماسوله معادن باارزشی وجود دارد، اما هنوز سرمایه گذاری بخش خصوصی را فعال نکردیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران به امنیت نیاز دارند، خاطرنشان کرد: گاهی سرمایه گذاران به خاطر عدم پذیرش و هماهنگی دستگاه ها فرار می کنند، زیرا وقت گذرانی برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی ندارد.

 

Share