سام سکوتی بداغ

برای آنان که دوستشان داریم و دوستمان دارند

برای آنان که دوستشان داریم و دوستمان دارند یک سال پیش در چنین روزی زمانی که عقربه های دقیقه شمار ساعت، هفت را سی و پنج بار دور زده بودند زندگی هم چیزی نمانده بود برای همیشه ما را دور بزند و ماهم دور دنیا را ثانیه های کوتاهی طی کنیم و آن جهانی شویم. […]

برای آنان که دوستشان داریم و دوستمان دارند
یک سال پیش در چنین روزی زمانی که عقربه های دقیقه شمار ساعت، هفت را سی و پنج بار دور زده بودند زندگی هم چیزی نمانده بود برای همیشه ما را دور بزند و ماهم دور دنیا را ثانیه های کوتاهی طی کنیم و آن جهانی شویم.sokoti

در یادداشتی که در همان روز تصادف و پس از نجات معجزه گونه نوشتم خودم و دیگران را دعوت به مواظبت بیش از پیش کردم، یکی از دلایل آن نه خود که دیگرانی بودند که دوستمان دارند و دوستشان داریم، همه ی ما هرگز قصدی برای آزار و اذیت خود نداریم و بی احتیاطی ها همیشه از روی کم دقتی هایی است که تا پیش از حادثه خیلی جدی به نظر نمی آیند و متاسفانه بعضا نتایج مرگباری به همرا دارند.
در همان یادداشت اولیه و ساعاتی پس از تصادف که هنوز خودرو از زیر آب بیرون کشیده نشده بود نوشتم که خیابان منتهی به پل بیشتر به مغاکی شباهت داشت که بیش از پانزده متر آب در آن جمع شده بود و امروز متاسفانه می دانم چند ماه پیش از تصادف نگارنده ،خانواده ای سه نفره در همان محل جان خود را از دست داده بودند و خودروی ۲۰۶ آنها دو روز بعد از زیر آب بیرون آورده شده است.
بار دیگر از تمامی آنانی که فرمان زندگی را در دست دارند خواهش می کنم اول به خاطر خودشان و سپس به خاطر عزیزانی که دوستتان دارند و دوستشان دارید بیشتر مواظب باشید و سعی کنید راننده ی خودرو باشید تا آنکه هوس سرعت شما را به سویی که جز خطر در کمین شما و عزیزانتان خواهد بود براند.
ما انسان ها همیشه درک درستی از عافیت نداریم و تا گرفتار مصیبتی نشویم قدر سلامتی را درست فهم نمی کنیم و متاسفانه فراموشی که در موارد عدیده ای می تواند گنج گرانبهایی باشد در این مقوله نقش سم گرانی را بازی می کند و خیلی زود فراموش می کنیم که چه تعداد از دوستان و عزیزان را در همین جاده های نا امن و خودروهای انسان کش از دست داده ایم.
امروز که مشغول نوشتن دومین وجیزه حول محور تصادف وحشتناک سال پیش هستم مردم ایران درگیر کمپین عدم خرید خودرو هستند و شرکت های خودروسازی هم قول بالا بردن امنیت خودرو را داده اند که امیدوارم نتیجه هر چه که می خواهد باشد به امنیت بیشتر مردم عزیز کشورمان منجر شود.
در پایان لازم است تشکر کنم از تیم امداد و نجات و آتش نشانی که به محض رسیدن به محل حادثه به دلیل ترک محل حادثه توسط سرنشینان خودرو و عدم رویت سرنشینان بدون هماهنگی زمان بر خودرو را به نیت امکان نجات افراد حادثه دیده داخل کابین از آب بیرون کشیده بودند.
هر وقت خوش که دست دهد مغتنم شمار
کس را وقوف نیست که انجام کار چیست
پیوند عمر بسته به موییست هوش دار
غمخوار خویش باش غم روزگار چیست

عکس ماشین پس از تصادف

عکس ماشین پس از تصادف

محل تصادف که پس از تصادف، گاردریل نصب شد

محل تصادف که پس از تصادف، گاردریل نصب شد

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

telegramdintitled

Share