سرمربی تیم فوتسال بانوان لیگ برتری رشت از مشکلات می گوید

تنها تیم فوتسال لیگ بر‌تر بانوان رشت به دلیل مشکلات مالی در خطر سقوط است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تنها تیم فوتسال لیگ برتری بانوان رشت چند روز باقیمانده به شروع لیگ در خطر سقوط قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه ،تنها تیم فوتسال لیگ برتری بانوان رشت چند روز باقیمانده به شروع لیگ در خطر سقوط قرار دارد.
سقوطی که مقصر آن نه باختن در زمین و کم کاری و ضعف بازیکنان و مربیان که فقط مشخص نبودن متولی اصلی برای حمایت مالی از تیم است.
تیم فوتسال بانوان رشت هم مانند تیم فوتبال مردان در این سال‌ها از تیمی به تیم دیگر کوچ کرده است و در ۱۲ سال اخیربا اسامی تیم پگاه، ملوان جوان، نیوساد، داماش، هیات فوتبال و سپیدرود در لیگ بر‌تر حضور داشته است.
معصومه جهانچی که سابقه کاپیتانی تیم ملی فوتسال زنان و کسب عناوین مختلف را در کارنامه دارد در حال حاضر مربیگری تیم ملی زیر۱۴ سال فوتسال ایران را هم برعهده دارد توضیح داد که بعد از پیگیری‌های مختلف، فدراسیون فوتبال تا روز سه شنبه هفتم مهرماه برای مشخص شدن وضعیت تیم فوتسال بانوان رشت مهلت تعیین کرده است. طبق قانون قرارداد بازیکنان و کادر فنی قبل از آغاز لیگ باید به طور روشن در باشگاه یا ارگان حامی تیم ثبت شود.

صدای او خواسته تمام زنان ورزشکار این استان و کشور است وقتی می‌گفت: توقع ما کم است اما انتظار نداریم که نادیده گرفته شویم. برآورد مالی او برای یک فصل حضور در لیگ بر‌تر تنها ۱۵۰ میلیون تومان است و می‌گوید برای خودم دستمزدی به عنوان مربی در نظر نگرفته‌ام.

 از طلب سال گذشته تا ۱۵۰ میلیون هزینه امسال

این رقم حداقلی در حالی است که این تیم در فصل گذشته با نام سپیدرود در همین لیگ نایب قهرمان کشور شد و تعدادی از بازیکنانش در حال حاضر در تیم ملی فوتسال توپ می‌زنند. سپیدرود هنوز طلب بازیکنان تیم فوتسال بانوانش که سال گذشته نایب قهرمان شدند را پرداخته نکرده است و امسال هم اعلام کرده است که برنامه‌ای برای تیم داری در بخش زنان ندارد.
جهانچی می‌گوید: حالا چشم امید ما به نهادهایی مانند شهرداری رشت است که قطعا ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان در مقابل ایجاد انگیزه و آوازه‌ای که این تیم ورزشی برای رشت دارد رقم قابل توجهی در یک فصل نیست.
او که از سال ۷۸در فوتسال حضور داشته است نگاهش برای پرداختن به تیم فوتسال بانوان فرا‌تر از مسائل ورزشی است: چرا وقتی جوانان و دختران ما به منجلابی مانند اعتیاد کشیده می‌شوند وارد کار می‌شویم و می‌خواهیم با صرف بودجه‌های کلان آن را حل کنیم در حالی که می‌توانیم با خرج نصف این بودجه‌ها در ورزش جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم.
جهانچی در همین ارتباط از جلسات مختلفش با استانداری، فرمانداری، شهرداری و مدیران واحدهای صنعتی می‌گوید: با وجود آنگاه نگاه این دستگاه‌ها به ورزش بانوان مثبت است اما کاری که مشکلات تیم را حل کند انجام نگرفته است. مشکلاتی که چندان هم بزرگ نیست و اعتبار کلانی هم نیاز ندارد.
جهانچی می‌گوید: به دلیل علاقه‌ای که به تیم شهرمان داریم از تمام هزینه‌های ممکن کم کرده‌ایم و طبق برآورد من می‌توانیم تنها با ۱۵۰ میلیون تومان سهمیه رشت در لیگ فوتسال را حفظ کنیم؛ این مقدار برای امضای قرار داد با بازیکنان و و هزینه ایاب و ذهاب تیم در طول فصل است.
مربی تیم ملی زیر ۱۴ سال ایران می‌گوید: من حتی برای خودم نیز چیزی در نظر نگرفته‌ام و در طول فصل نیز ما با تحمل مشکلات مختلف سعی می‌کنیم تیم را با کمترین هزینه حفظ کنیم.

جهانچی۱-۵۱۰x498

از قراردادهای ۵۰۰ میلیونی یک بازیکن تا هزینه ۱۵۰ میلیونی یک تیم

جهانچی با اشاره به وضعیت بانوان فوتبالیست استانهای دیگر هم می‌گوید بسیاری از بانوان تیم‌های مختلف قراردادهای ۵۰۰ میلیون تومانی بسته‌اند اما ما آنقدر مظلوم واقع شده‌ایم که کسی حاضر نیست برای یک تیم لیگ برتری که حاصل تلاش و روزهای زندگی تعداد زیادی از دختران این جغرافیا است تنها ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کند.
این ورزشکار در عین حال تاکید می‌کند هرکدام از بازیکنان و کادر فنی به راحتی می‌توانند جذب تیم‌های دیگر شوند و با دغدغه بسیار کمتر به فعالیتهای ورزشی خود ادامه دهند اما به دلیل تلاشی که تا امروز داشته‌اند و علاقه‌ای که به رشت دارند در کنار تنها نماینده رشت در لیگ فوتسال مانده‌اند. شاهد مدعای این مربی هم حضور چند سال قبل او در یکی از تیم‌های مازندرانی و کسب قهرمانی با آن تیم است.
او با بیان اینکه بخش خصوصی فعال در گیلان هم نتوانسته کمکی به ما داشته باشد گفت یکی از دلایل عدم استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در ورزش بانوان می‌تواند محدودیتهای انتشار فیلم و عکس و پخش بازی‌ها ازرسانه‌ها و بویژه تلویزیون باشد. جهانچی در عین حال گفت با این حال در گیلان بعضی از برخوردهای سلیقه‌ای باعث دور‌تر شدن سرمایه گذاران بخش خصوصی از ورزش بانوان شده است. این مربی توضیح داد: در حالی که ما با حجاب مورد تایید فدراسیون در مسابقات حضور پیدا می‌کنیم‌ اما اجازه حضور مدیران حامی تیم در جریان مسابقات داده نمی‌شود. او ادامه می‌دهد: در حالی که حضور مدیر و اسپانسر تیم می‌تواند سبب افزایش انگیزه تیم و مدیران حامی تیم شود. این مشکل تیم فوتسال بانوان رشت در حالی است که دیگرتیم‌های بانوان لیگ در این مورد مشکلی برای حضور نماینده‌های حامی خود در ورزشگاه ندارند.

بهترین بازیکن تیم ملی، گیلانی است

جهانچی بار دیگر تاکید کرد که عشق و علاقه دختران گیلانی سبب ماندگاری آن‌ها با وجود تمام مشکلات در فوتسال است. او به حضور بازیکنان تیم فوتسال رشت در تیم ملی فوتسال هم اشاره کرد و گفت با وجود تمام مشکلات ما ورزشکارانی مانند سارا شیربیگی «خانم گل» سال گذشته لیگ بر‌تر را در کنار خود داریم که در حال حاضر همراه تیم ملی فوتسال ایران در بازی‌های آسیایی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرده است. بازیکنی که به گفته مربی‌اش در دیدار اول تیم ملی، بهترین بازیکن زمین شناخته شده و به دلیل ارایه بازی‌های خوب شانس انتخاب به عنوان بهترین بازیکن آسیا را هم دارد.
علاوه بر این او به استعداد‌های دیگری هم اشاره می‌کند که از تیم فوتسال رشت در رده‌های مختلف ملی و باشگاهی کشور مشغول بازی هستند.
در عین حال و علی رغم نامشخص بودن وضعیت تیم فوتسال رشت در مسابقات جهانچی طی چند روز گذشته از تعدادی از بازیکنان متقاضی تست گرفته تا در صورت حل مشکلات مالی، تیم برای شرکت در مسابقات بدون پشتوانه نباشد.

از شهر اولین ها تا دختران بدون پشتوانه

جهانچی می‌گوید: وقتی ما با افتخار در مورد اینکه رشت اولین شهری بود که مدرسه دخترانه داشت یا شرایط فرهنگی این شهر برای زنان بهتر از مناطق دیگر ایران است صحبت می‌کنیم آیا شایسته است که حالا تنها تیم لیگ برتری فوتسال بانوانش به دلیل بی‌توجهی‌های مالی در آستانه حذف از لیگ بر‌تر باشد؟ چرا شهر رشت اولین شهر حامی فوتسال بانوان نباشد؟
جهانچی در حالی دفتر گیل نگاه را ترک کرد که می‌گفت علی رغم تمام ناملایمات هنوز امیدوار است. امیدوار است که شهرداری رشت یا سرمایه گذار بخش خصوصی به کمک این تیم بیاید. چون اگر طی دو سه روز آینده قدمی برای این تیم برداشته نشود همه چیز از دست خواهد رفت و تیم به دسته اول سقوط می‌کند. سقوطی که برای صعود به لیگ بر‌تر قطعا با هزینه‌های بیشتری همراه خواهد بود.

Share