از گوشه کنار سیاست در گیلان

دوست سبک دست، مالک داماش می‌شود؟/منتظر استعفای یک عضو دیگر شورا باشیم؟/تیم نظارتی شورای عالی استان ها در آستانه سفر به گیلان/درگذشت ناگهانی هنرمند جوان/محدودیت های ترافیکی سه ماهه در رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

منتظر استعفای یک عضو دیگر شورا باشیم؟

rajabi_9804گیل خبر نوشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از بیان شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و نیز کیفیت برگزاری انتخابات خودداری کرده و آن را به قانون عادی احاله داده است . براین اساس، قانونگذار عادی اقدام به تدوین قوانین انتخاباتی (اعم از قانون انتخابات و قانون نظارت بر انتخابات) نموده است . قوانین انتخاباتی در سالهای گذشته بارها تغییر کرده است و در حال حاضر نیز «لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی » از سوی دولت به مجلس ارائه و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت طرح الحاق یک جزء به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کلی خود را برای تصویب استعفای اعضای شورای اسلامی شهر و روستا برای شرکت در انتخابات مجلس اعلام کردند.

طرح اصلاح ماده (۲۹) و الحاق یک تبصره به ماده (۵۲) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید, در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. اما ستاد انتخابات وزارت کشور با عدم انتشار هرگونه اطلاعیه در خصوص قابل اجرا بودن یا نبودن قانون اصلاح ماده ۲۹ قانون انتخابات در این قبال سکوت کرد، سکوتی که موجب سردرگمی کاندیداهایی شد که در حوزه انتخابیه خود سمت مدیریتی نداشته و تا قبل از این تغییرات نیازی به استعفا از سمت خود شش ماه قبل از ثبت نام نداشتند.

مجید رجبی ویسرودی عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت که طی ماههای گذشته شایعه ورود وی به کارزار انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه فومن و شفت به گوش می رسید با ارسال نامه ای به وزارت کشور با گلایه از برخی افراد در دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خواستار روشن شدن اجرا یا عدم اجرای این اصلاحیه قانون شده است.

تیم نظارتی شورای عالی استان ها در آستانه سفر به گیلان

محمد قانبیلی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران اظهار کرد: در راستای بررسی عملکرد شورای استان ها تیم های نظارتی مختلفی در این راستا تشکیل شده است و نماینده کمیسیون های مختلف، اعضاء این تیم های نظارتی را تشکیل داده است.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه بعد از استان های بوشهر و مازندران، گیلان مقصد بعدی سفر های نظارتی شورای عالی استان ها بر شوراهای استان های کشور است، اظهار کرد: گیلان با وجود حجم مشکلات متنوع در حوزه های مختلف در محور جریان سفر استانی شورای عالی استان ها به اقصی نقاط ایران قرار دارد.

دوست سبک دست، مالک داماش می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران نوشت:تیم فوتبال دسته یکی داماش گیلان به دنبال مالک جدید است بر اساس شنیده‌ها به جز محجوب و شهبازی داماش با خریدار جدیدی وارد مذاکره شده که ان شخص دوست صمیمی سبک دست عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال است و احتمال دارد دوست سبک دست مالک جدید داماش باشد.

درگذشت ناگهانی هنرمند جوان

IMG_20150728_084502-300x298آرت گیل نوشت:شب گذشته از طریق دوستان و هنرمندان مطلع شدیم که مسعود پوراکبری هنرمند جوان و فعال شهرمان به صورت ناگهانی فوت کردند.

مسعود پوراکبری، متولد ۱۳۶۴ شهر رشت، بازیگر دستیار کارگردان و در آخرین فعالیتش دستیار صدا بود. پوراکبری دارای مدرک دیپلم و دوره بازیگری را در خانه فرهنگ گیلان در سال ۱۳۸۴ زیر نظر امیر بدرطالعی گذرانده و همچنین عضو گروه تئاتر خانه فرهنگ گیلان بود.

محدودیت های ترافیکی سه ماهه در رشت

رشت پرس نوشت: جلسه ساماندهی محدودیت های ترافیکی جهت هدایت آبهای سطحی شهر رشت در شهرداری برگزار شد.

این جلسه با حضور افشین عزیزی مدیرکل بحران استانداری گیلان، روسای پلیس راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان ، فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و ترافیک و نوید میرحق جو معاونت فنی وعمرانی شهرداری جهت هماهنگی های لازم برای ساماندهی محدودیت های ترافیکی  اجرای پروژه آبهای سطحی در سطح شهر رشت برگزار شد.

مسیرهای اعلام شده در این جلسه به شرح ذیل می باشد می باشد که به مدت سه ماه بطور همزمان مسدود خواهند شد:

خیابان مطهری از میدان صیقلان تا محله لب آب
خیابان شهید بخت پسند (اداره کل کار و امور اجتماعی استان) واقع در ابتدای بلوار شهید انصاری
شهرک حمیدیان
خیابان پاییزان واقع در بلوار خرمشهر

خیابان شهدا (پاستوریزه) تا پل جانبازان
خیابان معلم بطرف بلوار شهید قلی پور،میدان مادر به سمت میدان سرگل
میدان جهاد(قلی پور) به طرف خیابان شهید رجایی (رشتیان)

بلوار امام علی

بلوار شهید باهنر، خیابان فرجام

خیابان پانزده خرداد، از هتل پامچال به سمت بیمارستان دکتر حشمت

گفتنی است نوید میرحق جو معاون فنی و عمرانی شهرداری در این جلسه از افتتاح اولین خط BRTشهر رشت تا ۱۵ مهر ماه سال جاری خبر داد.

Share