استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان:

لازمه تقویت بخش فرهنگی جامعه بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی است/ پذیرش و اقناع از روی اجبار و تحمیل صورت نگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان گفت: لازمه تقویت بخش فرهنگی جامعه بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان که به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حجت الاسلام شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ، ائمه جمعه ، فرمانداران و مدیران استان برگزار شد، گفت : لازمه تقویت بخش فرهنگی جامعه بهبود وضعیت اجتjpg4453ماعی و اقتصادی است.

نجفی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری ابتدای سال افزود : ایشان سال قبل با وجود تحریم ها عزم ملی را ضروری دانستند و در ابتدای امسال نیز باتوجه به مذاکرات هسته ای همدلی و همزبانی بین دولت و مردم را پیش بینی کردند که ضرورت این امر در ادامه سال به خوبی نمایان شد.

وی خواستار انتقال اندیشه های رهبری درخصوص همدلی توسط روحانیت به جامعه شد و افزود : باید این فضای همدلی که امسال فراهم شده است در بین عامه مردم تقویت شود.
محمدعلی نجفی در شرایط فعلی جامعه اهمیت فرهنگ را مشخص دانست و خاطر نشان کرد : در حال حاضر و پس از پایان مذاکرات اقتدار جمهوری اسلامی و فرهنگ ما در سطح دنیا مشخص است و باید این فرهنگ در همدلی تجلی پیدا کند.
نماینده عالی دولت در گیلان حفظ کرامت انسانی، اخلاق ، مسئولیت اجتماعی و احترام متقابل را از ضروریات در بین افراد جامعه عنوان و تصریح کرد : باید در برخوردهای اجتماعی زمینه بگونه ای فراهم شود تا پذیرش و اقناع از روی اجبار و تحمیل صورت نگیرد.
استاندار با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد به نیازهای جامعه پاسخ دهد گفت : دولتمردان ما بر این اساس در حال خدمت به جامعه ای هستند که بر پایه قرآن، معنویات و اخلاق محوری است.

Share