استاندار در نشست شوراهای آموزش و پرورش

تفکر متعصبانه مانع رشد فردی و اجتماعی/تاکید بر تقویت روحیه نقادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی اظهار کرد : آموزش و پرورش باید انسانهایی خرد گرا تربیت کند که چرخ های اقتصادی را بر پایه حساب و عقل و خرد و نه بر روال تمایلات فردی و گروهی و روابط بگردانند.

najafi72به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست شوراهای آموزش وپرورش با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش در همه جوامع شکوفا کردن استعدادهای نسل جدید از طریق تربیت انسانها برای رسیدن به جامعه ی مطلوب و آرمانی است ، گفت : جامعه ی مطلوب و آرمانی از طریق شناخت هویت فرهنگی انسان و کسب معرفت حاصل می گردد.

وی تصریح کرد : انسان تربیت یافته، فردی است که از بهداشت شخصی سلامت جسمی روحی و روانی کافی برخوردار است و می تواند انتظارات خود و جامعه اش را به بهترین شکل براورده سازد .

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش در جنبه های اجتماعی و اقتصادی، رشد کمی و کیفی جامعه ، درآمد سرانه ، کیفیت زندگی و شاخص های رشد اجتماعی و اقتصادی، نقش اساسی دارد، خاطر نشان کرد: توسعه ی همه جانبه ی ایران اسلامی و آموزش و پرورش پیشرفته و نوین در دولت دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور بر همه مدیران و نهادهای های مدرن فرض است.

دکتر نجفی با بیان که هدف از آموزش کمک به تعالی انسان است، گفت: ما در این راه نیازمند بهره گیری از علوم نوین هستیم .

وی افزود: برای رسیدن به اهداف مهم آموزش و پرورش به مدارس ، فناوری های نوین و تجهیزات جدید و ارتباط بین آموزش و پرورش ، دانشگاه و صنعت نیاز داریم .

دکتر محمدعلی نجفی اظهار کرد : آموزش و پرورش باید انسانهایی خرد گرا تربیت کند که چرخ های اقتصادی را بر پایه حساب و عقل و خرد و نه بر روال تمایلات فردی و گروهی و روابط بگردانند.

وی با بیان این که تفکرات متعصبانه و غرض ورزی ها مانع رشد فردی و اجتnajafi3ماعی است، گفت: نباید به نهادهای مدنی و سازمانهای مردم نهاد به عنوان تهدید نگریسته شود بلکه باید آنها را یار و یاور خویش در حفظ کیان ایران اسلامی در سایه قانون اساسی و چتر ولایت فقیه بدانیم .

استاندار گیلان نتیجه دیگر تعلیم و تربیت را پرورش انسانهایی آزاد و رها از بندهای مادی خواند و افزود : دستیابی به این امر در گرو رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و شغلی جامعه است تا جوانان و نیروهای پرورش یافته ما بتوانند در فضای سالم اجتماع به رشد و بالندگی و آزادگی و آزاده زیستن برسند .

رییس شورای آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد : عشق و مهرورزی ، صلح و آشتی ، سعه صدر و پذیرش کثرت ها، سلیقه ها و نگرشها نتیجه و ماحصل تعلیم و تربیت است .وی با اشاره به اهمیت تشویق دانش اموزان به مشارکت جمعی به جای رقابتهای فردی و ایجاد حس مسئولیت جمعی به جای فرد محوری بر نقش کلیدی معلمان برای رسیدن به این اهداف تاکید کرد .

رییس شورای آموزش و پرورش گیلان ،تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان ، تقویت روحیه نقادی و تفکر در کلاس ، تقویت کارهای گروهی و رقابت های جمعی را لازمه توسعه منابع انسانی دانست.

وی تصریح کرد : همانطور که رییس جمهوری در خوزستان اشاره کردند؛ نقد و انتقاد جزnajafi4و نشاط سیاسی و مردمسالاری دینی است.

استاندار گیلان نقش آموزش و پرورش را در رشد و بالندگی فردی و توسعه اجتماعی و ملی و منطقه ای بسیار حائز اهمیت خواند واظهار کرد : . در مسیر تحقق جامعه آرمانی راه درازی پیش رو داریم ولی باتوکل بر خداوند و با داشتن منابع انسانی غنی و معلمانی فرهیخته و آگاه و مسئول دستیابی به این امر چندان دشوار نیست .

استاندار گیلان با خواندن این بیت از اشعار حافظ » گفتم ای بخت بخسبیدی و خورشید دمید /گفت با این همه از سابقه نومید مشو « در پایان سخنرانی اش تاکید کرد : با وجود فاصله گرفتن از پیشرفت جهانی و از دست دادن بعضی از فرصت ها ، رسیدن به جامعه مطلوب آرمانی انسانی و اسلامی کار اگرچه دشوار ولی شدنی است .

Share