حجت الاسلام سعیدی در گرامیداشت شهدای هفتم تیر

ضربه‌ای که به انقلاب‌های توحیدی از نفاق وارد شده،به‌ اندازه شرک و کفر نبوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام علی سعیدی متذکر شد: اگر اسلام، انقلاب و ادامه راه را می‌خواهیم و اگر بنا است فینالیست فینالیست‌ها شویم باید بر اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری تکیه کنیم زیرا راه و مسیر انقلاب بر محوریت امام (ره) در عصر ایشان و مقام معظم رهبری در عصر ما می‌گذرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام علی سعیدی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران او در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر با اشاره به جریان‌شناسی دو جبهه فکری این حادثه اظهار کرد: حادثه هفتم تیر ماه یکی از حوادث مهم ربع قرن انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

۲۰۱۵۰۶۲۷۲۳۰۱۰۶_IMG_9492وی حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ را در نوع خود بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: اگر نقش امام(ره) در حادثه مذکور نبود از انقلاب اثری باقی نمی‌ماند.

سعیدی با بیان اینکه حادثه هفتم تیر ماه سال ۶۰ مورد شخصی و قبیله‌ای نبود، تصریح کرد: حادثه مذکور تقابل بین دو جریان فکری بود و یک طرف بهشتی و یاران او، گفتمان علوی نبوی و اسلام ناب را بیان کردند و طرف مقابل جریان بنی‌صدر نماد کفر و شرک بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بستر حادثه هفتم تیرماه را نفاق در عرصه حاکمیت خواند و بیان کرد: عاملان نفاق به‌دنبال تلاش برای حذف جبهه ولایتمدار در جامعه بودند.

وی به ۳۰۰ آیه از قرآن کریم در مورد نفاق‌شناسی اشاره کرد و گفت: ضربه‌ای که به انقلاب‌های توحیدی از نفاق وارد شده، به‌ اندازه پدیده شرک و کفر نبوده است.

سعیدی با اشاره به تقابل اندیشه مرحوم کاشانی با مصدق در نهضت ملی ایران، خاطرنشان کرد: یک طرف معتقد به حاکمیت دینی بود و طرف دیگر به جبهه ملی‌گرایی لیبرالیسم اعتقاد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تقابل بین تفکر علوی و اموی در صدر اسلام اشاره کرد و یادآور شد: اختلاف بین شهید بهشتی و بنی‌صدر، تقابل جبهه دینی، الهی و ولایتمدار در مقابل تفکر سکولاریسم غرب‌گرا بود.

وی با بیان اینکه اختلاف بین دو تفکر مذکور ریشه در تقابل بین مشروعیت دارد، اظهار کرد: ملاک مشروعیت قانون، ولایت و رهبری است.

سعیدی به قلمرو ماموریت پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: وظیفه رسول اکرم (ص) تنها تبلیغ نبود بلکه اداره جامعه را به عهده داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر حاکمیت دینی در جامعه، بیان کرد: رسالت حکومت دینی، توسعه دین و اخلاق‌مداری در جامعه است.

وی با بیان اینکه تفکر علوی می‌گوید؛ مشروعیت قانون و حاکمیت مردم، الهی است، تصریح کرد: خداوند دو نرم‌افزار ربوبیت تکوینی و ربوبیت تشریعی را در حکومت دینی پیش‌بینی کرده است.

سعیدی تحقق ربوبیت تشریعی را در قالب بعثت عنوان کرد و گفت: آنها که خدای خالق را قبول دارند اما خدای شارع را قبول ندارند، مشرک هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جبهه مقابل می‌گوید؛ ملاک مشروعیت صندوق‌های رای مردم است، خاطرنشان کرد: اگر حق از صاحب حق نشأت بگیرد حق می‌شود.

وی ملاک حق و باطل و مقدس و نامقدس در غرب را رای مردم عنوان کرد و یادآور شد: امام (ره) هنگام تنفیذ حکم شهید رجایی فرمود؛ بنابه ولایت شرعی شما را منصوب می‌کنم.

سعیدی با تاکید براینکه اعتبار ولی فقیه با اعتبار امام صادق (ع) و پیامبر (ص) فرقی ندارد، اظهار کرد: اختیار ولی فقیه هم‌تراز با اختیارات امام معصوم (ع) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لطف خداوند به مردم در تمام عصرها را یکنواخت خواند و بیان کرد: قلمرو دین تنها عمران و آبادانی نبوده بلکه به‌دنبال اعتلای انسانیت و اصلاح جامعه در چارچوب ارزش‌های دینی و اسلامی در کنار آبادانی است.

وی با بیان اینکه تقابل بین اندیشه بهشتی و بنی‌صدر و منافقین برای قدرت و سلیقه‌ها نبود، تصریح کرد: ۲۲ اسفند ماه سال ۵۹ شهید بهشتی در نامه‌ای به امام (ره) نوشت؛ «دوگانگی موجود بین مدیران کشور بیش از آن‌چه جنبه شخصی داشته باشد به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود».

سعیدی اضافه کرد: شهید بهشتی در نامه خود به امام (ره) بیان کرد؛ «یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است، اجتهادی که حین زنده و پویا بودن باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد و بینش دیگر در پی اندیشه‌ها و برداشت‌های بینابینی است که نه به کلی از وحی بریده و نه آنچنان باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند است».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اختلاف بنی‌صدر و منافقین با شهید بهشتی و طیفی از ولایتمداران اختلاف سلیقه نبود، خاطرنشان کرد: اختلاف بین دو فکر، اندیشه و اعتقاد بود.

وی در پایان متذکر شد: اگر اسلام، انقلاب و ادامه راه را می‌خواهیم و اگر بنا است فینالیست فینالیست‌ها شویم باید بر اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری تکیه کنیم زیرا راه و مسیر انقلاب بر محوریت امام (ره) در عصر ایشان و مقام معظم رهبری در عصر ما می‌گذرد.

/فارس

Share