از گوشه کنار سیاست در گیلان

دلخوش به اندازه چند سال در صومعه سرا کار کرد؟/ادعای انصراف محمدیاری از حضور در انتخابات/اول فرماندار زن در ایران,گیلانی بود؟/درخواست شهروندان از شورای شهر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اول فرماندار زن در ایران , گیلانی بود؟
ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﺯﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﺪﺳﯽ ﺻﻮﻓﯽ ﺍﻣﻠﺶ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺧﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺍﻣﻠﺶ ﺑﻮﺩ.
به گزارش پارسینه، او ﺩﺭ ﺍﻭﺍﯾﻞﺩﻫﻪ ۱۳۴۰ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩ ﻭﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥﺳﺎﻟﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺨﺸﺪﺍﺭﯼ ﺣﻮﻣﻪ ﺭﺷﺖ ﺭﺳﯿﺪ .

ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺗﯽ ﻫﻢ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺩﻓﺘﺮ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺩﺑﯿﺮ ﺧﺎﻧﻪ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﭘﺎﺭﻟﻤﺎﻧﯽ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ ،ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺳﻂ ﺩﻫﻪ ﭼﻬﻞ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺻﻮﻣﻌﻪ ﺳﺮﺍ ﺭﺍ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﺯﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ . ﻫﻤﺴﺮﺵ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺍﺣﻤﺪ ﻓﺮﺧﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ۱۳۵۱ﺷﻬﺮﺩﺍﺭ ﺑﺎﺑﻞ ﺑﻮﺩ.

 دلخوش به اندازه چند سال در صومعه سرا کار کرد؟

delkhosh PhotoAسید کاظم دلخوش نماینده سابق صومعه سرا در مجلس در بخشی از گفتگوی خود با رشت پرس می گوید:بنده خواهشی از مردم گیلان دارم . چهره های خدمت گذار خود را بشناسند . اجازه ی تخریب کاندید ها را به افراد ندهند . مردم نگاه نکنند کجا شهر من است اگر هر جا تشخیص می دهند که فرد توانمندی وجود دارد به وی رای دهند . امروز دنیا دنیای ارتباطات است ، مردم می توانند به راحتی تشخیص دهند که چه فردی می تواند موثر باشد . نمایندگان قسم خورده اند که حرف مردم را بیان کنند و از حقوق آنان دفاع کنند . اینگونه نیست که همه ی ما ایده آل هستیم ، خیر هر فردی نقاط ضعف و قوتی دارد . خواهش ما از مردم این است که در انتخاب خود دقت کنند ، لحظه ای فکر نکنند . برخی از افراد می خواهند در انتخابات با پول مردم را بخرند . با پول تا چه زمانی می توان خوش بود . برای منفعت کوتاه مدت آیا می توان چند سال عمر خود را هدر داد ؟ مردم ما مردم فهیمی هستند و کسانی نیز که افراد صادق را می شناسند باید حمایت کنند .

در بخش اشتغال و گردشگری باید فعالیت های بیشتری انجام دهیم . در زمینه ی پروژه های ملی در استان و بودجه ی آنان باید پیگیری های بیشتری انجام شود . بنده در دوره نمایندگی خود در تلاش بودم که امکانات زیر بنایی نظیر گازرسانی به روستا ها در شهرستان صومعه سرا انجام شود .در شهر صومعه سرا به اندازه ی ۶۰ سال فعالیت انجام داده ام . با پیگیری های اینجانب ۲۵ سالن ورزشی در این شهرستان ایجاد شد که البته در مورد ۹ سالن ورزشی ، آقایان هنوز به دنبال کد اعتباری آن هستند.

ادعای انصراف محمدیاری از حوزه تالش در انتخابات

shirali-20_18-21-14شهرام شیرعلی نیا در گفتگو با ماسال نیوز در پاسخ به این سوال که آیا با آمدن بهمن محمدیاری به عرصه انتخابات از نامزدی انصراف می دهید اظهار داشت:
بنده با فکر و بررسی وارد صحنه انتخابات شده ام و حضور خود را در این عرصه لازم می دانم. خانواده شیرعلی نیا در عرصه سیاسی و انقلابی منطقه شناخته شده است، از زمانی که حاج جعفر شیرعلی نیا (مشهور به حاج قسمت) در این منطقه فعالیت سیاسی، انقلابی و انتخاباتی داشتند تا کنون این خانواده، همواره در میان مردم حضور داشته و در راه خدمت به مردم فعال بوده اند، از این رو حضورم در انتخابات، وابسته به دیگران نیست و نمایندگی مردم را زمینه مناسبی برای خدمت به مردم و اهداف منطقه می دانم .

وی افزود: در ادوار گذشته با توجه به سابقه همکاری با آقای محمدیاری، بنا به درخواست خود ایشان و دوستان مشترکمان، از وی حمایت کردم، در شرایط کنونی نیز به منظور حفظ احترام، از همان ابتدا با ایشان صحبت کردم که آقای محمدیاری، حضور خود را در انتخابات شهرستان منتفی دانستند و از حضور بنده استقبال کردند.

شیرعلی نیا تأکید کرد: آقای محمدیاری به من گفتند در صورت استانی شدن انتخابات، احتمال دارد از حوزه انتخابیه رشت کاندیدا شوند. در روزهای اخیر دیداری گذری داشتیم که یکی از دوستان در حضور بنده و آقای محمدیاری مطالبی درباره رقابت بنده با آقای محمدیاری بیان کردند که بنده در پاسخ صریحا بیان داشتم که آقای محمدیاری به بنده گفته اند که در انتخابات حضور نمی یابند..

درخواست شهروندان آستانه‌اشرفیه از شورای شهر

آستان خبر نوشت:شورای شهر اسلامی آستانه‌اشرفیه چندی پیش به‌منظور رفع مشکل ترافیک مسیر میدان فردوسی تا میدان امام خمینی (ره) (خیابان شهیدبهشتی) اقدام به تصویب طرح قطع درختان مسیر این خیابان را کرد.

تصویب این طرح واکنش‌های مختلفی را از سمت مردم همراه داشت تاجایی که فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی حاصل از اجرای طرح با ارسال نامه‌ای به استانداری خواستار توقف اجرای این طرح تا بازبینی مجدد فنی و اجتماعی شد.

از طرفی مردم آستانه‌اشرفیه نیز با اقدام‌های مختلف از جمله تشکیل کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به‌منظور منصرف کردن شورای شهر یا  اعضای شورای شهر گفتگو کردند که اصرار شورای شهر برای اجرای طرح آنها را وادار به ارائه درخواست کتبی و مستدل برای جلوگیری از قلع‌وقمع درختان سطح شهر را کرد.

این نامه در حالی همچنان به امضای اقشار مختلف شهر می‌رسد که شورای شهر مدعی است که اکثر مردم با اجرای این طرح موافق‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است:اجرای طرح تعریض خیابان شهید بهشتی ۲ و نیم متر به عرض خیابان اضافه می‌کند اما معایبی دارد که از مهم‌ترین این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ به محیط‌زیست و منابع طبیعی آسیب جدی وارد می‌شود یعنی عمر هر درخت را ۴۰ سال در نظر بگیریم ۲۸۰۰ سال طول عمر درختان است (البته این دلیل کافی است که این طرح اجرا نشود)
۲٫ تأثیر نامناسب روانی بر روی شهروندان و مسافران به دلیل از بین رفتن زیبایی سیمای شهری، عدم توازن در دو طرف خیابان (یک‌طرف با درختان بلند و طرف دیگر با درختان تازه کاشته شده) و هویدا شدن ساختمان‌هایی با نماهای نامناسب.
۳٫ این طرح در داخل طرح تفصیلی نیامده است، زیرا طرح تفصیلی عرض خیابان را ۲۰ متر پیش‌بینی کرده است؛ که با این طرح تنها ۲ و نیم متر به خیابان اضافه می‌شود و خیابان ۱۲ و نیم متر می‌شود.
۴٫ با اجراشدن این طرح حجم ماشین‌های ورودی از سمت لاهیجان به دلیل تعریض خیابان بیشتر می‌شود و این حجم ماشین در حرم به بن‌بست می‌خورد و گره ترافیکی بدتری ایجاد می‌شود.
۵٫ وقتی راه‌های بی‌ضررتر و کم‌هزینه‌تری وجود دارد که می‌توان استفاده کرد، چرا باید هزینه گزاف پرداخت کرد.
۶٫ طرح‌های نیمه کاری مهم‌تری در شهر وجود دارد که بهتر است آن طرح‌ها در اولویت قرار گیرد و این هزینه هنگفت صرف زودتر اجراشدن آن‌ها گردد.
۷٫ اصولاً ترافیک این خیابان آن‌قدر شدید نیست که شهروندان بهای به این سنگینی (از دست دادن بخشی از ریه‌های شهرمان) برای رفع آن بپردازند.
۸٫ برای اجرای این طرح دلایل موجهی وجود ندارد و شورا بهتراست ابتدا کار کارشناسی بیشتری انجام بدهد.
۹٫ شورا یکی از دلایل مهم اجرای این طرح را مزاحمت درختان برای پیاده‌رو و سیم‌های برق عنوان کرده است که اصلاً منطقی نیست چراکه ما بایستی با همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت خودمان را هماهنگ کنیم نه اینکه منابع طبیعی را از بین ببریم و در ضمن هر نوع فضای سبزی که بعداً کاشته شود نیز در طی سالیان همین مشکلات را به وجود خواهد آورد.

photo_2015-07-19_21-58-30

Share