از گوشه کنار سیاست در گیلان

نماینده گیلانی متهم به بی اطلاعی و فریبکاری شد/۴ ماه زندان به خاطر تخلیه زباله در رودخانه/جزئیات جدید از چگونگی رد صلاحیت نماینده لاهیجان /شریفی سوار بر تاکسیرانی می شود/۲۱ گزینه برای انتخابات مجلس در لنگرود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

نماینده گیلانی متهم به بی اطلاعی و فریبکاری شد !

گوشه کنار سیاستفعال سیاسی حوزه تالش و نامزد احتمالی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه درباره شعار شهرستان شدن شاندرمن گفت: بیان این شعار یا از سر فریبکاری است و یا از سر بی اطلاعی.

عزیز پورعزیزی کاندیدای احتمالی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال در حاشیه مصاحبه تفصیلی خود با ماسال نیوز پیرامون شعار انتخاباتی محمود شکری در نهمین دوره انتخابات مجلس پیرامون شهرستان شدن شاندرمن گفت:  من اطلاع ندارم که آیا آقای شکری چنین وعده داده اند و یا خیر. اما اگر این مطلب صحت داشته باشد بنده این امر را به حساب نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می گذارم.

مدیرکل سابق امور اجتماعی‌ استانداری گیلان افزود: من فکر می کنم ایشان در بخش اجرایی و وزارت کشوری اطلاعات کافی نداشته اند چرا که با گذشت ۱۵ سال از شهرستان شدن ماسال و شاندرمن، ظرفیت، امکانات و منابع شهرستانی این حوزه استقرار پیدا نکرده است و هنوز شهرستان ماسال (بطور کامل) محیا نشده است تا (بتوان گفت) شاندرمن که یک بخش بسیار کوچکی است تبدیل به شهرستان شود.

پورعزیزی تأکید کرد: در حقیقت (بیان این شعار) یک نوع فریب است و هر کس بخواهد اینچنین شعاری به مردم بدهد یا از وضعیت تقسیمات کشوری بی اطلاع است و یا اینکه می خواهد مردم را فریب دهد و از این فریب به نفع خود استفاده کند.

۴ ماه زندان به خاطر تخلیه زباله در رودخانه

فردی که با یک خودروی پیکان وانت در حال تخلیه مقدار زیادی زباله به داخل رودخانه گشت رودخان در فومن بود به ۴ ماه حبس محکوم شد.

 به نقل از مهر؛چندی قبل فردی که با یک خودروی پیکان وانت در حال تخلیه مقدار زیادی زباله به داخل رودخانه گشت رودخان در فومن بود توسط نیروهای محیط زیست این شهرستان مشاهده  و اتومبیل وی توقیف شد.

متخلف مربوطه پس از بازداشت و تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی و به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی محاکمه شد.

در جریان رسیدگی به پرونده این متخلف در دادگستری شهرستان فومن، با توجه به محتویات پرونده، تحقیقات انجام شده در دادسرا و دفاعیات بلاوجه متهم، دادگاه بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات، متهم را به تحمل چهار ماه حبس تعزیری (زندان غیرقابل خرید) محکوم کرد.

جزئیات جدید از چگونگی رد صلاحیت نماینده لاهیجان

nadimi_9261 (2)ابوذر ندیمی در جدیدترین روزنوشته های خود جزئیات جدید و جالبی از ماجرای ردصلاحیت خود در زمان انتخابات مجلس بیان کرده است.ندیمی در این خصوص نوشته:

زمان کُشى؛انتخابات, قاچاق
بعداً از لطایف کشف اسم ( ایرج ) در انتخابات مجلس نهم آن بود که از تمام اسامى مشابه در هر جاى ایران استعلام شد ؟!
تا یکى از آن میان قاچاقچى اى که از قضا دستگیر هم شده بود و زندان هم رفته بود و وهینى نیز به ساحت عالى ترین شخصیت کشورى!!!؟؟ داشت را انتخاب کردند و به نام او و با نشان دادن برگه اى !!!مثلا به نام ایرج ندیمى؟! انرا به عنوان کشف جرم اقاى ندیمى معّرفى کرده و اعضاى اجرایى لاهیجان را مجاب به – رد کردن – از هیات اجرایى در انتخابات مجلس نهم نماینده دو دوره کردند.این درحالى بود که موضوع اصلاً چیز دیگرى بود!!!؟؟؟
آن حکم به رد !!! ایرج ( ابوذر)هیات اجرایى داده شد و غوغایى برپاشد که دیدیدبازهم فلانى ردّشد!!!؟؟؟
وقتى براى پیگیرى موضوع تقاضا گردید تا فاکس ردّشدن هیات اجرایى را به دادستان کل کشور داده شود.ایشان ( حجه الاسلام اژه اى )در دفتر خود در توپخانه ، باحالت تعجّب به اقاى ندیمى نگریست که این به شما نمى چسبد!؟بلافاصله به معاون خویش( سراج ) که هم اکنون رییس سازمان بازرسى ارجاع داد.
دو روز بعد معلوم شد که ؛آن -ایرج ندیمى -با این یکى( نماینده فعلى ) تفاوت از زمین تا اسمان دارد.
آن یکى به زندان رفته! آن هم در زمانى که این یکى نماینده بود.این یکى نام پدرش على و از خانواده شهید است و بقیه ماجرا٠٠٠٠
اما وقتى این نامه به فرماندار وقت ! رسانده شد.ایشان فرمودندکه ؛چون مُهر محرمانه دارد! فعلاً نباید اعلام شود تا زمان تبلیغات !
این یعنى پروژه اى براى معطل ساختن نماینده !و نیز ایجاد تردیدبین طرفداران یا دیگر احاد مردمى !
این یعنى زمان را در اختیار دیگرى قراردادن!به نظر شما اتّفاقى بود!
مى بینید که چگونه از هیچ !!!! همه ساختند ؟! مى بینید که به – عمد – این بازى !!! تدارک دیده شد؟!
اگر اقاى ندیمى و چند نفر با همین تجربه !!!! در خواست داشتند که نمایندکان موجود، صرفاً توسّط هیات نظارت مرکزى شوراى نگهبان تائید و یا عدم تائید شوند آن گاه آنرا زیاده خواهى خواندند! یا به ناحقّ آنرا عدم بررسى صلاحیت خواندند!
این حادثه غیر عادلانه فرماندارى لاهیجان را اگر با حوادث دیگر چون لگد زدن ها به در فرماندارى توسط یک کاندیدا+ راه به فرماندارى ندادن ایشان و تبعیض و تفاوت نسبت به همان کاندیدا ازجهت راه دادن + عکس العمل همان کاندیدا در باب راه اندازى تظاهرات علیه نتیجه انتخابات + تائید افرادى دیگر توسط همان فرماندارى و اظهار سرور فرماندار! جهت اینکه پیش پدرانشان ! سرافکنده نباشند و…

شریفی سوار بر تاکسیرانی می شود

آخرین شنیده ها حاکی از این است که با حکم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و معرفی شهردار رشت مرتضی شریفی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی کلانشهر رشت منصوب شده است.

گفتنی است شریفی پیش از این مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوده که چند وقت پیش جای خود را به مرتضی عاطفی داد.

۲۱ گزینه برای انتخابات مجلس در لنگرود

ente_thumبا توجه به انتخابات در پیش که اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد افرادی فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند و گمانه‌زنی‌هایی از حضور آنها برای انتخابات مجلس دهم وجود دارد.

 سایت خبری انتخاب ۱۰ در ادامه نوشته است:

احمد اسماعیلی: ایشان مدیر کل بنیاد شهید استان گیلان بودند که در آبان ۹۳ جای خود را به ابراهیم طاهرنژاد دادند.
حسن اخگری: ایشان نامزد دوره نهم انتخابات مجلس بودند که رای قابل توجهی بدست نیاوردند.
حسن پورقربان: ایشان در شهریور ۹۲ بعنوان شهردار املش انتخاب شدند،
حمید رمضان‌پور: ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و استاد دانشگاه هستند.
سرپناه: متاسفانه اطلاعاتی از نام کامل یا سابفه ایشان در دسترس نیست.
سید گل‌آقا پورعباس: ایشان رئیس سابق اداره تامین اجتماعی لنگرود و از نامزدهای دوره قبل انتخابات بودند که رای قابل توجهی هم بدست آوردند و با اختلاف کمی نسبت به آقای لاهوتی دوم شدند.
عزیز کاظمی:  دکتر کاظمی فرماندار سابق لنگرود و مدیر کل اتباع خارجی فعلی هستند.
محمد اخوان بازارده: فرماندار سایق آستارا و رودسر
محمدعلی حیدری شلمانی: نماینده مردم لنگرود در مجلس هفتم
مهرداد لاهوتی: نماینده فعلی مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،
نادر جهان آرای: ایشان  مشاور امور هماهنگی، اجرای برنامه درسی – آموزش و نیروی انسانی معاونت آموزش ابتدایی هستند.
پرویز صیقلی: ایشان در ادوار سوم و چهارم مجلس نماینده مردم لنگرود بوده‌اند.
حمیدرضا تقوا:دکتر حمیدرضا تقوا، کارشناس ارشد حقوقی واقتصادی و عضور شورای فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی و مشاورحقوقی شرکت گیتی پسند، از چهره های برتر ادبی سالهای ۸۰و ۸۱ وبا کوله باری از تجربه وتخصص وسوابق اجرایی بالا اعم از سازمان بازرسی کل کشور، شورای نگهبان
مهردادامین لیلی:متولد روستای بالالیل ازبخش اطاقور دبیر انگلیسی دبیرستان‌های لنگرود و دارای مدارک لیسانس دبیری انگلیسی و مهندسی عمران -ساختمان و ارشدنهج البلاغه است.
میثم موسی پور: کارمند معاونت سیاسی صدا و سیما می باشد و ابتدا کار خود را از خبرنگار و بعد در حوزه های مختلفت معاونت مشغول به فعالیت شده اند. آقای موسی پور متولد ۱۳۶۱ و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات می باشند ، همچنین ایشان به عنوان یک فعال سیاسی و مشاور شهردار در مناطق تهران نیز بوده است.
محمود دهگان: برادر شهید حسن دهگان، و نامزد ادوار گذشته انتخابات مجلس در لنگرود.
محمد علی احمدی شاد: کارمند جهاد کشاورزی لنگرود، و برادر مهندس ناصر احمدی شاد عضو شورای شهر لنگرود
میرزا حسینعلی زاده: با اصالت شصتندرودی، از دهستان لات لیل، فرماندار سابق شهرستان‌های تالش و صومعه سرا جانباز رشید اسلام
اسماعیل دلخوش: گزینش سپاه قدس گیلان
نصرت نادم: کاندید سال های سابق، حزب اعتدال و اصلاحات، از مدیران وزارت ارتباطات سابق، مسئولان گزینش بانک سینا و در حال حاضر معاون سازمان هدفمندی یارانه‌ها
محمود لیاشوسرایی: تخصص در مراتع و جنگلداری،دانشجوی دکترای دام و حیوانات، سابقه حضور در میدان های ورزشی شرق گیلان، با حمایت دکتر احمدی نژاد

Share