از گوشه کنار سیاست در گیلان:

انتخاب رییس شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت/گیلانیان حاضر در جلسه حزب وزرای احمدی نژاد/پرواز همای تبرئه شد/مجری مشهور تلویزیون در کنار آیت الله قربانی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

گیلانیان حاضر در جلسه حزب وزرای احمدی نژاد

اولین نشست سراسری جبهه «یکتا» (یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی ایران) با حضور اعضای موسس، مدیران ارشد و وزرای دولت های نهم و دهم) عصر دوشنبه در مجتمع فرهنگی سرچشمه (قتلگاه شهدای ۷تیر ) تهران برگزار شد.

در این نشست سراسری که با استقبال شایسته وزرا، معاونین رییس جمهور، مدیران و مسئولین دولت های نهم و دهم برخوردار بود تعدادی از مدیران و چهره های شاخص استان گیلان نیز دعوت شده بودند.

گفته می شود از برخی استانداران گیلان در دولت های نهم و دهم برای شرکت دراین نشست دعوت بعمل نیامده بود.

براساس شنیده های ما افراد ذیل الذکر از استان گیلان در همایش اعلام موجودیت جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (جبهه یکتا) حضور داشتند.

غلامعلی رضوانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در دولت دهم

محمد آقاجانزاده معاون عمرانی استانداری گیلان و فرماندار شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در دولت های نهم و دهم

ایوب نجف زاده مدیرکل آموزش و پرورش در دولت دهم

حسین علی محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در دولت دهم

امید عزیزی، سرپرست سازمان میراث فرهنگی وگردشگری گیلان در دولت دهم

ولی الله عظمتی فرماندار شهرستان رشت

خلیل بهروزی فر فرماندارشهرستان تالش

رضا دوست جلالی فرماندارشهرستان رودسر

سعاتمند داوودی فرماندار شهرستان انزلی

احمد بامداد فرماندار شهرستان رضوانشهر

پرواز همای تبرئه شد

 «همای» در دادسرای فرهنگ و رسانه «قرار منع تعقیب» صادر و اعلام شد که این هنرمند مشکلی برای اجرای کنسرت ندارد.
«پرواز همای» قرار بود ۲۰ خردادماه امسال پس از هشت سال در تالار وزارت کشور روی صحنه برود، اما با حکم قضایی کنسرتش لغو شد و حالا پس از گذشت چند روز، اعلام شده که این هنرمند مشکلی برای اجرای کنسرت ندارد.

پرواز همای» قرار بود روزهای ۲۰، ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خرداد ماه در تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنه برود تا برای نخستین بار در یک کنسرت رسمی، به اجرای برنامه بپردازد اما این کنسرت با دستور مقامات قضایی و بنا بر حکم دادگاه فرهنگ و رسانه با وجود بلیت فروشی لغو شد.

توصیه نیکومنش به برخی اعضای شورا که قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند

نیکومنش با اشاره به استعفای جمشیدی از شورای شهر رشت گفت: با دوستان دیگری که تمایل به خروج از شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس دارند چند جلسه گذاشتم و به آنها توصیه کردم که در هر کجا که هستید خدمت به مردم را فراموش نکنید و همواره این موضوع را سرلوحه کار خویش قرار دهید.توصیه من به این افراد این است که بدانند شورا بهترین محل برای خدمت به مردم است. اگر به این نتیجه رسیدند که درصد موفقیت آنها در مجلس پایین است نامزد نشوند و به مردم خدمت کنند تا باقیات و صالحاتی برایشان بماند.

مجری مشهور تلویزیون در کنار آیت الله قربانی

 اقبال واحدی مجری شبکه قرآن در بیت حضرت آیت الله قربانی حضور یافت و در خصوی برنامه های ماه مبارک رمضان و آثار معظم له با ایشان مصاحبه کرد .

 موضوع مصاحبه قدرت مدیریت قرآن بر زندگی انسان طریقه فراگیر کردن مفاهیم قرانی در بین جوانان بود که نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن پاسخگویی به سوالات ایشان بخشی از سوره مبارکه ( یس) را نیز تفسیر کرد .

آیت الله قربانی در این مصاحبه اعلام کرد در شب های ماه مبارک امسال بسان سال های گذشته یکی از سوره های قرآن را تفسیر می کنند که امسال سوره (روم ) را انتخاب کردند .

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با معرفی برخی از آثار مکتوب خود فلسفه تحریر این کتاب ها را بیان کردند .

وی در پایان چند جلد کتاب خود از جمله (مروری برگذر عمر ) را که به شرح حال موانست وی با فدائیان اسلام بویژه برادران واحدی فدائیان اسلام ، عموی اقبال واحدی ، مجری سیما پرداخته و عکس آنان را چاپ کرده به این مجری سیما هدیه کرد.
۱

مرگ دانشجوی دانشگاه مهرآستان پیش از آغاز امتحان

مسئول روابط عمومی دانشگاه مهرآستان در گفتگو با  آستان‌خبر، با تأیید این خبر گفت: هانیه کریم‌زاده  دانشجوی کارشناسی رشته فناوری اطلاعات دانشگاه مهرآستان صبح امروز بر اثر تشنج جان خود را از دست داد.

سیدمعین زوار موسوی با بیان اینکه مرحومه پیش از آغاز جلسه امتحان دچار تشنج گردید افزود: متأسفانه علی‌رغم حضور به‌موقع اورژانس و انتقال وی به بیمارستان تلاش‌ها برای احیای این دانشجو بی‌نتیجه ماند.

وی افزود: بر اساس گفته‌های والدین دانشجو مرحومه سابقه تشنج داشته است.

انتخاب رییس شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت

بعد از گذشت دو هفته از انتخاب ۱۵ عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت عصر دیروز (سه شنبه) اولین جلسه شورای مشورتی برگزار شد و اسحاق راستی با اکثریت آرا رییس شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت شد.

به گزارش  گیلان فردا اسحاق راستی و هرمز ربانی برای پست ریاست شورا کاندیدا شده بودند که هر دو حائز ۷ رای شدند و در نهایت به قید قرعه اسحاق راستی رییس شد. جالب آنکه هردوی این کاندیداها در سال ۸۸ روسای ستاد انتخاباتی یک کاندیدای واحد بودند. راستی رییس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان بود و ربانی رییس ستاد مردمی. از نقاط اشتراک هردو نیز قدمتشان در فعالیت سیاسی است. هم راستی و هم ربانی از فعالان سیاسی قبل از انقلاب گیلان هستند که همواره جزو جناح چپ انقلاب شناخته می شدند. بعد از دوم خرداد ۷۶ نیز راستی در جناح اصلاحات فعال تر شد و ربانی هم عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت شد اما بعد از مدتی از این حزب بیرون آمد و دیگر عضو هیچ حزب سیاسی اصلاح طلبی نشد و در انتخابات ۸۸ هم خود را یک اصلاح طلب اصولگرا خواند. او در انتخابات مجالس چهارم ، ششم و نهم کاندیدا شده بود که در هر سه دوره نتوانست رای لازم را کسب کند و بعد از آن هم کمتر در فضای سیاسی استان فعالیت کرد.

اسحاق راستی نیز دبیر مجمع نیروهای خط امام است که در دوران اصلاحات مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه ای به نام گیلان بهتر شد

Share