موسوی روزان عضو شورای شهر رشت

هشدار می دهم که مردم رشت دیگر تحمل تغییر شهردار را ندارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاعضو شورای شهر رشت گفت:نمی توانیم به بهانه های مختلف هر روز به فکر تعویض شهردار باشیم.به عنوان نماینده مردم هشدار می دهم که مردم رشت دیگر تحمل شهردار دیگری را ندارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدرضا موسوی روزان عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا ضمن قدردانی از این پایگاه خبری در انعکاس نظرات بر لزوم روشنگری نسبت به برخی مطالب منتشر شده در سایت ها تاکید نمود و گفت:اگر به برخی مسائل در موعد خودش پاسخ داده نشود آن مسائل به عنوان علامت سوال همواره در اذهان مردم باقی خواهد ماند و خود آن شخص نیز همواره عذاب وجدان خواهد داشت که چرا در آن خصوص اظهار نظر نکرده است.

انتقاد آری توهین هرگز/اعضای شورا حق توهین ندارند

roozan-3-4-94_9311 (1)موسوی روزان با بیان اینکه تا لحظه ی آخر عضویت در شورا خودش را مدافع جدی همکارانش می داند تصریح کرد:این مسئله بدان معنا نمی تواند باشد که وقتی عضوی از شورا نسبت به مدیران شهری و اعضای شورا از الفاظ توهین آمیز استفاده کند نسبت به او تذکر داده نشود.
وی با بیان اینکه با ارائه تذکر آن فرد متوجه اعمال و رفتار اشتباه خود می شود گفت:اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و اینگونه اظهارات اعمال,افکار و آرای آنها را زیر سوال می برد.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه انتخاب شهردار از حقوق برجسته شورای شهر محسوب می شود اظهار کرد:سال گذشته ثابت قدم با اکثریت آرا یعنی ۹ رای به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب شد و این درحالی بود که سایر کاندیدا هر کدام تنها توانسته بودند ۳ رای به دست آورند.

موسوی روزان به پروسه تائید صلاحیت و ابلاغ حکم شهردار رشت از سوی وزارت کشور اشاره کرد و در ادامه یادآور شد:در روزهای پایانی سال گذشته ثابت قدم به عنوان شهردار جدید معارفه شد و همه ی اعضا باید مدافع شهردار انتخابی خود باشند.

وی انتقاد و تذکر نسبت به عملکرد شهردار را حق اعضای شورا دانست و گفت:اما اعضای شورای شهر حق توهین به شهردار , مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را ندارند.

مدافع جایگاه شورا و رای اکثریت هستم

موسوی روزان به درخواست خود از مقام ارشد قضائی پیرامون اظهارات انجام شده توسط یکی از اعضای شورا اشاره کرد و یادآور شد:وقتی مطالبی که می بایست در صحن دادگاه مطرح شود به یکباره در صحن شورا مطرح می شود طبیعی است بنده باید چنین خواسته ای داشته باشم و آن فرد نیز باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید نسبت به سایر مردم پایبندی بیشتری به قوانین داشته باشند تصریح کرد:کسی که وکیل پایه یک دادگستری است و به قوانین آگاهی کامل دارد از او انتظار می رود که به قانون احترام بگذارد.

موسوی روزان تاکید کرد:خواسته من دفاع از جایگاه قانونی شورا , حقوق اعضای شورا و رای اکثریت است.

تمایلی برای ریاست شورا ندارم

عضو کمیسیون خمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه از ابتدای عضویت در شورا تا به امروز تمایلی برای ریاست شورا نداشته است تصریح کرد:اگر چه برخی اعضای شورا نسبت به انتخاب من برای ریاست شورا ابراز تمایل کرده اند اما خود من هیچگاه حتی برای ریاست کمیسیون ها هم کاندیدا نشده ام چه رسد به ریاست شورا ; بنابراین ذکر این نکته که من پایگاه رای خود را از دست داده ام بی اساس است.

وی به عدم تمایل اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت برای کاندیداتوری کرسی ریاست شورا اشاره کرد و گفت: آقای حاجی پور هم به من گفته اند که در این مرحله کاندیدا نخواهند شد.

عدم دخالت در بکارگیری نیروها در شهرداری

وی با بیان اینکه در طول دوران عضویت در شورا خودش و هیچ یک از اعضا به طور رسمی در بکارگیری نیروها کسی را معرفی نکرده اند به برخی مطالب درخصوص «نسبت فامیلی چند نگهبان پارک های رشت با وی» اشاره کرد و گفت:بنده متعلق به همین آب و خاک هستم و طبیعی است ممکن است دوستانی در شهرداری داشته باشم اما آیا اگر نگهبانی در مجموعه شهرداری با من نسبت فامیلی داشته باشد مشکل دارد؟فرضا اگر بنده کسی را به عنوان نگهبان معرفی کرده باشم آیا گناه کبیره انجام داده ام؟

موسوی روزان در ادامه به معرفی ۴ راننده پایه یک برای سازمان اتوبوس رانی توسط هر یک از اعضای شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت:هیچ یک از آن رانندگان معرفی شده با من نسبت فامیلی ندارند و اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

ماجرای فیلمبرداری از صحن شورا

این عضو شورای شهر رشت به فیلمبرداری از جلسات شورا اشاره کرد و در این زمینه گفت:از آقای صابر به عنوان ریاست شورا می خواهم این مساله را مشخص کند که آیا هر کسی می تواند از جلسات شورا یا کمیسیون ها فیلمبرداری و بعدا از آن بهره برداری کند؟!

وی در ادامه از ریاست شورا خواست ضمن اعمال مدیریت در این خصوص, به همه رسانه ها اجازه فیلمبرداری داده شود یا اینکه روابط عمومی شورای شهر فیلم ها را در اختیار بگیرد و در صورت نیاز در اختیار پایگاه های خبری بگذارد.در این صورت موضوع فیلمبرداری و عکسبرداری و تهیه گزارش در عین شفافیت, اعمال مدیریت نیز می شوند.

 . موسوی روزان در ادامه گفت:در حالتی که هر کسی هر کاری دوست دارد انجام می دهد سنگ روی سنگ بند نمی شود و در این صورت باید فاتحه شورای شهر رشت را بخوانیم

نباید به یکدیگر توهین کنیم و فحش بدهیم/ مدافع حقوق شهرداری هستم

roozan-3-4-94_9311 (14)این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه هیچ کسی حق توهین به افراد و اعضای شورای شهر را ندارد گفت:من وکیل مدافع شهردار نیستم اما با توهین مخالفم و این مسئله یکی از اصول من است.انتقاد کنیم اما توهین نکنیم و به یکدیگر فحش ندهیم.

وی به ادعای عدم روند مراحل تائید صلاحیت شهردار رشت توسط نهادهای نظارتی و امنیتی اشاره کرد و گفت:برخی مدعی شده اند که وزارت کشور از اختیارات خود برای تائید صلاحیت شهردار رشت استفاده کرده است.حال سوال من از از دستگاه های امنیتی و نظارتی این است که آیا یک« پایگاه خبری» به پرونده های دستکاه نظارتی دسترسی داشته یا ارتباطی با آنها برقرار کرده که چنین ادعایی مطرح کرده است؟! اگر اینگونه نیست دستگاه های نظارتی و امنیتی وارد عمل شوند و جلوی انتشار اینگونه اخبار و اظهارات تبلیغاتی را بگیرند.

موسوی روزان افزود:بنده وکلی مدافع شهردار نیستم اما مدافع حقوق شهرداری و حامی عملکرد شهردار رشت و همچنین رای جمعی اعضای شورا هستم.

وی اضافه کرد:اینگونه نیست که حالا چون به من اتهام وکیل مدافع شهردار را زده اند من دیگر نباید از عملکرد خوب شهرداری دفاع کنم.

هشدار می دهم که مردم رشت دیگر تحمل تغییر شهردار را ندارند

عضو شورای شهر رشت به تغییر پیاپی شهرداران توسط شورای چهارم اشاره کرد و گفت:متاسفانه طی ۲ سال گذشته شاهد ۳ سرپرست و ۲ شهردار بوده ایم.آیا باز هم به دنبال انتخاب یک سرپرست برای شهرداری هستیم؟!
موسوی روزان به اتفاقات پیش آمده در طول دوره ۷ ماه سرپرستی «کریم سرپرست»در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:از بس که اتفاقات رخ داده در این مدت زیاد است نمی توانیم پاسخگوی همگی آنها باشیم.
وی با بیان اینکه برخی به گونه ای عمل کرده اند که اگر بخواهیم ارزیابی دقیق داشته باشیم بسیاری از اقدامات آنها زیر سوال می رود , گفت:قرارداد ۹ میلیاردی خرید اتوبوس , پاداش به مدیران شهرداری و بسیاری از اتفاقات دیگر در دوران سرپرستی رخ داد.

وی به فعالیت ۳ ماه و ۱۰ روزه سیدمحمدعلی ثابت قدم در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:نمی توانیم به بهانه های مختلف هر روز به فکر تعویض شهردار باشیم.به عنوان نماینده مردم هشدار می دهم که مردم رشت دیگر تحمل شهردار دیگری را ندارند.بنده نماینده مردم هستم و سخنان من انعکاسی از اظهارات مردم رشت است.

موسوی روزان به عدم ثبات مدیریتی در دوران گذشته اشاره کرد و گفت:خلیلی شهردار سابق رشت هر روز با چالش جدیدی رو به رو می شد بطوریکه وی نمی توانست بر روی اصول اولیه تمرکز کند و مدام در فکر پاسخ به سوالات اعضای شورا بود.

انتقاد از بزرگنمایی در خصوص پاداش ها

به گزارش دیارمیرزا عضو شورای چهارم رشت به ارزش کار خبرنگاران اشاره کرد و ضمن احترام به جایگاه این قشر زحمتکش گفت:رسانه ها می توانند نسبت به روشنگری بسیاری از مسائل کمک کنند اما آنها باید انتقاد پذیر هم باشند.

وی در ادامه ی گفتکوی خود به پاداش ۵ میلیون تومانی به اعضای شورای شهر در قالب کارت پارسیان ۲ میلیون تومانی و هزینه البسه ۳ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت:تعداد زیادی از اعضای شورا همان موقع این هدیه را به فقرا و نیازمندان اهدا کردند و خود من هم هنوز از بن سه میلیون تومانی لباس استفاده نکرده ام اگرچه مشکل قانونی و شرعی در استفاده از آن وجود ندارد.
موسوی روزان با انتقاد به بزرگنمایی انجام شده نسبت به این خبر گفت:اعضای شورا همواره نسبت به کمک به نیازمندان حتی از جیب شخصی خودشان پیشتاز بوده اند. متاسفانه در خصوص خبر پاداش بیش از بیست نفر از مشاوران کمیسیون های شورای شهر بدین گونه عمل کرده بودند.

قبلا متخصص بوده اند اما امروز شده اند چاپلوس و ضد ارزشی !

roozan-3-4-94_9311 (10)این عضو شورای شهر رشت به ادعای ۶۰۰ یا ۷۰۰ جابه جایی در شهرداری رشت واکنش نشان داد و اظهار کرد:تعداد افرادی که میتوانند سمت های مدیریتی را در اختیار بگیرند کاملا مشخص و محدود است.از سوی دیگر برخی مدعی هستند افرادی که کنار گذاشته شده اند ارزشی و متخصص هستند اما افرادی که روی کار آمده اند غیرارزشی و بی برنامه و چاپلوس اند !
من از آنها سوال می کنم آیا آقای پورناصرانی که قبلا شهردار منطقه ۳ بوده فردی متخصص و ارزشی محسوب می شده اما امروز که شهردار منطقه یک شده است چاپلوس, بی برنامه و ضدارزشی است؟! علیزاده که معاون شهردار بوده و امروز شهردار منطقه ۳ شده است آیا چاپلوس و غیر متخصص است؟حامد عبداللهی فرزند شهیدی که در سازمان زیباسازی خدمت می کرده و امروز به عنوان شهردار منطقه ۵ انتخاب شده آیا درگذشته متخصص بوده و امروز چاپلوس و غیرفنی است؟عجیب است دوستانی که جزو اولین نفراتی بودند که پس از این انتصاب پیام تبریک فرستادند امروز گونه ای دیگر سخن می گویند.

موسوی روزان اضافه کرد:آیا آقای باقری که سابقه سالها فعالیت در بسیج را دارا هستند و امروز جایگزین یک بازنشسته در سازمان آرامستان ها شده اند, چاپلوس و ضد ارزشی اند؟در خصوص آقایان شهند , جمشیدپور , بشردانش وشهرستانی و…نیز همین مساله حاکم است و همه این افراد از نیروهای توانمند و متخصص شهرداری هستند.

گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند

موسوی روزان در بخش دیگری از اظهارات خود به تدریس در دانشگاه های قزوین اشاره کرد و گفت:گاهی اوقات برای رفت و آمد از خودروی شورا استفاده کرده ام اما هیچگونه حق ماموریت و هزینه ای اعم از بنزین و راننده برای انجام کارها از شورا دریافت نکرده ام با این حال اگر آقای عباس صابر ریاست شورا بفرمایند حاضر هستم همه ی هزینه ها را پرداخت کنم چون نمی خواهم مدیون کسی باشم ولی دوستان بدانند «گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند»نمی خواهم به فرد خاصی اشاره کنم اما قانون باید برای همه یکسان باشد.

عضو شورا شهر رشت در پایان با عذرخواهی از مردم بابت ذکر برخی مسائل گفت:همواره پاسخگو بوده ام و دوست ندارم اعمال من در این دنیا گریبانگیر آخرتم شود.از مردم عزیز که بنده را لایق خدمتگزاری دانسته اند قدردانی می کنم.

 
Share