رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گیلان خبر داد:

آمادگی کامل دانشگاه فرهنگیان گیلان جهت تدفین دو شهید گمنام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان و خانواده های شهداو جانبازان و ایثارگران و دانشجویان و استاید دانشگاهها،در دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گیلان تدفین خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان و خانواده های شهداو  جانبازان و ایثارگران و دانشجویان و استاید دانشگاهها،در دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گیلان تدفین خواهند شد.ggggg-218x168

دکتر خدیجه گلین مقدم گفت: این دانشگاه در آمادگی کامل به جهت استقبال  و تدفین دو شهید گلگن کفن میهن اسلامی به سر می برد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گیلان افزود: گیلان بعنوان اولین دانشگاه فرهنگیان کشور این افتخار را دارد تا میزبان لاله های گلگن کفن باشد و این یک توفیق و سعادت بزرگ در دوران مدیریتی وی است.

وی برگزاری چندین جلسه هماهنگی با حضور سردار باقرزاده و مدیران دانشگاه فرهنگیان کشور و فرمانداری رشت و دیگر دست اندرکاران در جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم گفت: شهرداری رشت برای آماده نمودن محل دفن شهدا و زیباسازی فضای سبز دانشگاه همکاری بسیار خوبی را با این دانشگاه داشته اند که جای تقدیر دارد.

گلین مقدم تشکیل ستاد استقبال از شهدا و تیم هایی از قبیل تشریفات، انتظامات، خدمات و پشتیبانی، اطلاع رسانی و فضاسازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در هنگام تدفین این شهدای والامقام،  مدیحه سرایی و برنامه های فرهنگی و نماز جماعت ظهر و عصر نیز برگزار خواهد شد.

وی شهدا را چراغ ر اه جوانان و دانشجویان دانست و افزود: آنان با تمام وجود روزی در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کردند و جان خود را نثار این راه با ارزش نمودند که جوانان امروز نیز باید به تاسی از آنان در جهبه علمی و فرهنگی بتوانند با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری رهرو خوبی برای آنان باشند.

این همسر شهید چندین سال مفقود الاثر گفت: مراسم تشییع شهدا از مسیر سپاه شهرستان رشت( پل عراق) به سمت میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت تشییع و پس از اجرای برنامه ای در میدان شهرداری از میدان توحید به سمت دانشگاه فرهنگییان تشییع و تدفین خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گیلان از همکاری بنیاد حفظ آثار و  نشر ارزشهای دفاع مقدس، سپاه پاسداران، مجموعه استانداری و معاونت سیاسی امنیتی، فرمانداری رشت، اداره کل آموزش و پرورش و نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه و شهرداری رشت و نمایندگان مجلس که در برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار شدن این برنامه کمک کردند قدر دانی نمود.

وی از همه اقشار مختلف جامعه، مخصوصاً اساتید دانشگاهها و دانشجویان و دانش آموزان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مسئولان استان دعوت کرد که در این مراسم معنوی حضور بهم رسانند.

دکتر گلین مقدم از زحمات بسیج دانشجویی و هیئت های مذهبی و دست اندر کاران فرهنگی دانشگاه نیز قدردانی بعمل آورد./ایلنا

Share