در نشست خبری مدیریت شهری لاهیجان عنوان شد؛

راه اندازی تصفیه‌خانه شیرابه دپوی زباله در تموشل | پیشنهاد جابجایی اسامی میادین ابریشم و چای

زنده دل گفت: لاهیجان پایتخت چای ایران است و ما باید یک میدان مناسب در خور پایتخت چای طراحی کنیم و به همین منظور پیشنهاد جابجایی اسامی میادین ابریشم و چای مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا زنده دل، شهردار لاهیجانت با قدردانی از رسانه‌ها برای انعکاس عملکرد مدیریت شهری گفت: شهر لاهیجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص به عنوان عروس گیلان همیشه مطرح بوده و آنچه که من دیدم فقط موقعیت جغرافیایی نبوده بلکه مردم لاهیجان این شهر را ساخته‌اند و مدیریت شهری و مردمان این شهر در دوران متوالی لاهیجان را به قطب بزرگ گردشگری تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه لاهیجان از لحاظ تأثیرگذاری رسانه ها، دومین شهر استان گیلان می‌باشد، از زحمات مدیریت شهری ادوار، مردم و اصحاب رسانه تشکر کرد و افزود: در ابتدای این دوره برای افزایش بودجه برنامه ریزی کردیم و در لایحه عوارض با سخت گیری به مردم اعلام کردیم در زمینه صدور پروانه هیچ گونه تخلفی از سوی شهرداری پذیرافته نخواهد شد و پروانه خارج ضوابط نخواهیم داشت.

وی در مورد برنامه ریزی برای افزایش درآمد‌ها و دریافت مطالبات گفت: شهرداری لاهیجان اولین شهرداری بود که برای دریافت مطالبات از بانک‌ها پیش قدم شد.

زنده دل با بیان گزارش عملکرد مدیریت شهری به اجرای پروژه تالاب حاجی آباد، آزادسازی و اصلاح جزیره، پروژه دفن بهداشتی زباله، تکمیل پروژه بلوار دکتر حکیم زاده، پرداخت غرامت پرونده‌های گذشته، صدور الکترونیکی آسفالت خیابانها، نصب چراغ‌های جدید روشنایی و شب‌های روشن در طول سه سال گذشته اضافه کرد: تمام پروژه‌های اجرا شده بر اساس برنامه‌های اعلام شده در نخستین نشست خبری بود و ما در شورا یک برنامه چهارساله نوشتیم و پروژه‌ها بر اساس همان برنامه پیش می‌رود و در آینده یک نشست خبری برای اعلام عملکرد مدیریت شهری لاهیجان برگزار خواهیم کرد.

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و استاندار گیلان و پیگیری مدیریت شهری، لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران پلاک کوبی شد در خصوص نصب المانی مناسب پایتخت چای گفت: لاهیجان پایتخت چای ایران است و ما باید یک میدان مناسب در خور پایتخت چای طراحی کنیم و به همین منظور پیشنهاد جابجایی اسامی میادین ابریشم و چای مطرح شد تا در صورت جمع‌بندی نهایی نام میدان ابریشم به چای تغییر کند و با توجه به وسعت این میدان بتوانیم المانی در خور آماده و نصب کنیم و میدان فعلی چای هم با المان دوک به ابریشم تغییر نام یابد و در راستای بررسی این پیشنهاد از شهروندان و رسانه‌ها درخواست می‌کنیم نظر خود را به مدیریت شهری اعلام نمایند.

محمد ایدرم رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این نشست خبری اظهار داشت: با شروع بکار دور ششم شورا تصمیم گرفتیم کارهای نیمه تمام را به اتمام برسانیم و از جمله این امور، طرح تفصیلی لاهیجان بود که پس از گذشت ۹ سال هنوز تصویب نشده بود و این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده بود و بسیاری از شهروندان برای امور ساخت و ساز خود بلا تکلیف بودند که پس از جلسات متعدد در شورا، فرمانداری و استانداری گیلان بالاخره این طرح پس از گذشت ۹ سال در آذرماه سال گذشته توسط استاندار محترم به شهرداری لاهیجان ابلاغ شد و بسیاری از مشکلات شهر با اجرای آن رفع می‌شود.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر همواره دغدغه حل مسأله جزیره استخر لاهیجان را داشتند و درب این جزیره بیش از ۲۰ سال به روی شهروندان و مسافران گرامی بسته بود که با کمک دستگاه قضا، بازگشایی شد.

ایدرم خاطرنشان کرد: معضل دیگر شهرداری لاهیجان، جایگاه دفن زباله تموشل بود که حدود سالیان متمادی شهرلاهیجان و شهرهای اطراف، زباله‌های خود را در تموشل دپو می‌کردند و مدت‌ها مردم روستاهای هم‌جوار منطقه تموشل، از بوی بد و آسیب‌های زیست‌محیطی حاصل از دپوی زباله در این منطقه رنج می‌بردند. شهرداری لاهیجان برای حل این معضل طرح بهسازی و دفن بهداشتی زباله را آغاز کرد و تصفیه‌خانه شیرابه دپوی زباله در تموشل راه اندازی شد.

رئیس شورای شهر لاهیجان گفت: افتخار داریم ثبت شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در سازمان یونسکو را در کارنامه خود داشته باشیم و آیین پلاک کوبی لاهیجان بعنوان پایتخت چای ایران تیر ماه سال ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و استاندار محترم گیلان برگزار شد و جشنواره چای را با اجرای برنامه‌های فرهنگی و با حضور ناصر وحدتی و سالار عقیلی در جزیره لاهیجان و استقبال پرشور مردم برگزار کردیم.

ایدرم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر لاهیجان دارای ظرفیت بسیاری برای اجرای جشنوارهای مختلف در سطح ملی و بین المللی است، جشنواره‌های متعددی را در حوزه فرهنگی برنامه ریزی کردیم. جشنواره نوروزی، جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، همکاری در برگزاری جشنواره کوتکوتو، جشنواره ماهیگیری خانوادگی، جشنواره غدیر و جشنواره روز کودک و… را داشتیم. بمنظور استفاده از تجارب و ظرفیت‌های حوزه ابریشم، زعفران و چای و استفاده از تبلیغات محیطی در فصول برداشت چای و زعفران در شهر لاهیجان و تربت حیدریه، تفاهم نامه خواهر خواندگی با شهر تربت حیدریه را امضا کردیم. جانمایی تندیس دکتر محمد علی مجتهدی گیلانی، بنیانگذار دانشگاه صنعتی شریف و رئیس دانشگاه امیرکبیر را داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز پروژه‌های بزرگی را تعریف کردیم و به لطف خداوند متعال، این پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌اند.

رئیس شورای شهر لاهیجان عنوان داشت: تالاب حاجی آباد از پتانسیل‌های بسیار ارزشمند لاهیجان به منظور توسعه فضای گردشگری لاهیجان در محدوده شهری بوده که قطب جدید گردشگری شهر لاهیجان خواهد بود که هم اکنون پیست دوچرخه سواری آن آماده بهره برداری می‌باشد و با اجرای کامل پروژه حاجی آباد شهر از تک قطبی بودن خارج می‌شود و حجم عظیم مسافران لاهیجان به این منطقه ورود خواهند کرد.

ایدرم گفت: تملک فاز اول مسیر بلوار دکترحکیم زاده حد فاصل میدان عاقلیه تا دانشگاه آزاد به طول یک کیلومتر و انجام زیرسازی و جدارسازی خیابان و احداث پل در این مسیر از پروژه‌های در دست اقدام مدیریت شهری است که باعث کاهش ۸۰ درصدی ترافیک جنوب شهر به خصوص در ایام تعطیلات خواهد شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت خاص جنگل میرصفا که میتواند بعنوان تفرجگاه بسیار خوبی برای شهروندان باشد، تملک جنگل میرصفا در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

ایدرم ادامه داد: در هر دوره شورای شهر سعی شده عملکرد شورای قبلی ادامه پیدا کند و پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد و پروژه هشت محل و هشت بهشت در دوره قبلی شورای شهر آغاز شده بود و در این دوره ادامه دادیم. کف‌سازی و فرش بتن محلات قدیمی لاهیجان از جمله محله پردسر و محله اردوبازار را انجام شد. هدف ما خدمت به شهروندان فهیم لاهیجان است و در این راه تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست. پیشرفت و آبادانی لاهیجان آرزوی تمام مردم است و امیدواریم در انجام امور شهری توانسته باشیم رضایت نسبی مردم را کسب کنیم.

Share