فرماندار آستارا خبر داد:

نهایی شدن الحاق ۲۰ کیلومتر جاده حیران به آستارا پس از ۲۰ سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار آستارا از نهایی شدن پیگیری الحاق ۲۰ کیلومتر جاده حوزه استحفاظی حیران از اردبیل به این شهرستان خبر داد.

نهایی شدن پیگیری الحاق 20 کیلومتر جاده حوزه استحفاظی حیران از اردبیل به آستارا گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار آستارا از نهایی شدن پیگیری الحاق ۲۰ کیلومتر جاده حوزه استحفاظی حیران از اردبیل به این شهرستان خبر داد. نهایی شدن پیگیری الحاق 20 کیلومتر جاده حوزه استحفاظی حیران از اردبیل به آستارا گیلان

سیروس شفقی ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های افتتاحی این شهرستان اظهار کرد: ۶۴ درصد از سهم صادرات گیلان متعلق به آستارا است.

وی حجم صادراتی آستارا را ۲۶۰ میلیون دلار در ۱۰ ماه امسال عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون آستارا مقام نخست صادرات بین پنج استان شمالی را کسب کرده است.

شفقی با اشاره به کسب رتبه نخست صادرات چمدانی آستارا در کشور، تصریح کرد: امسال ۲۰ میلیون دلار کالای چمدانی از گمرک آستارا صادر شده است.

فرماندار آستارا خواستار اختصاص اعتبارات مناسب به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهرستان شد و بیان کرد: امسال شاهد اقدام‌های موثر و اساسی در راستای توسعه آستارا هستیم.

وی بر ایجاد نشاط، شادابی و امید با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در جامعه تاکید کرد و گفت: امسال محمدعلی نجفی استاندار گیلان ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای باز کردن گره‌های توسعه‌ای به آستارا اختصاص داده و این موضوع جای قدردانی دارد.

شفقی باز کردن گره توسعه اسکله بندر آستارا پس از پنج سال را از توفیق‌های مسئولان در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

فرماندار آستارا از نهایی شدن پیگیری الحاق ۲۰ کیلومتر جاده حوزه استحفاظی حیران از حوزه استحفاظی اردبیل به این شهرستان خبر داد و یادآور شد: الحاق جاده مذکور پس از ۲۰ سال انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح ۵۶ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در آستارا، اظهار کرد: پروژه‌های مذکور با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و نسبت به پروژه‌های افتتاحی سال گذشته ۲۰ برابر رشد داشته است.

شفقی به اختصاص یک‌میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار به روستای عنبران در آستارا اشاره کرد و افزود: امسال تمام اعتبارات روستاهای مرزی گیلان به آستارا اختصاص داده شده است./فارس

Share