مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان

وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی تالش، سیاهکل، فومن و رودبار+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: سرعت وزش باد گرم در شهرستان آستارا در غرب استان، به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.وزش باد گرم در برخی شهرهای گیلان، طی روزهای اخیر جریان داشته و از شب گذشته تا امروز، شدت گرفته و موجب آتش سوزی های پراکنده ای در عرصه های جنگلی استان شده است.

سرعت باد گرم در آستارا به 90 کیلومتر بر ساعت رسید/وقوع آتش سوزی جنگلی در شهرستان های تالش، سیاهکل، فومن و رودبار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: سرعت وزش باد گرم در شهرستان آستارا در غرب استان، به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید.
افشین عزیزی افزود: وزش باد گرم در برخی شهرهای گیلان، طی روزهای اخیر جریان داشته و از شب گذشته تا امروز، شدت گرفته و موجب آتش سوزی های پراکنده ای در عرصه های جنگلی استان شده است.
سرعت باد گرم در آستارا به 90 کیلومتر بر ساعت رسید/وقوع آتش سوزی جنگلی در شهرستان های تالش، سیاهکل، فومن و رودبار
وی ادامه داد: وزش باد گرم به سربندی های تعدادی از واحدهای مسکونی شهرستان های آستارا و تالش در غرب گیلان نیز خساراتی وارد کرده که میزان این خسارات، در دست بررسی می باشد.مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان های تالش، سیاهکل، فومن و رودبار تصریح کرد: با حضور نیروهای امدادی، درحال حاضر آتش سوزی های صورت گرفته تحت کنترل است.مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تلاش ها برای مهارکردن آتش سوزی های پراکنده در فومن نیز ادامه دارد، گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت به واحدهای مسکونی در این آتش سوزی ها نداشته ایم.

نیروهای هلال احمر برای مهار آتش سوزی عرصه های جنگلی فومن شتافتند

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این رابطه گفت: دو حریق در مناطق جنگلی از ساعت سه و نیم صبح امروز (چهارشنبه) در منطقه گشت رودخان و آبرود فومن آغاز شد.

امید عظیمیان افزود: ۳۳ نفر از نیروهای هلال احمر استان در راستای مهار این آتش سوزی ها به کمک دیگر نیروهای امدادی در این منطقه اعزام شده اند.

آتش سوزی های سطحی و پراکنده ای از عصر دوشنبه هفته جاری در سطح ۱۴هکتار از مناطق جنگلی شهرستان های رشت، شفت و رودبار بر اثر وزش باد گرم به وقوع پیوسته است.

وزش باد گرم در گیلان تا عصر امروز (چهارشنبه) ادامه دارد و هواشناسی گیلان از فردا تا روز شنبه هفته پیش رو برای این استان؛ بارش باران و برف پیش بینی کرده است.


/ایرنا

Share