مديركل راه و شهرسازي گيلان عنوان کرد:

ساخت و سازها در حاشیه شهرها بدون مجوز صورت می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: باید مجوز قطع درختان کهنسال در محور رشت – فومن و حوزه راه های صومعه سرا صادر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علی خاوری امروز در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به وجود گره های ترافیکی در محور رودبار به منجیل و پونل از رفع آنها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در منطقه رودبار از خروجی آزادراه به ورودی رودبار و بالعکس در زمانهای پیک ترافیک شاهد گره ترافیکی هستیم که این محور تعریض شد و زیر بار ترافیک رفته است.

khavari_6781وی افزود: یکی از موارد ایجاد ترافیک در محور منجیل، تجمع مسافران در حاشیه سد منجیل و شهر رودبار است که این امر باید ازسوی فرمانداری وشهرداری منجیل با محدودیت مواجه شود.

حضور دستفروشان در حریم راهها باعث ایجاد ترافیک در محورها می شود

خاوری به وجود برخی مشکلات درحریم راههای استان اشاره کرد و افزود: حضور دستفروشان در حریم راهها باعث ایجاد ترافیک در محورها شده و در نتیجه کاهش ایمنی مسیر را در پی دارد و جمع آوری آنها از حریم راهها نیازمند مساعدت همه دستگاهها است.

ساخت و سازها در حاشیه شهرها بدون مجوز صورت می گیرد  

وی با بیان اینکه حتی برخی ساخت و سازها در حاشیه شهرها بدون مجوز صورت می گیرد افزود: بدلیل واقع شدن برخی زمینها در محدوده شهرها، شهرداری برای صدور مجوز احداث، باید از راه و شهرسازی استعلام کند این در حالیست که برخی موارد بدون مجوز راه و شهرسازی ساخت و ساز صورت می گیرد و این امر ایمنی مسیر را تحت تاثیر قرار می دهد.

مهندس خاوری با اشاره به وجود درختان کهنسال در محور رشت – فومن و حوزه راه های صومعه سرا گفت: به جهت عمر زیاد درختان و جلوگیری از واژگونی آنها باید برای قطع درختان حاشیه این محورها، مجوزهای مربوطه صادر شود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود از بهبود وضعیت راههای فرعی خبر داد و گفت: از محل طرح های  ملی، منابعی در نظر گرفته شده است که می تواند برخی از محورهای فرعی پرتردد را از لحاظ معیارهای اصولی، بهبود بخشد./ایسنا

Share