در سومين روز از هفته دولت استاندار خبر داد :

بزودی در کنار بندر تالش کارخانه کشتی سازی احداث می شود

به گزارش دیارمیرزا کیهان هاشم نیا همچنین از ساخت بندر بزرگ تالش و تبدیل آن به منطقه ویژه و احداث دومین کارخانه کشتی سازی گیلان در تالش خبر داد و گفت : در آینده نزدیک خبرهای بهتری از طرحهای دردست اقدام درشهرستان تالش خواهیم شنید و البته هم اکنون نیز کارها و طرحهای عمرانی و تولیدی در این منطقه بخوبی پیش می رود .

dsc913

به گزارش دیارمیرزا  کیهان هاشم نیا صبح امروز با حضور در بخش کرگانرود تالش( روستای لیسار محله ) بطور همزمان ۴۳۷ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد گیلان را افتتاح کرد .

برای ساخت این واحدهای مسکونی در مجموع ۸۲ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال هزینه شده است .

همچنین در سفر استاندار گیلان به تالش زمین چمن ورزشکار پوریای ولی با ۸ میلیارد ریال اعتبار، گازرسانی به ۶ روستا با ۱۱ میلیارد و ۷۵۱میلیون ریال ، طرح سالمسازی دریا درساحل چوبر با ۶۲۰ میلیون ریال و سردخانه ۵ هزار تنی در بخش حویق با ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید

کیهان هاشم نیا در آیین افتتاح این طرحها در شهرستان تالش گفت : مردم وفادار و نجیب این منطقه با بهره بردن از فرهنگ والای خود  توانسته اند با استفاده بهینه از امکانات موجود در شهرستان  و با قناعت و پرکاری بر بسیاری از مسایل و مشکلات منطقه چیره شدند به یاری و مدد نظام و دولت جمهوری اسلامی از جان و دل شتافتند .

استاندار گیلان افزود : سرانه ورزشی ما در استان به ۷۰ سانتی متر نزدیک می شود و البته در نظر داریم برای رشد فضاهای ورزشی و توسعه آن در روستاهاطی یکسال آینده  با همت شوراها و دهیاری ها به سرانه ۲/۱ متر دست یابیم .

وی با اشاره باینکه توجه به ورزش بانوان بیشتر از گذشته خواهد شد اضافه کرد : باید کارگروههای ورزش روستایی فعال تر شود و در پی آن سرانه فضاهای ورزشی در شهرها توسعه یابد .

استاندار گیلان در همین رابطه بیان کرد : طرح ۱۰۰۰ روستا و ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی در سطح استان در حال اجرایی شدن است و تمامی دستگاههای اجرایی باید در تسریع این طرحها تلاش کنند تا کمبود فضاهای ورزشی رفع گردد .

کیهان هاشم نیا همچنین از ساخت بندر بزرگ تالش و تبدیل آن به منطقه ویژه و احداث دومین کارخانه کشتی سازی گیلان در تالش خبر داد و گفت : در آینده نزدیک خبرهای بهتری از طرحهای دردست اقدام درشهرستان  تالش خواهیم شنید و البته هم اکنون  نیز کارها و طرحهای عمرانی و تولیدی در این منطقه بخوبی پیش می رود .

در ادامه این مراسم شکری نماینده مردم تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به محدودیت مالی کارهای بزرگی در منطقه تالش انجام شده واین نشانه آن است که دشمنان شکست خورده اند

 

 

 

 

وی افزود : علیرغم تمامی توطئه های که دشمنان بر علیه ملت ما بوجود آوردند ، خداوند متعال چند برابر آن را به این مردم خداجوداده است .

نماینده مردم تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : بهره برداری از طرحهای افتتاحی هفته دولت در شهرستان تالش مرهون زحمات مسئولین و مردم است و از همه کسانیکه برای این مردم و سربلندی این نظام تلاش  می کنند تشکر می کنیم .

در ادامه این مراسم شعبانی فرماندار تالش گفت : ۷۲ پروژه عمرانی در بخش های مختلف و ۱۹ طرح تولیدی جمعا” ۹۱ پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفته دولت در شهرستان تالش افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

گفتنی است : در ادامه سفر کیهان هاشم نیا استاندار گیلان به شهرستان تالش از شرکت پرورش ماهیان خاویاری مروارید قروق و از چگونگی توانمند سازی  مددجویان کمیته امداد گیلان در روستای لیسار محله تالش نیز بازدیدکرد . لازم بذکر است : استاندار گیلان در بدو ورود به شهرستان تالش با حضور در گلزار شهدای این شهر نسبت به شهدا ادای احترام کرد .

 

 

 

 

 

 همچنین در دومین روز از هفته دولت چهار پروژه عمرانی، ورزشی و گردشگری با حضور استاندار گیلان در آستارا به بهره‏برداری رسید.

مهندس کیهان هاشم نیا در بدو ورود به بندر مرزی آستارا با حضور در گلزار شهدای شهرستان، ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه، این گلزار را پس اجرای کامل مراحل مرمت و بازسازی، افتتاح کرد.

شهرداری آستارا برای بازسازی و زیباسازی مزار شهدای شهرستان، ۶ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یکهزار و ۶۰۰ متر مربع هزینه کرده است.

وی پس از آن، مجهزترین و مدرن‏ترین سردخانه گیلان را که با ظرفیت ۵ هزار تن در زمینی به مساحت ۸ هزار و ۲۴۰ مترمربع توسط بخش خصوصی احداث شده است، افتتاح کرد.

برای احداث این سردخانه که محوطه ساختمانی آن ۴ هزار مترمربع است، ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال (۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی) هزینه شده است و در صورت پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی دیگر، ظرفیت آن به ۸ هزار تن افزایش می‏یابد .

با بهره برداری از این سردخانه برای ۳۰ نفر به شکل مستقیم و برای ۲۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
 

استاندار گیلان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان آستارا، نخستین جاده سلامت استان گیلان را به طول ۲ هزار و ۲۵۰ متر و عرض ۵ متر افتتاح نمود.

در این جاده سلامت امکاناتی از قبیل مسیر پیاده روی، اسکیت، دوچرخه سواری، فضای سبز، ست ورزش بدنسازی، تابلوهای پزشکی و مسافت نما، سرویس بهداشتی و آبخوری با صرف هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد گردیده است.

آخرین پروژه‏ای را که در دومین روز هفته دولت به دست استاندار گیلان در شهرستان آستارا مورد بهره برداری قرار گرفت، طرح سالمسازی دریا در بلوار سفیر امید بود که با هزینه‏ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و با امکاناتی از قبیل؛ نمایشگاه دایمی محصولات فرهنگی و صنایع دستی، نمازخانه، محل بازی کودکان، پارکینگ، سرویس بهداشتی، حمام، دفتر مدیریت، محل شنای خواهران و برداران، کمپینگ و آلاچیق استراحت و اقامت در شب، طراحی فضای سبز، مسیر پیاده روی، ست ورزشی، برجک های نوری، آبخوری، سیستم صوتی، سکوی اجرای نمایش و محل استقرار نیروی انتظامی، هلال احمر، ناجیان غریق در زمینی به مساحت ۹ هکتار احداث شده است.


مهندس کیهان هاشم نیا همچنین در این سفر از بزرگترین پارک طبیعت گردی گیلان در شهرستان آستارا که توسط سازمان حفاظت محیط زیست در حال ایجاد است بازدید کرد و از نزدیک با مراحل پیشرفت آن آشنا شد .

Share