غندالی صبح امروز در مراسم افتتاح دفتر صندوق ذخیره فرهنگیان گیلان عنوان کرد

واگذاری ۱۰۰ هزار خودرو به فرهنگیان کشور/طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی صندوق از دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار خودرو با تسهیلات سود ۱۵ درصد به معلمان واگذار شد، گفت: در نظر داریم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به فرهنگیان واگذار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار خودرو با تسهیلات سود ۱۵ درصد به معلمان واگذار شد، گفت: در نظر داریم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به فرهنگیان واگذار کنیم.

photo-modir_498x360شهاب‌الدین غندالی صبح امروز در مراسم افتتاح دفتر صندوق ذخیره فرهنگیان گیلان با اشاره به تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان در کشور اظهار کرد: در سال ۷۴ با تشکیل جلسات مختلف برای تشکیل این صندوق ۵ درصد حقوق معلمان کسر و ۵ درصد توسط دولت تامین شد.

وی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی نیاز به منابع دارد، تصریح کرد: به همین منظور بانک سرمایه را در شهریور سال ۸۴ تاسیس کردیم.

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: مجموعه را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که سهام بانک سرمایه در دست فرهنگیان باشد و در آغاز کار ۷۰ درصد در اختیار معلمان بود.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران گذشته باور نداشتند صندوق ذخیره فرهنگیان باید در خدمت معلمان باشد، تصریح کرد: آنها می‌گفتند باید طبق قانون تجارت حرکت کنیم.

غندالی اضافه کرد: منابعی که از مردم می‌گیریم دچار مشکل هستیم و به داشته‌های خود توجه نکردیم و دچار ضرر و زیان شدیم.

وی با تصریح بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه قابل مقایسه با دیگر صندوق‌ها نیست، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگیان برای صندوق‌ها صیانت ایجاد می‌کنند، یادآور شد: صندوق‌ها و شرکت‌های دیگر حاضر هستند سهام خود را به صورت رایگان به ما واگذار کنند تا نام فرهنگیان را داشته باشند.

وی گفت: اگر معلمان حساب‌های خود را به بانک سرمایه منتقل کنند دیگر به هیچ منابعی نیاز نداریم و در بازار بورس برای برخی از شرکت های تابعه بازارگردانی کردیم تا سرمایه صندوق افزایش پیدا کند.

به گفته غندالی، شورای سیاستگذاری برای مشخص شدن ظرفیت‌های آموزش و پرورش و بازار سرمایه در صندوق فرهنگیان تشکیل شده است.

وی افزود: این شورا به ما اجازه داده تا سقف ۱۵ درصد بنگاه‌داری کنیم و بقیه به طرف سهامداری هدایت شود و تاکنون سه پتروشیمی خریده‌ایم و در دو پالایشگاه سهام داریم.

طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت

مدیر موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی این صندوق از دولت خبر داد و گفت: به دلیل اینکه در برنامه پنجم توسعه کشور از این صندوق دفاع نشده، دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سود بازنشستگان فرهنگی را پرداخت کردیم، اظهار کرد: از مبلغ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداختی بازنشستگان، اکنون آنها ۱۶ میلیون تومان دریافتی دارند.

غندالی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار خودرو با نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد به فرهنگیان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم این تعداد واگذاری را به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو افزایش دهیم.

/فارس

Share