وزیر آموزش و پرورش

باید در این دولت منزلت و هویت معلم را احیا کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم در درجه نخست منزلت می‌خواهد، تصریح کرد: معلم نیازمند هویت است و باید در این دولت منزلت و هویت معلم را احیا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی‌اصغر فانی دقایقی پیش در نشست با فرهنگیان لاهیجان، سیاهکل، رودبنه و دیلمان در تالار علامه ذوالفنون حزین لاهیجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان با تشکر از حضور مسئولان استانی و جامعه فرهنگیان این شهرستان اظهار کرد: امیدوارم حاصل این جلسه برای آموزش و پرورش مفید باشد.

fanijpgوی افزود: ترجمان تدبیر و امید که شعار رئیس جمهور است درباره فرهنگیان که سکان‌دار آموزش و پرورش هستند سه مقوله را شامل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم در درجه نخست منزلت می‌خواهد، تصریح کرد: معلم نیازمند هویت است و باید در این دولت منزلت و هویت معلم را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقاتی که اخیراً ایجاد شده معلمان به عنوان مرجع مردم شناخته شده‌اند و رکن سوم معیشت معلم است که تلاش می‌شود در دولت یازدهم به منزلت، هویت و معیشت معلم دست پیدا کنیم.

فانی، آموزش و پرورش تنها یک وزارتخانه نیست بلکه وزارتخانه‌ای برای تمام وزارتخانه‌ها و جامعه است و آموزش و پرورش نه تنها به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه و پرجمعیت‌ترین دستگاه است بلکه به معنای سرمایه آینده کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه شاخص جامعه سطح سرمایه انسانی است، گفت: آموزش و پرورش نقش اصلی را در جامعه دارد و چهار سیاست در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بنده با ورود خود به آموزش و پرورش دستور دادم با تشکیل یک کمیته چالش‌های آموزش و پرورش احصا شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۵۰ چالش و مسئله در وزارت آموزش و پرورش شناسایی و اولویت‌بندی شده است، تصریح کرد: چهار سیاست در این زمینه مد نظر است.

فانی سیاست نخست را توسعه مشارکت دانست و گفت: اعتقاد داریم تنها تکیه بر بودجه دولت مشکل آموزش و پرورش را برطرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اختصاص داده شده که با ۵ هزار میلیارد تومان کسری مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اولویت دوم را ساماندهی نیروی انسانی و اولویت سوم را ارتقای مدیریت آموزشگاهی و چهارم را عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در نیم‌درصد مدارس کشور با مصوبه مجلس عملیاتی کردن بودجه به صورت آزمایشی انجام می‌شود.
/فارس

Share