طرح شهاب در مدارس گیلان اجرا می‌شود

به گزارش دیارمیرزا :  ایوب نجف زاده، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه ستاد اجرایی طرح شهاب از اجرای این طرح در مدارس استان خبر داد و گفت: شیوه نامه اجرایی ستاد اجرایی طرح شهاب به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است. وی با بیان اینکه با […]

به گزارش دیارمیرزا :  ایوب نجف زاده، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه ستاد اجرایی طرح شهاب از اجرای این طرح در مدارس استان خبر داد و گفت: شیوه نامه اجرایی ستاد اجرایی طرح شهاب به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

IMAGE634522057649851588

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح می‌توان سرمایه‌های فردی و خدادادی را به سرمایه‌های ملی تبدیل کرد، افزود: در طرح مذکور با آموزش معلمان و مجریان می‌توان استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان را حتی در دورترین نقاط استان شناسایی کرده و با پرورش این استعدادها و رشد همه جانبه آنها از لحاظ علمی، فرهنگی، اجتماعی و …، کیفیت و کمیت زندگی در جامعه را بهبود بخشید.

نجف زاده، تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط روی آوردن به سمت خدای متعال، انس با قرآن، تقویت روحیه تلاشگری دانش‌آموزان مستعد برای هدایت استعدادهای ویژه آنان، جلب همکاری و مشارکت والدین، تأکید بر مشوق‌های درونی در برابر مشوق‌های بیرونی، محوریت معلم در تمام مراحل فرآیند هدایت، بخشی از اصول حاکم بر هدایت استعداد دانش‌آموزان در طرح شهاب است که به تفکیک دوره‌های مختلف تحصیلی طراحی شده است.

وی پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کار مناسب برای رشد و بالندگی آنهارا از اهداف اجرای طرح شهاب اعلام و بیان کرد: تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی دارندگان استعدادهای برتر دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی برای ایفای نقش سازنده از سوی آنان در اعتلای کشور و حمایت تربیتی و معنوی از این دانش‌آموزان برای بهره‌مندی از قابلیت‌های آنان در تعالی کشور از دیگر اهداف اجرای طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، اظهار کرد: شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه اندیشمندان و صاحبنظران کشور است و در اسناد بالادستی کشور نیز نمود بارزی دارد.

دکتر کاظمی، معاون بنیاد ملی نخبگان هم در این جلسه نقش آموزش و پرورش را در شناسایی و هدایت استعدادهای برتر مهم خواند و ابراز امیدواری کرد: با تعامل سازنده آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان، ستاد بتواند در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده حرکت کند.

Share