معاون استاندار گیلان

دولت پذیرفته که گیلان با کسری بودجه جاری مواجه است/یک قدم تا پایان آمایش سرزمینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان معاون استاندار گیلان با اشاره به آخرین ابلاغ اختصاص اعتبارات عمرانی گیلان اظهار کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات استانی معادل ۹ دوازدهم بودجه عمرانی گیلان به طور کامل اختصاص داده شده است.

سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های 89 تا 92 روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین اصغریان معاون استاندار گیلان با اشاره به آخرین ابلاغ اختصاص اعتبارات عمرانی گیلان اظهار کرد: ۷۵ درصد از اعتبارات استانی معادل ۹ دوازدهم بودجه عمرانی گیلان به طور کامل اختصاص داده شده است.asgharian_2950

وی اختصاص اعتبارات جاری را بیش از ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: دولت پذیرفته گیلان با کسری بودجه جاری مواجه است.

اصغریان با بیان اینکه ۷۵ درصد از ردیف اعتبارات نفت و گاز برای مناطق محروم گیلان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد اعتبارات استانی اختصاص پیدا کند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان به طرح‌های بالای ۸۰ درصد فیزیکی گیلان اشاره کرد و گفت: دستور پرداخت ۱۰۰ درصدی اعتبارات طرح‌های مذکور از محل بودجه ملی و ملی استانی شده برای سال جاری صادر شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تبصره ۲۲، بیان کرد: پروژه‌های مذکور در سه بخش پروژه‌های ملی استانی شده تاکنون ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار گرفتند، ۶۰ درصد اعتبارات پروژه‌های ملی پرداخت شده و ۴۰ درصد اعتبارات استانی در تبصره مذکور تخصیص پیدا کرده است.

اصغریان به تشکیل جلسه در مورد تکمیل پروژه‌های گیلان در سال ۹۴ اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های مذکور با تخصیص اعتبار کامل در زمان‌بندی پیش‌بینی شده، به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های سال ۹۴ در لایحه بودجه به طور کامل پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: قرار شده، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پروژه‌های سال آینده در گیلان را به نحوی تامین اعتبار کند.

بودجه سال ۹۴ هنوز قطعی نشده است

وی به تدوین لایحه بودجه سال ۹۴ توسط دولت اشاره کرد و افزود: بودجه سال ۹۴ هنوز قطعی نشده و هفته آینده جمع‌بندی می‌شود.

اصغریان با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه کشور از سه ماه گذشته، اظهار کرد: نظریه پایه توسعه استان‌ها جمع‌آوری شده و به محض ارائه لایحه بودجه سال ۹۴ توسط دولت به مجلس، تدوین برنامه ششم توسعه کشور برای اجرا در سال ۹۵ آغاز می‌شود.

روزهای پایانی تدوین برنامه آمایش سرزمینی گیلان

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از روزهای پایانی تدوین برنامه آمایش سرزمینی این استان خبر داد و بیان کرد: دانشگاه گیلان گزارش نهایی برنامه آمایش سرزمینی استان را ارائه کرده و ناظران معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به این طرح ایراد گرفتند و در حال برطرف کردن ایراد هستیم ضمن اینکه فاز دوم برنامه آمایش سرزمینی گیلان آغاز شده است./فارس

Share