ندیمی نماینده لاهیجان،افشا کرد:

واگذاری مشکوک یک قرارداد میلیاردی در یکی از بنادر شمال کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی عضو فراکسیون بنادر و صنایع دریایی روز گذشته در گفتگو با روزنامه ایران از واگذاری مشکوک یک قرارداد میلیاردی در یکی از بنادر شمال کشور خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود …» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

قدس,کیهان,تهران امروز,ایران

ماجرای پیام «حسن روحانی» به «بوش»

روزنامه تهران نوشت:محمد البرادعی در کتاب خاطرات خود در بخش مربوط به پرونده ایران در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۵ خاطره ای از حسن روحانی نقل می کند: یک پیام نوشتاری از حسن روحانی از طرف ایران به همراه داشتم که در آن گفته شده بود این کشور آماده است در همه زمینه ها از جمله برنامه اتمی ایران و موضوعات گسترده تر امنیت منطقه ای با ایالات متحده وارد گفت وگو شود. یادداشت را به بوش دادم، منبع آن را توضیح دادم و به وی گفتم احساس می کنم چقدر برای ایالات متحده مهم است گفت وگو با ایران را آغاز کند. بوش پاسخ داد: «می خواهم در سطح رهبر با رهبر صحبت کنم، اما مطمئن نیستم رهبر ایران آماده مشارکت باشد.»

انتخاب سخنگو به سبک وزارت نفت

تهران امروز آورده:وزارت نفت در اقدامی شگفت انگیز و عجیب برای انتخاب سخنگوی وزارت نفت فراخوان عمومی صادر کرد. اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، این وزارتخانه در نظر دارد فردی را از بین همکاران صنعت نفت به عنوان سخنگوی وزارت انتخاب کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران طبق فراخوان مذکور، این فرد باید علاوه بر آشنایی مطلوب به مسائل صنعت نفت، دارای قدرت بیان متناسب برای انجام این ماموریت و تسلط به محاوره به زبان انگلیسی باشد. در شرایط مساوی خانم ها در اولویت هستند.

پیام توئیتری ظریف

تهران امروز آورده:محمدجواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: همانطور که توافق شده بود، ما نظراتمان را در ژنو ارائه خواهیم داد و لطفا عجله و گمانه زنی نکنید. این تصور رئیس جمهور اوباما که ایران به دلیل تهدیدات و تحریم های غیرقانونی او به مذاکره روی آورده، بی احترامی به ملت ایران و اشتباه است. وزیر خارجه ایران افزود: سیاست های زیگزاگی آمریکا، سبب تخریب اعتماد متقابل می شود.

کارت اخطاربرای عبور از خط قرمز نظام

روزنامه کیهان نوشت: دو تن از شبه اصلاح طلبان فراری و فعال در فتنه سبز به ارزیابی بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نابه جا بودن برخی پیشامدها در سفر هیئت ایرانی به نیویورک پرداختند.سایت روز آن لاین که از پاریس به روزرسانی می شود در تحلیلی به قلم «حسین-ع» – دیپلماتی که در فتنه سبز پناهندگی گرفت – نوشت: جمله کوتاه رهبر جمهوری اسلامی که «برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به جا نبود» در مقام تذکر بود که گرچه کوتاه و در حد یک جمله بود اما واجد عناصر شدّت و حدّت و اخطار است.

وی می افزاید: معمولا مقام تذکر دهنده نقش موثری در قوت تذکر ایفا می کند. در مورد بحث ما، تذکر داده شده به سکانداران سیاست خارجی، توسط شخص رهبر جمهوری اسلامی داده شده است. رهبر در ساختار قدرت جمهوری اسلامی، نایب امام زمان (عنصرمعنوی) و فرمانده کل قوا (عنصر مادی) است. جمع بودن این دو عنصر در رهبر، در ایدئولوژی انقلاب اسلامی موجب می شود وی «شخص اول نظام»، «ولی مطلق فقیه» و «ولی امر مسلمین جهان» تلقی گردد.

این فعال فتنه سبز درباره اهمیت تذکر رهبر معظم انقلاب می افزاید: ضرب و قوت تذکر داده شده وقتی مضاعف می شود که در نظر آوریم این تذکر به صورت علنی و نه پنهان داده شده است. علنی و آشکار کردن تذکر به منظور «جدی» بودن آن تذکر است که دیگر بار تکرار نشود.

این تحلیل خاطرنشان می کند: بار واژگان هم معنا لزوما یکی نیست. مثال معروف، آن است که «بفرما و بنشین و بتمرگ» گرچه هر سه، دلالت بر یک فعل (نشستن) دارد اما بار معنایی آن ها متفاوت است. «بفرما» حاوی معنای احترام، «بتمرگ» حاوی معنای توهین و «بنشین» فاقد بار احترام و توهین است. اندکی دقت کافی است که رهبر انقلاب اسلامی در تذکر خود واژه «نابجا» را به کار بست که معادل معنایی واژگانی همچون «نسنجیده» و «ناپخته» را به ذهن شنونده متبادر می سازد.

اگر عناصر چندگانه بالا را کنار هم بگذاریم، دانسته خواهد شد که سخن [آیت الله] خامنه ای هر چند کوتاه ولی حاوی اخطاری بس قوی بود که ناگزیر باید آن را کارت اخطار محسوب کرد.یادآور می شود رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مورد اشاره تأکید کردند که از دیپلماسی دولت و وزارت خارجه پشتیبانی می کنند اما به دولت آمریکا که غیرمنطقی، غیرقابل اعتماد، خودبرتربین و عهدشکن است بدبین هستند.

در همین حال گویانیوز در تحلیلی به قلم «اکبر-گ» از همکاران متواری اصلاح طلبان و نشریات زنجیره ای نوشت: آیت الله خامنه ای در چارچوبی مشخص برای حل نزاع هسته ای به حسن روحانی «اختیار تام» داده است. از نظر او، حل مسئله هسته ای به معنای حل مسائل میان ایران و آمریکا و برقراری روابط دوستانه میان این دو کشور نیست.

وی در ادامه مدعی شد: اگر دیدار ظریف-کری و گفت وگوی روحانی- اوباما دستاورد ملموسی برای ایران داشت (حداقل اوباما به حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران اذعان می کرد)، آیت الله خامنه ای از برخی حرکات «نابجا» سخن نمی گفت. ضمن آن که سوزان رایس اعلام کرد که آمریکا غنی سازی اورانیوم را حق ایران به شمار نمی آورد، با این که جان کری به گونه دیگری سخن گفت.گویانیوز نوشت: اگر اوباما در دیدار با نتانیاهو از وجود گزینه نظامی سخن نمی گفت، احتمالا باز هم شاهد واکنش تند آیت الله خامنه ای نبودیم. از نظر او به هیچ وجه معقول و منطقی نیست که وقتی ایران و آمریکا در حال مذاکره برای تفاهم و سازش هستند، اوباما به طور همزمان ایران را تهدید به حمله نظامی کند. آن هم برای «باج»دهی به نتانیاهو و لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا. اوباما در عرض چند روز «عهدشکنی» خود را نشان داد. در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل از «عدم تغییر رژیم» سخن گفت، ولی در دیدار با نتانیاهو از «گزینه نظامی» که معنایی جز «تغییر رژیم» ندارد حرف زد.

برخلاف دکتر ظریف انگلیس عجله ای ندارد

کیهان آورده:حمایت دولت انگلیس از تحریم های ضدایرانی کمتر از کنگره آمریکا نیست.رضا-ت از عناصر اپوزیسیون مقیم لندن که با بی بی سی و رادیوفردا همکاری دارد، در وبسایت رادیوفردا به بررسی تعیین «کاردار غیر مقیم» از سوی دو کشور ایران و انگلیس که پس از دیدار دکتر ظریف با هیگ صورت گرفت، پرداخت و نوشت: دولت بریتانیا، پیش از داخل شدن ایران در هر نوع سازش موضوعی با غرب پیرامون بخش های حساس برنامه اتمی خود و همچنین موافقت با قطع تدریجی کمک های نظامی به دولت اسد، عادی سازی مناسبات تهران – واشنگتن را گامی سازنده و در جهت تقویت امنیت منطقه ای تلقی نمی کند. تعیین «کاردار غیرمقیم» به جای گشایش بدون پیش شرط سفارت بریتانیا در تهران، نشانه رفتار محتاطانه لندن در رابطه با دولت تازه جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: دولت دیوید کامرون از «ابتکار سیاسی» جک استراو، وزیرخارجه پیشین بریتانیا، برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی و توسل به «دیپلماسی خط دوم»برای عادی سازی سریع تر مناسبات با تهران حمایت نکرد.همکار بی بی سی ادامه می دهد: در جمع کشورهای موسوم به ۱+۵، سیاست های بریتانیا نسبت به ایران، با واشنگتن همسوتر از سایرین و در جهاتی حتی سختگیرانه تر از آن بوده است. قطعنامه های تنبیهی شورای امنیت علیه ایران اغلب توسط هیئت نمایندگی بریتانیا تنظیم و پس از مشورت با آمریکا پیشنهاد شده اند.

وی همچنین نوشت: در مورد لغو احتمالی پاره ای از تحریم های یک جانبه آمریکا و اروپا علیه ایران، که تهران به حصول توافق پیرامون آن با دولت آمریکا علاقه مند است، مقاومت و مخالفت دولت بریتانیا کمتر از کنگره آمریکا نخواهد بود.

 دولت بریتانیا محتاطانه به دولت اوباما هشدار می دهد که به جای تعجیل در دادن امتیازهای سیاسی و یا اقتصادی به دولت تازه تهران، تا دست یافتن به نتایج موضوعی و لمسی در مذاکرات اتمی و تغییر روش ایران در قبال سوریه تنها به تقویت بخش های تبلیغاتی کمک به دولت روحانی، از جمله مبادلات ورزشی و ادامه چهره سازی مثبت از او در رسانه ها، بسنده کند.با این اوصاف به نظر می رسد حق با ملت ایران است که در کنار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر روباه پیر (انگلیس) سر می دهند.

اردک لنگ آمریکایی قادر به توافق با ایران نیست

کیهان نوشت:دولت اوباما در آستانه مذاکرات هسته ای ۱+۵ با ایران در وضعیت نامطلوبی به سر می برد و قادر به توافق با ایران نیست.روزنامه لبنانی السفیر ضمن ارائه این ارزیابی، اوباما را «اردک لنگ» توصیف کرد و نوشت: دلایل و عواملی که باعث شد اوباما در سال ۲۰۰۹ به کاخ سفید راه پیدا کند، مخصوص همان دوره بوده و اکنون دیگر لزوما وضعیت به همان گونه نیست. اوباما به عنوان یک سخنران چیره دست و بلندپرواز، کسی بود که نظیرش در آن زمان در میان طبقه نخبه آمریکا کم بود و بدین ترتیب او با کم ترین هزینه ممکن واجد شرایط «نجات آمریکا از باتلاق های خاورمیانه» شد. با این حال سخنوری اوباما نتوانست به او کمک کند تا با توجه به تغییرات سریع خاورمیانه برنامه اش را پیش ببرد تا جایی که اکنون پس از پایان دوره نخست ریاست جمهوری یک سال از دوره دوم هنوز نتوانسته هیچ کاری از پیش ببرد.

السفیر می نویسد: اوباما در برابر اصرار اسرائیل بر گسترش شهرک سازی ها در زمین های اشغالی کرانه باختری تسلیم شده تا روند صلح متوقف شود. در عین حال قمار اوباما بر سر ترکیه و هم پیمانی با اخوان المسلمین شکست خورد. اوباما قصد داشت قطب جدیدی در معادلات خاورمیانه ایجاد کند. هنگامی که اوباما بر سر کار آمد، ارث جرج بوش در تنش با ایران را پیش رو داشت و مانند سلف خود قول داد که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند.این روزنامه خاطرنشان می کند: شکست های اوباما منحصر به خاورمیانه نشد، بطوریکه وعده های او برای سازماندهی عدالت اجتماعی در داخل آمریکا نیز محقق نشد. اکنون و پس از تعطیل شدن دولت آمریکا به نظر می رسد که اوباما مانند اردکی لنگ (لقب روسای جمهور آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری) شده است.

السفیر خاطرنشان کرد: بدین ترتیب به نظر می رسد این خود اوباما است که تبدیل به مانعی در راه بهبود روابط واشنگتن و تهران شده است. او قدرت اندکی در مقابله با گروه های تاثیرگذار کنگره دارد. مشخص است که رئیس جمهور آمریکا بر اساس قانون این کشور اختیارات اجرایی زیادی دارد، اما اختیارات قانون گذاری کنگره باعث شده تا قدرت رئیس جمهور در اجرای سیاست هایش نسبتا محدود شود. مفهوم این وضعیت این است که در مورد رابطه آمریکا و ایران، رئیس جمهور آمریکا اختیارات چندانی در رفع تحریم های اعمال شده علیه ایران ندارد.

مصطفی اللباء نویسنده تحلیل السفیر معتقد است: باید توجه داشت که تحریم ها یکی از موانع اصلی سر راه بهبود رابطه بوده و ایران نیز بر همین اساس معادله ای پیشنهاد داده مبنی بر «ارائه تضمینی دال بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای در مقابل رفع تحریم ها». ناتوانی اوباما در لغو تحریم ها، روند نزدیکی ایران و آمریکا را با شکست مواجه خواهد کرد. تهران هیچ تمایلی ندارد که به خاطر چند عکس یادگاری با آمریکا مذاکره کند، بلکه خواستار دستاوردهای ملموس در رفع تحریم های اقتصادی و اعتراف آمریکا به نقش این کشور در خاورمیانه است.

السفیر ادامه می دهد: دیدار هفته قبل نتانیاهو و اوباما به روشنی نشان داد که اسرائیل تا چه اندازه قدرت دارد تا رئیس جمهور آمریکا را مجبور کند تا بگوید که «گزینه نظامی علیه ایران هنوز هم بر روی میز است» و او منتظر «عمل ایران و نه قول های شفاهی» است.

 ضرباهنگ نزدیکی لزوما به سود روحانی نیست، به خصوص که اوباما روند اثبات حسن نیت را بر دوش ایران انداخت، در حالی که روحانی خواستار اقداماتی سریع از طرف آمریکایی برای رفع تحریم ها است.نویسنده السفیر معتقد است برخلاف طرف آمریکایی، دولت و رئیس جمهور ایران از حمایت کامل رهبر عالی این کشور بهره مند است.

تا پارسال غیرت چادر را داشت امسال اینستاگرامی شده

کیهان نوشت:همسر رضا خاتمی با اسم بردن از برخی خوانندگان مبتذل رژیم طاغوت، از آنها ستایش کرد. او همچنین می گوید در زمینه چادر و رنگ می خواهد تابوشکنی(!) کند.زهرا اشراقی در مصاحبه با فرهمند علی پور (همکار بی بی سی) که برای بخش فارسی شبکه سعودی العربیه تنظیم شده می گوید: من همیشه مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام و به هیچ وجه موافق آن نیستم.وی همچنین با انتقاد از پوشش خانم سخنگوی وزارت خارجه درباره خودش گفت: من چند روز پیش در اینستاگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

او درباره سفرهای خارجی خود می گوید: من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می روم. سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟ بله دارم.همسر رضا خاتمی درباره شبکه های ماهواره ای مورد علاقه اش گفت: بی بی سی، بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم. سریال مورد علاقه شما چیه؟ معمولاً ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.وی درباره گوش دادنش به ترانه های خوانندگان طاغوت نیز گفته که چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش [فعال در فتنه سبز] رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، اما برخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم.

خبرنگار می پرسد اهل کافه گردی هستید؟ و اشراقی پاسخ می دهد: ترجیح میدم دو سه تا کافه ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، فکر می کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر می کنم شاید کسانی که در کافه نشسته اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق باز هستم. اغلب هم جوان هستند.او این را هم گفته که «من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متأسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند. فکر می کنم که می شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است»!

یادآور می شود زهرا اشراقی پیش از این اعلام کرده بود که پس از پیروزی خاتمی در دوم خرداد ۷۶ به یکی از همین کافه ها رفته که مشغول شادی بوده اند و آنجا یکی از حاضران به وی گفته خانم دیگر چادرت را بردار! همه چی تغییر کرده! اشراقی در آن مصاحبه که ۳ دی ۱۳۹۱ با روزنامه زنجیره ای اعتماد انجام شده بود مدعی شد «این حرف مثل یک هشدار بود و من همان جا به فکر فرو رفتم که اگر اصلاح طلبی تبیین نشود، خطر بزرگی آن را تهدید می کند». از ماجرای کافه مذکور دچار نگرانی شده بود. اما اکنون می گوید عکس های بدون چادر در اینستاگرام منتشر کرده است.

 دولت “عمارت کوشک” را از ریاست جمهوری گرفت

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که بر اساس مصوبه فروردین ماه سال ۹۰هیئت دولت، حق بهره برداری از ساختمان موسوم به عمارت کوشک از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نهاد ریاست جمهوری واگذار شده بود، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی به نهاد ریاست جمهوری، مصوبه سال ۹۰ دولت لغو و حق بهره برداری از این ساختمان مجددا به سازمان میراث فرهنگی بازمی گردد.

یک واگذاری شبهه ناک دیگر در شمال!

روزنامه ایران نوشت:خبر اول این که نتیجه مزایده انتخاب دو اپراتور جدید بندرامیرآباد که سه ماه پیش برگزار شده بود، در حالی هفته گذشته مشخص شد که با ابهامات فراوانی مواجه است.ایرج ندیمی عضو فراکسیون بنادر و صنایع دریایی گفته: درباره بندر امیرآباد مشخصاً نگرانی هایی از جهت روش واگذاری، اثر و نتایج آن وجود دارد که در نخستین جلسه تشکیل شده فراکسیون بنادر و صنایع دریایی به آن پرداخته خواهد شد.مجلس در جهت واگذاری بندر امیرآباد به شرکتی که در مرحله اول برنده مزایده بوده و در مرحله دوم پس از ابطال نیز مجدداً به عنوان برنده معرفی شده است، از همه ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

وظایف تازه شورای مشورتی اصلاحطلبان

ایران درخبری دیگرآورده: این که مرتضی مبلغ از فعالیت تازه شورای مشورتی اصلاح طلبان خبر داده ومی گوید: اصلاح طلبان با استفاده از ظرفیت های موجود وارد انتخابات خواهند شد و اگر احزاب جدیدی هم تشکیل شود به ظرفیت های موجود اضافه خواهد شد. شورای مشورتی نیز در راستای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین اصلاح طلبان عمل خواهد کرد. اصلاح طلبان به عنوان یک جریان سیاسی و اجتماعی وظیفه خودشان را انجام می دهند و در راستای وظیفه ملی ایفای نقش می کنند و این همیشه بوده است منتها وقتی بسترش فراهم شود، نقش شان فعال تر و مؤثرتر خواهد شد. قطعاً اصلاح طلبان هم برای آینده و انتخابات مجلس برنامه دارند.

ورود نهادهای نظارتی و مالی به پرونده بابک زنجانی

ایران نوشت:شنیدیم که عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ورود نهادهای نظارتی و مالی به پرونده بابک زنجانی خبر داد. موسی احمدی به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: گزارشات مفصلی درخصوص این پرونده ارائه شده است. وی افزود: نهادهای نظارتی و مالی به این پرونده ورود پیدا کردند و طبق آخرین تصمیم، بنا شد کارگروهی تشکیل شود که این کارگروه هم در امور قراردادهای بین المللی و هم در امور بانکداری تخصص دارند.

همکاری منافقین با پروژه ترور دانشمندان هسته ای ایران

ایران دست آخرآورده: این که دو نفر از مسئولان دولت امریکا فاش کرده اند که عملیات ترور دانشمندان هسته ای به دست گروه های مخالف ایران چون منافقین و با کمک های مالی تسلیحاتی و آموزشی سازمان اطلاعاتی ر‍ژیم صهیونیستی [موساد] صورت گرفته است. بر اساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، گروهک تروریستی منافقین کمک های مالی و تسلیحاتی خود را از عوامل موساد دریافت می کند و ترور دانشمندان هسته ای ایران به وسیله همین کمک ها صورت گرفته است.

هاشمی :خاطره گفتم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه طرح موضوع امکان حذف شعار مرگ بر آمریکا در شرایط کنونی آیا اقدامی غیرلازم و در زمان نامناسب نبود؟ گفت: این خاطره مربوط به سال ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود که اقدامی نادرست بود. علاوه بر این، ایشان گفتند به دفتر تأکید کرده ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند.

ملکه زیبایی سیاستمدارمی شود؟

جمهوری اسلامی آورده:ونزوئلا آیا بعد از چاوز به سوی سپردن قدرت به زنان به پیش می رود؟ خبرگزاری آمریکائی آسوشیتدپرس با توصیف زیبائی های یک دختر که ملکه زیبائی ونزوئلا در سال جاری شده، از تمایل وی به سیاست و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است. اورینته کاستا که دانشجوی علوم سیاسی است، خود سخنی درباره تمایل به رئیس جمهور شدن نگفته ولی به نظر می رسد خبرگزاری آسوشیتدپرس مأموریت دارد وی را مطرح کند تا شاید شکست های آمریکا در برابر چاوز و “نیکلاس مادورو” را با توسل به یک دختر جبران نماید.

خودکشی یک تبعه آمریکایی

منابع امنیتی و پزشکی مصر دیروز از خودکشی یک تبعه آمریکایی در بازداشتگاه شهر اسماعیلیه خبر دادند. به گزارش پایگاه الیوم السایع، این تبعه آمریکایی روز یکشنبه پیش از اجرای تحقیقات از وی به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد در سینا، در محل بازداشتگاه خود در مرکز پلیس شهر اسماعیلیه خودکشی کرد. یک منبع پزشکی در بیمارستان عمومی اسماعیلیه گفت این تبعه آمریکایی “جیمز هنری” (۵۵ ساله) است که جسد وی به بیمارستان و پس از آن به سردخانه منتقل شد. هنری اخیراً در جاده بین المللی العریش – رفح به اتهام نقض مقررات منع آمد و شد دستگیر شده و پس از ارجاع از سوی دادستانی العریش به اسماعیلیه در مرکز پلیس این شهر بازداشت بود. وی در اظهاراتش گفته بود قصد عبور از گذرگاه مرزی رفح برای انتقال به نوار غزه را داشته است. تدابیر شدید امنیتی به منظور کشف علت مرگ و چگونگی خودکشی این تبعه آمریکایی در جریان است.

نصب مجسمه شهید باکری در تهران

روزنامه قدس نوشت: قدرت ا… معماریان هنرمند مجسمه ساز از ساخت مجسمه شهید مهدی باکری برای نصب در اتوبان شهید باکری تهران خبر داد.

طراح ترور شهید احمدی روشن که بود؟

قدی به نقل ازخبرگزاری دانشجوآورده: مادر شهید مصطفی احمدی روشن با حضور در برنامه ای که در دانشگاه علامه برگزار شده بود، گفت: طراحی ترور مصطفی به دست یک زن بود که بتازگی در پادگان اشرف به هلاکت رسیده است.

حمایت حزب ا… از اعتراض به روحانی

قدس از قول الف نوشت: ا… کرم رئیس شورای هماهنگی حزب ا… درباره اعتراض به روحانی در فرودگاه مهرآباد گفت: در بحث فرودگاه اعتراضها را حمایت کرده و می کنیم و فکر می کنیم این نوع اعتراضها باید باشد. فکر می کنم آقای روحانی هم موافق مخالفت هایی که وجود دارد، هستند و موافقند که مخالفتها را مطرح کنند، اما هر کسی به یک شیوه ای معتقد است.

شگفت زدگی ازروحیه سردارسلیمانی

روزنامه قدس به نقل از سایت جهان نوشت: مهدی فلاحتی، مجری شبکه صدای آمریکا(VOA)، این هفته در برنامه خود، به زندگینامه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و سیاه نمایی علیه این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: سلیمانی با کسانی که با آنها کار می کند بخصوص آنهایی که از اول انقلاب در کردستان و سرکوب گروهکهای تروریستی کومله و دموکرات و جنگ بین ایران و عراق با او بوده اند، رابطه ای عاطفی دارد که از یک فرمانده نظامی، داشتن چنین روحیه ای بعید به نظر می آید.

Share