استاندار گیلان در جلسه با استاندار آستراخان تاکید کرد

لزوم از سرگیری فعالیت‌های خطوط کشتیرانی و هوایی رشت با آستراخان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی با اشاره به اینکه نیاز به از سرگیری فعالیت‌های خطوط کشتیرانی گردشگری و هوایی رشت با آستراخان احساس می شود ,افزود: فعال کردن و افزایش ارتباطات تجاری در قالب اتاق‌ های بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی ضروری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در دیدار با استاندار آستراخان روسیه با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور رو کشور اظهار داشت: شرایط خاص دو کشور ایران و روسیه و بلاخص استان های گیلان و آستراخان موجب می شود تا توسعه ی روابط دو جانبه را در نظر داشته باشیم.

jpg2643استاندار گیلان در ادامه افزود: مبادلات بازرگانی و صادرات و واردات استان‌های شمالی ایران با آستراخان  روسیه در حدود چند صدهزار دلار فعلی قابل پذیرش نیست و نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی دیارمیرزا به روسیه ,دکتر نجفی با اشاره به تحریم های غرب علیه ملت ایران اظهار کرد:تحریم‌های ناجوانمردانه ای که ایرانیان سالها با آن مواجه بوده اند هم اکنون در مورد شما تاحدودی اعمال شده است بنابراین اهمیت رفع موانع ارتباطات اقتصادی دو طرف بیشتر از گذشته حس می شود.

نجفی با اشاره به اینکه نیاز به از سرگیری فعالیت‌ خطوط کشتیرانی گردشگری و هوایی رشت با آستراخان احساس می شود ,افزود: فعال کردن و افزایش ارتباطات تجاری در قالب اتاق‌ های بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی ضروری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی ایران در آستراخان فقط بخش کوچکی از توانمندیهای کشورمان است گفت: با توجه به اینکه دولت روسیه در پی ایجاد منطقه ی ویژه اقتصادی در آستراخان است و از سوی دیگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شمال ایران وجود دارد, مطمئنا این مسئله موجب تسهیل روابط تجاری طرفین خواهد شد.

الکساندر ژیکلین استاندار آستراخان روسیه نیز  در این دیدار با خیرمقدم به هیئت ایرانی به حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران در این استان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای کاسپین(خزر) اشاره کرد و افزود : من تحت تأثیر شخصیت رئیس جمهور ایران قرار گرفته ام.
وی بر توسعه روابط استان های شمالی ایران با آستراخان علی الخصوص استان گیلان تاکید کرد و گفت:مطمئنا راه اندازی خطوط گردشگری دریایی و هوایی موجب گسترش و تمعیق روابط می شود.

الکساندر ژیلکین نمایشگاه توانمندی های اتضادی کشورمان در آسترخان را موفقیت آمیز توصیف کرد و خواستار برپایی سالانه و منظم این نمایشگاه شد.

Share