استاندار گیلان در نشست ستاد مديريت مصرف آب کشاورزي

با توجه به کمبود آب مدیریت مصرف آب توسط کشاورزان ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی در نشست ستاد مدیریت مصرف آب کشاورزی با بیان اینکه باتوجه به کاهش بارش و خشکسالی در کشور و ساخت سدهای بالادستی در سالیان گذشته میزان آب سد سفیدرود کمتر از سال پیش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمد علی نجفی در نشست ستاد مدیریت مصرف آب کشاورزی با بیان اینکه باتوجه به کاهش بارش و خشکسالی در کشور و ساخت سدهای بالادستی در سالیان گذشته میزان آب سد سفیدرود کمتر از سال پیش است گفت : برای اینکه در سال زراعی جدید بامشکلات کم آبی کشاورزی مواجه نشویم مدیریت مصرف آب و صرفه جویی ضروری است .

jpg873 وی با بیان اینکه کشت همزمان شالیزارها در زمانیکه ذخیره ی آب سد سفیدرود رها میشود بسیار مهم است گفت : سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای گیلان با انجام برنامه ریزی و تدابیر لازم شرایط کشت همزمان شالیزارها را فراهم کنند .

دکتر نجفی افزود : فرمانداران ، بخشداران و دهیاران نیز موظفند نسبت به تشویق کشاورزان برای شخم زمستانی و راهکارههای مدیریت مصرف آب نهایت همکاری را سازمان های آب منطقه ای و جهاد کشاورزی داشته باشند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تسهیلات لازم برای خرید پمپ های آب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد گفت : لایروبی و بتونی کردن انهار ، راه اندازی و بازسازی تأسیسات ایستگاه های پمپاژ آب جهاد کشاورزی و آب منطقه ای ، سر دهنه های نهرها ، احیاء آب بندانها، سردهنه های نهرها و بهره گیری از روان آب های سطحی از دیگراقداماتی است که لازم دستگاههای ذیربط نسبت به انجام آن دقت کنند .

دکتر نجفی اطلاع رسانی صحیح و بهره گیری از ظرفیت رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما را در مقابله با کم آبی کشاورزی بسیار مهم و تأثیر گذار دانست و گفت : معتقد هستم اگر واقعیت ها صادقانه به مردم گفته شود مردم بهترین همراه و یاور ماهستند مشکلات را پشت سرخواهیم گذاشت .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : بهره بردن از ظرفیت های درونی و تکیه برمردم از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است که یکی از نمادهای آن را می توانیم در مقابله باکم آبی کشاورزی ببینیم .

در این نشست همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی ، مدیر عامل آب منطقه ای ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل هواشناسی استان گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای مقابله با کم آبی را ارائه کردند.

Share